Brandstofvulklep opener

Gestart door MarcoRenkum, 22 februari 2021, 18:43:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoRenkum

Ik ben voor mijn K11 98 (pre facelift) op zoek naar het mechanisme wat de tankdop vast houd en ontgrendeld. En dat de kant van de tankdop.
Het stukje schroefdraad wat er aan vast zit is bij mij afgebroken. Ik kan het klepje nu niet meer vastzetten.

Iemand dit 'toevallig' nog ergens liggen?






Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

jvdbosch1980

#1
Dan heb je een uitdaging..kabel is 1 geheel..t mechanisme is ook 1 geheel ..je zal de hele kabel moeten vervangen..tank klep en achter klep..hendel bij de stoel is t moeilijkste ivm bekleding..dan achter paneel eruit ..dan door trekken naar tanklep en achterklep..ooit al een x of wat vervangen ..kijk bij een slopert ..daar staan ze nog wel eens compleet..
Oja bouwjaar 93 tot 98.de kabel is dunner van die bouwjaren..erna tot 2002 is een dikke kabel.met hendel naast de stoel compleet meenemen is die dunner of dikker zit je niet te klieren..

MarcoRenkum

Dank voor de reactie jvdbosch1980,

Heb het nu geprobeerd met sterke lijm. Mag een nachtje drogen en morgen eens zijn of hij het houd. Mocht dat niet gaan, dan maar een nieuwe kabel er in.

Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

jvdbosch1980

Als t lukt dan scheelt het werk

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk


MikeyK11

En mocht het niet werken met de lijm heb ik nog een complete set liggen met tankklepje.
Micra k11 1.3 Super S
1996

MarcoRenkum

Top  MikeyK11, zal morgen eens zien of het lijmen heeft geholpen.
Wat vraag je er voor? (mag ook via PM natuurlijk)

Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.