De micra 1.4 van Jelle

Gestart door Jelle2500, 08 januari 2019, 10:52:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jelle2500

#30
Zo een paar nieuwe bad slippers onder de Micra!
195/50/15 et? Geen idee eigenlijk.




micraSR


MikeyK11

Geinige wieltjes ;)

Zou wel een andere bandenmaat nemen mocht je deze vervangen.
Onder de K11 hoort 195/45/15 ipv 195/50/15, de banden zijn eigenlijk iets te hoog waardoor het aanloopt.

Onder mijn oude 2e facelift K11 van zat ook 195/50/15 onder maar met bochten werk en hobbels liep de band aan rechts achter (auto was ook verlaagd).

Micra k11 1.3 Super S
1996

Jelle2500

#33
Citaat van: MikeyK11 op 29 januari 2019, 21:04:24
Geinige wieltjes ;)

Zou wel een andere bandenmaat nemen mocht je deze vervangen.
Onder de K11 hoort 195/45/15 ipv 195/50/15, de banden zijn eigenlijk iets te hoog waardoor het aanloopt.

Onder mijn oude 2e facelift K11 van zat ook 195/50/15 onder maar met bochten werk en hobbels liep de band aan rechts achter (auto was ook verlaagd).



Ze zijn wel wat hoger inderdaad.
Hij is nog niet verlaagd en na wat testen lijkt het wel goed te gaan allemaal...
Maar ga wel even bandjes wisselen als die omlaag gaat. Er staat wel een 40/40 schroefsetje op de wensen lijst.

Had je trouwens wel een verstelbare panhard?

Jelle2500

#34
Nou... Bassie kon niet wachten dus gelijk maar de 195/45/15 bandjes er onder laten fietsen.








MikeyK11

Nice man!

Mijn oude Micra had geen panhard stang, maar ook al had die het liep het voor ook aan bij scherp sturen.

Mijn groene Micra nu daar heb ik wel een panhard voor liggen deze komt er binnenkort onder.
Micra k11 1.3 Super S
1996

Milo

Citaat van: MikeyK11 op 01 februari 2019, 19:13:27
Nice man!

Mijn oude Micra had geen panhard stang, maar ook al had die het liep het voor ook aan bij scherp sturen.

Mijn groene Micra nu daar heb ik wel een panhard voor liggen deze komt er binnenkort onder.

Verstelbare panhard stang is ook alleen voor achteren en heeft geen invloed op voren.
Ook ik (165/55/R14 met een BC Racing schroefset) had problemen met aanlopen in de wielkuipen als ik (volledig) instuurde.
Echter was dit alleen in de modderkuipen en niet de spatborden zelf oid.
Zolang je bandjes er geen schade aan over houden kan dit geen kwaad.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

.maarten

Die zag ik al een paar keer voorbij komen. Die koplampen zijn inderdaad niet standaard maar gewoon omgebouwd. Kwaliteit hiervan is altijd een beetje afhankelijk van diegene die het heeft gedaan.

Je kunt 2 metalen strips op de stoelrails van de micra lassen en hier gaten in boren om bottom mount stoelen te monteren. Dit is het simpelste en goedkoopste.

Schoefsetje is waarschijnlijk een aangepast corsa setje. Dat gaat laag maar dat rammelt ja. Op zich leuk om goedkoop laag te gaan maar daar houd het ook wel op.

Je kunt op buyee.jp kijken naar wat andere lampen. Er zijn niet veel opties voor koplampen maar soms zie je wat voorbij komen.

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 03 juli 2019, 09:58:15
Die zag ik al een paar keer voorbij komen. Die koplampen zijn inderdaad niet standaard maar gewoon omgebouwd. Kwaliteit hiervan is altijd een beetje afhankelijk van diegene die het heeft gedaan.

Je kunt 2 metalen strips op de stoelrails van de micra lassen en hier gaten in boren om bottom mount stoelen te monteren. Dit is het simpelste en goedkoopste.

Schoefsetje is waarschijnlijk een aangepast corsa setje. Dat gaat laag maar dat rammelt ja. Op zich leuk om goedkoop laag te gaan maar daar houd het ook wel op.

Je kunt op buyee.jp kijken naar wat andere lampen. Er zijn niet veel opties voor koplampen maar soms zie je wat voorbij komen.


Top Maarten, ik ga daar even kijken.

Svt123

Voor je stoelen, ik heb nog 1 kant en klaar stoelframe waar je alleen je rails op hoeft te monteren (of die zit er al op, geen idee, zou ik even moeten kijken).

Zelf nooit wat mee gedaan omdat ik nu kant en klare stoelen heb. Als je interesse hebt stuur maar een pb! Is er alleen wel maar 1...

jop

die zwarte is wel lomp, gaaf man O0

Jelle2500

Inmiddels heb ik een motorstoring te pakken... 'Mengsel te arm'.

Bij de garage geweest en die heeft de luchtmassameter vervangen...
Helaas stotterde de Micra bij het wat snellere optrekken ineens na reparatie.
Motor storing kwam terug en is weer gereset... 'De auto zou dit zelf weer oplossen'

Maar nu weken later is de storing weer terug en houd de motor nog steeds zo nu en dan in bij het wat snellere optrekken.

Iemand een idee waar ik naar kan kijken? De garage geloof ik inmiddels ook wel(niet).

.maarten

Originele of imitatie lmm? Klinkt namelijk als een slechte imitatie.

Jelle2500

Citaat van: .maarten op 08 september 2019, 10:44:08
Originele of imitatie lmm? Klinkt namelijk als een slechte imitatie.

Ik zal dat eens gaan bekijken.

richardwbb

Hoi Jelle, ik woon in Lelystad. Ik zag gisteren een Micra uit 1998 en die had een origineel derde remlicht ter hoogte van de achterruitenwisser. Hier op de sloop zag ik nog een setje Micra modderkappen voor bij het achterwiel.