aantal vragen voor de mk11

Gestart door phreaky, 01 april 2019, 09:56:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

phreaky

excuus als dit niet de goeie plek is om dit te vragen maar zit met een aantal zaken.

- de antenne op het dak:
deze is gaar iemand een idee hoe ik deze kan vervangen? en kan er een kortere op ?

- openluchtfilter:
zelf maken of zijn er kits voor de micra?

- radiator reservoir zit een gat in:
weet iemand nog een goeie vervanging hier voor ? of gewoon een universele pakken?

- verlagen:
is er ergens een goede handleiding te vinden hiervoor heb internet behoorlijk afgespeurd maar kan niet echt een goede complete vinden.

.maarten

Heb je de antenne die aan de achterkant zit? Dat voetje kun je vervangen. Ze zijn redelijk duur bij de dealer. Je kunt de oude er afhalen en opvullen met siliconenkit en daarna spuiten. Bij het monteren even afkitten en dan zit het er netjes uit. Als hij aan de achterkant zit moet je het hemeltje eruit halen wil je er fatsoenlijk bij kunnen. Als je dunne armen en kleine handen hebt kun je de hemel aan de achterkant loshalen en hem zo losdraaien.

De antenne zelf is standaard en kun je er zo afdraaien. Er past een kortere op. Is universeel.

Dat reservoir gaat altijd kapot. Kosten 10-15 euro op ebay.

Verlagen stelt niks voor. Schokdemper voor eraf halen. Wijst zichzelf wel. Daarna met een veerspanner de oude veer eraf halen en nieuwe verlagingsveer erop. Of met de veerpoot even langs een garage. Achter is het wat lastiger. Dat kun je het beste met 2 man doen. Je draait de veerpoor los aan de bovenkant en laat iemand de as naar beneden drukken en je pakt de veer eruit. Nieuwe veer erin en veerpoot weer vastdraaien. En de andere kant doen. Het is wel aan te raden om even een verstelbare panhard erbij te nemen zodat je achteras weer in het midden komt te staan.

phreaky

#2
Citaat van: .maarten op 01 april 2019, 10:10:05
Heb je de antenne die aan de achterkant zit? Dat voetje kun je vervangen. Ze zijn redelijk duur bij de dealer. Je kunt de oude er afhalen en opvullen met siliconenkit en daarna spuiten. Bij het monteren even afkitten en dan zit het er netjes uit. Als hij aan de achterkant zit moet je het hemeltje eruit halen wil je er fatsoenlijk bij kunnen. Als je dunne armen en kleine handen hebt kun je de hemel aan de achterkant loshalen en hem zo losdraaien.

De antenne zelf is standaard en kun je er zo afdraaien. Er past een kortere op. Is universeel.

Dat reservoir gaat altijd kapot. Kosten 10-15 euro op ebay.

Verlagen stelt niks voor. Schokdemper voor eraf halen. Wijst zichzelf wel. Daarna met een veerspanner de oude veer eraf halen en nieuwe verlagingsveer erop. Of met de veerpoot even langs een garage. Achter is het wat lastiger. Dat kun je het beste met 2 man doen. Je draait de veerpoor los aan de bovenkant en laat iemand de as naar beneden drukken en je pakt de veer eruit. Nieuwe veer erin en veerpoot weer vastdraaien. En de andere kant doen. Het is wel aan te raden om even een verstelbare panhard erbij te nemen zodat je achteras weer in het midden komt te staan.

top ! thnx voor de info

wat betreft verlagen ik heb dus geen corsaB shocks en alto veren nodig dus ? alleen maar setje veren ?

.maarten

Ligt eraan hoe laag je wilt. Als je 35-40mm wilt kun je gewoon verlagingsveren op een micra zetten. Corsa B spul zou ik zelf niet doen omdat ik het te stug vind maar dit verschilt per persoon. Mark kan je daar wel meer over vertellen. die heeft ermee gereden.

