2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chiba_kun

Citaat van: Challenge op 09 juli 2008, 17:15:46
Zal ik je vast wel een keertje spotten in de buurt van berkel :duim:

Daar kom ik regelmatig (Cas Lamens) dus wellicht zul je mij daar treffen. A.s. vrijdag ben ik daar in ieder geval met de rode Micra voor een beurt.

nismo

#16
Citaat van: Mystical Green op 09 juli 2008, 18:35:02
niet bijna is de waarheid

De RB25 is niet blok waar meeste vermogen uit te halen is, zeker niet. Dat zal de RB26 zijn.

Daarnaast lijkt het mij, maar dit weet ik niet zeker, dat een SR20DE meer vermogenswinst kan halen dan een CG13DE**

En Rob een 360z? Je bedoelt dan de 350z of is er een aparte uitvoering die jij bedoelt?

** even aangepast

Anti autostyle!!

Larrs

#17
Het blok van de Micra is een cg13de (1.3), je hebt ook de cga3de (1.4). Uit de laatste is door een engelsman 200pk gehaald.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Igor

Uit een CG13DE is relatief tegen goedkope oplossingen veel vermogen te halen.

Al moet ik zeggen dat je uit een SR20 met een CAI en een SS ook al ruim 20 pk hebt.

Michiel

Citaat van: Igor op 10 juli 2008, 08:58:32
Uit een CG13DE is relatief tegen goedkope oplossingen veel vermogen te halen.

Al moet ik zeggen dat je uit een SR20 met een CAI en een SS ook al ruim 20 pk hebt.

Verhoudingsgewijs is het anders natuurlijk :)

rob

Citaat van: nismo op 10 juli 2008, 00:37:56
Citaat van: Mystical Green op 09 juli 2008, 18:35:02
niet bijna is de waarheid

De RB25 is niet blok waar meeste vermogen uit te halen is, zeker niet. Dat zal de RB26 zijn.

Daarnaast lijkt het mij, maar dit weet ik niet zeker, dat een SR20DE meer vermogenswinst kan halen dan een CG13DE**

En Rob een 360z? Je bedoelt dan de 350z of is er een aparte uitvoering die jij bedoelt?

** even aangepast

type foutje ja sorry kan ik er wat aan doen dat die toetsen zo dicht op elkaar zitten hahahahaha

Challenge

Je hebt nog altijd te maken met pk gewicht verhouding.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Igor

Toch blijft het zo, dat een SR20 veeeel sneller naar de top klimt. Maar draai een CG13 om, het spruitstuk aan de achterkant en je hebt gelijk een betere koppel onderin.

nismo

wat betreft verhoudingsgewijs..

CG13DE max vermogen? zeg iets meer dan 200 dat is bijna 3x zoveel vermogen.

SR20DE max vermogen? zo rond de 450 a 500 pk, ook zo`n 3x zoveel, dus dat is verhoudingsgewijs dus ongeveer gelijk.

En voor gewicht en PK verhouding is dat uiteindelijk ook weinig verschil.. alleen als je gaat rekenen met zelfde pk's. (dus bijv. micra met 150pk en sunny met 150pk, dan is gewicht wel van belang)

Maar goed beetje te off-topic :P

Leuke auto's dat is iig 1 ding wat wel zeker is ;)

Anti autostyle!!

rob


rob

... die vat ik ff niet ? waar voor die 6000 euro?

MicraMuts

Citaat van: nismo op 10 juli 2008, 22:16:08

En voor gewicht en PK verhouding is dat uiteindelijk ook weinig verschil.. alleen als je gaat rekenen met zelfde pk's. (dus bijv. micra met 150pk en sunny met 150pk, dan is gewicht wel van belang)


Is wel degelijk van belang... bij het stoplicht  ::) een zware golf met net iets meer pk's houdt mij niet bij..

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

rob

Citaat van: MicraMuts op 11 juli 2008, 08:19:31
Citaat van: nismo op 10 juli 2008, 22:16:08

En voor gewicht en PK verhouding is dat uiteindelijk ook weinig verschil.. alleen als je gaat rekenen met zelfde pk's. (dus bijv. micra met 150pk en sunny met 150pk, dan is gewicht wel van belang)


Is wel degelijk van belang... bij het stoplicht  ::) een zware golf met net iets meer pk's houdt mij niet bij..

go wat komt dat me bekend voor die opmerking (A) heb ik ook altijd last van @ stoplicht

chiba_kun

Zo, vandaag de rode Micra voor een grote beurt bij de Nissan Dealer Cas Lamens. De CVT olie wordt ook gelijk vervangen evenals de V-snaren (zagen er erg droog uit!). Ik hoop dat er voor de rest geen gekke dingetjes aan het licht komen. Ik heb de auto nog geen week, dus ben nog niet zo bekend met de auto zelf, voor wat betreft de mankementjes.  :-\  Heb er nu zo'n 550km mee gereden maar rijdt voor de rest wel lekker. Zit alleen nog ziet zoveel kracht in lijkt het... Ik vergelijk de Micra dan ook niet de de Skyline, maar met de Micra van mijn vrouw he.  ;) Volgens mij heeft de auto nog nooit snelweg gezien... Kwestie van opvoeden.  ;D

Wel 1 ding... de bestuurderstoel zit echt k*t!  >:( Heeft de vorige hoog-bejaarde eigenaar waarschijnlijk laten verhogen... Ben ik niet blij mee, want ik ben zelf bijna 2 meter...  :'( Misschien de vulling er maar eens uitpeuteren.

Als leenauto een Micra K12 mee... That brings back memories! Rijdt toch ook wel erg lekker hoor!

nismo

Citaat van: Mystical Green op 10 juli 2008, 23:05:07
nog even dit met een 1.3 en 6000 euro zit ik net boven de 250 pk betrouwbaar


Jij bedoelt dan denk ik een rally blok ofzo?

Anti autostyle!!