Re: Mikey’s Super S project

Gestart door MikeyK11, 22 juli 2017, 22:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paapz0r

Dus gewoon verder gaan waar je gebleven was

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

MikeyK11

Ja zeker, en er gaat nu ook veel mee gereden worden. 8)
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#92
Inmiddels staat de Micra weer thuis waar die hoort :mfc:

Wel is er iets minder zorgvuldig mee omgegaan, maar dat valt te verwachten.
Zo was de kentekenplaat verlichtingsplaat gebroken, gewoon lomp de kofferbak geopent een keer en deze was weer aan elkaar gelijmt maar de lijm is gaan druppelen op de klep en bumper, is kijken of het eraf gehaald kan worden.
Op de sloop alweer een goede gevonden en gemonteerd.

Ook zat er een deuk in het dak ???, gevraagd hoe dat nou komt maar kreeg een raar antwoord, dus het zal, heb de deuk er weer uit nu dat wel.

Ook van binnen wat het een zwijnenstal overal lag wat, van pakjes vifit, bierdopjes, tot deo. ???
Verder de micra weer schoon gemaakt en ook op de sloop een wissermechaniek gehaald en deze zit er nu ook in, de wisser armen komen nu niet meer tegen de motorkap aan.

Zal van de week is foto's maken van het karretje. :)

Micra k11 1.3 Super S
1996

micraSR

Leuk dat je hem toch weer terug gehaald hebt!  O0
Heb je er nog plannen mee, of gewoon lekker als daily gebruiken

MikeyK11

Echte plannen niet echt, ben hem nu wel netter aan het maken dan eerst, heb de motorkap gedeeltelijk gepolijst om te kijken of de lak nog mooier wordt ivm de krassn van al de wasstraat bezoekjes over de 22 jaar.
Dit lukt aardig want de lak is nog dik genoeg.

Verder moet ik de kleppendeksel pakking vervangen deze is lek, en lekt dan naar beneden, ik dacht eerst aan de carterpan die lek was maar is het dus niet.

Verder rijden we er gewoon dagelijks mee, en de km stand loopt lekker op, staat nu op 281.xxx km.
Wel moet ik is gaat kijken of er een motorsteun stuk is want met vooruit hoor je niets, maar zodra he achteruit wil rijden hoor je een een geluid of er een bout ergens los zit. ???

De Micrs opzich ga ik ook niet veranderen of tunen, voorlopig vind ik het best gewoon genieten dus.
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#95
Vandaag maar is wat foto's van de Micra gemaakt, ook het Micrafanclub plaathouder erop geschroeft. :mfc:
Let niet op de loshangende bedraading dat moet ik nog netjes weg werken.















Micra k11 1.3 Super S
1996

MarcoRenkum


Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

MikeyK11

Haha, ja ze staan zeker goed en stoer onder de Micra, heb toch best bekijks met hem. 8)

En de Micra ziet er veel beter uit dan toen jij hem zag voor het eerst zag Marco, al de roest en rot is weg, ik had hem toen na het lassen helemaal in de tectyl gezet en de kokers vol gespoten met dat spul en extra afwaterings gaten gemaakt.

Nog een leuk extratje misschien wel, ik heb op de sloop van een Micra SRI wat emblemen meegenomen dus die komen er op, de stickers nu zijn niet echt de mooiste van Nissan toen en bij de Micra zijn ze licht grijs en op het lichtgroen zie je ze bijna niet eens.
Dus dacht ik waarom niet, gewoon Micra met SRI erop. ^-^

Even een voorbeeld van de embleempjes.
Micra k11 1.3 Super S
1996

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

MarcoRenkum

Heb jou oude banden nu om soort gelijke velgen zitten. Alleen zijn deze helemaal zwart  :)

Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

MikeyK11

Citaat van: MarcoRenkum op 17 juli 2018, 11:33:39
Heb jou oude banden nu om soort gelijke velgen zitten. Alleen zijn deze helemaal zwart  :)


Heb het gezien ja, nice 8)

De banden die er bij mij onder zitten zijn Kumho's 195/45/15 en ze zijn na bijna 15.000 km nog steeds goed, en goed in de profieldiepte en heerlijk in de bochten. ^-^

Micra k11 1.3 Super S
1996

MarcoRenkum

Ga de volgende keer denk ik ook voor de 45 ipv de 50. Hij verbruikt nu net iets meer. Maar nu klopt de km teller wel precies  ;D

Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

MikeyK11

Ja ook de standaard bandjes onder de Micra laten de snelheid afwijken.

Die van mij heb ik toen afgestelt in de teller unit zodat ik exact de snelheid rij als dat die aangeeft.

Heb ik toen gedaan met het wisselen van tellerhuis met toerenteller.
Teller heb ik er los ingezet zonder het frondtje erop, zo kun je met beleid het wijzertje plaatsen waar je wil, niet tijdens het rijden doen natuurlijk ???

Net even de Micra getankt en het verbruik valt niet tegen gemiddeld 1/16,7 en ik rij er redelijk stevig mee door.
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Stil zitten kan ik niet helaas :)
Dus deze week weer is wat gedaan aan de Micra, zo had ik op de sloop een fase II interieur gevonden in werkelijke nieuw staat, kleur groen/dondergrijs, past wel bij de Micra.
Uiteraard hoort het niet in de prefacelift Micra maar de stoelen vond ik gewoon mooi en het zit lijkt iets anders dan er in zat.
Het oude interieur had ik al is gewisseld en is zeker nog erg netjes maar gaat wel in de verkoop.

Weer een jaarlijks onderhouds beurtje gedaan.
Volgende week komt de kleppendeksel pakking binnen met de boutjes, heb dit maar besteld bij de dealer, wel duur maar het moet want hij lekt er best wel.
Pica's komen nog. ;)
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#104
Vandaag thuis waar het nog enigzins koel is binnen wat gehobbyd't.
Had vorige week ook een pookknop mee genomen van de sloop, een leren oem voor de Micra.
Zag er niet uit erg vies en de stiksels waren stuk.
Deze eerst maar is ondaan van de resjes stiksels en een leer reiniger badje gemaak.
Er kwam erg veel vuil vanaf maar hij werd weer mooi.
Toen het stikken, nu kan ik weer zwart gebruiken zoals het was of een groen wat bij het interieur en exterieur past van de Micra, dus dit op mijn gemak gedaan.
Na dit gedaan te hebben de knop in leervet gedaan en even laten drogen.
En na het drogen in de Micra geschroefd en het geeft wel een leuke look zo. :)



Micra k11 1.3 Super S
1996