Milo

Mijn voorstel zou zijn: Als je wilt verlagen "om te verlagen" en er niet super veel geld in wilt steken, koop dan een setje veren van 35-40mm.

Als je écht laag wilt gaan en tegelijkertijd het maximale uit je rij eigenschappen wilt halen, spaar dan door voor een schroefset van BC Racing.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit zijn geld in alle opzichten waard is!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

phreaky

Citaat van: .maarten op 01 april 2019, 12:07:28
Ligt eraan hoe laag je wilt. Als je 35-40mm wilt kun je gewoon verlagingsveren op een micra zetten. Corsa B spul zou ik zelf niet doen omdat ik het te stug vind maar dit verschilt per persoon. Mark kan je daar wel meer over vertellen. die heeft ermee gereden.

Citaat van: Milo op 01 april 2019, 12:26:27
Mijn voorstel zou zijn: Als je wilt verlagen "om te verlagen" en er niet super veel geld in wilt steken, koop dan een setje veren van 35-40mm.

Als je écht laag wilt gaan en tegelijkertijd het maximale uit je rij eigenschappen wilt halen, spaar dan door voor een schroefset van BC Racing.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit zijn geld in alle opzichten waard is!

zat zelf naar een corsa b setje te kijken van TA-technix en Tief Tech en die dan aanpassen. Nu rij ik er geen grote afstanden mee dus dacht moet best kunnen, maar ik doe het vooral om te verlagen. welke veren zouden jullie aanraden ?

phreaky

nog een andere vraag mijn micra heeft een centrale deurvergrendeling met sleutel in deur maar is er ook een mogelijkheid om een variant in te bouwen zodat het met de sleutel kan?

zo 1 als deze bedoel ik?


ik weet dat er genoeg aftermarket setjes zijn maar ik zou er graag een originele in hebben zodat ik niet een los kastje aan mijn sleutel bos krijg.

.maarten

Is soms in te bouwen ja. Moet je even kijken of je een bruine stekker hebt. Die zit bij een Micra uit 2000 echt op een k*t plek. Namelijk tussen de kachelmotor en de carrosserie (bijrijders kant dus. Van onderen kun je het soms zien maar vaak moet het hele dashboard eraf) en is heel lastig te zien.

phreaky

Citaat van: .maarten op 02 april 2019, 10:59:08
Is soms in te bouwen ja. Moet je even kijken of je een bruine stekker hebt. Die zit bij een Micra uit 2000 echt op een k*t plek. Namelijk tussen de kachelmotor en de carrosserie (bijrijders kant dus. Van onderen kun je het soms zien maar vaak moet het hele dashboard eraf) en is heel lastig te zien.

ha dat wordt een leuk klusje  :D

.maarten

Ja dat is een heel leuk klusje. Als je een airbag in het dashboard heb zitten dan is het echt helemaal geweldig. Dan ben je een security torx bitje nodig.

phreaky

Nope geen airbag aan de passagier kant dus dat zou het iets makkelijker maken

phreaky

Citaat van: phreaky op 02 april 2019, 11:28:04
Citaat van: .maarten op 02 april 2019, 10:59:08
Is soms in te bouwen ja. Moet je even kijken of je een bruine stekker hebt. Die zit bij een Micra uit 2000 echt op een k*t plek. Namelijk tussen de kachelmotor en de carrosserie (bijrijders kant dus. Van onderen kun je het soms zien maar vaak moet het hele dashboard eraf) en is heel lastig te zien.

ha dat wordt een leuk klusje  :D

Overigens als die bruine stekker er zit moet ik dan dit ding hebben ?


.maarten

Nee die is voor de centrale vergrendeling. Centrale vergrendeling betekend niet dat je ook een afstandsbediening hebt. Zo ziet de module eruit en er staat keyless op.


phreaky

Oké daar moet ik naar opzoek dus. Heb ik verder nog iets nodig behalve dat ding ?

.maarten

Je moet er al centrale vergrendeling in hebben zitten.

Verder is het een kwestie van proberen. Bij de ene werkt het wel en bij de andere niet.