Re: Mikey’s Super S project

Gestart door MikeyK11, 22 juli 2017, 22:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyK11

Citaat van: Leo op 15 oktober 2017, 18:55:30
Erg netjes zeg :)

Dat is die nu zeker!
Ik ga er mee naar de Meeting in Waalwijk daar is die ook te bewonderen. O0
Micra k11 1.3 Super S
1996

Kwarkieboy

Dan gaan we hem daar zien !
Ziet er goed uit zo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

Bramk11

Citaat van: MikeyK11 op 17 oktober 2017, 20:26:34
Citaat van: Leo op 15 oktober 2017, 18:55:30
Erg netjes zeg :)

Dat is die nu zeker!
Ik ga er mee naar de Meeting in Waalwijk daar is die ook te bewonderen. O0
Topper!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk


MikeyK11

#78
Even wat stof afblazen hier!

Nu er prive wat veranderingen zijn hebben we besloten om de micra toch ook te gaan verkopen.
Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik veel aan de micra gedaan om deze weer in top staat te krijgen, en dat is die dus ook nu. :)

Ik hoef er zeker niet de hooftprijs voor te hebben maar een eerlijke prijs gezien dat deze micra nog jaren mee kan nu.
Als jullie tips hebben of iemand weet die een nette Micra zoekt is die bij deze welkom.
Uiteraard zal ik een advertentie aanmaken. ;)
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#79
De Micra is vandaag verhuist naar Drente, en ook wij hebben ondertussen al ander leuk vervoer gevonden.
De Volvo is ook verkocht en niet omdat we het graag wilde maar het werd kwa onderdelen en rijden (al hebben we er weinig in gereden) te duur.
De onderdelen zijn of niet meer te krijgen en toen hebben we besloten om deze te verkopen.

Maar dan wat gaat het worden als opvolger?, nou ook dat is iets waar ik al veel langer naar keek, het is een Mini cooper S JCW geworden met 211 pk en is van 2003.
Ik werk zelf ook bij BMW en Mini dus opzich is dat totaal geen probleem als er iets stuk zou gaan.
Micra k11 1.3 Super S
1996

Leo

Gave mini dat wil met met 211pk :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MikeyK11

Citaat van: Leo op 04 januari 2018, 11:15:17
Gave mini dat wil met met 211pk :D

Klopt gaat als een male dit Minitje. :D
Heb wel al het 1 en ander moeten vervangen wat gewoon wel eens voor komt na 14 jaar.
Bobine, vacuumslangetjes enzo en na vervangen loopt die gelukkig veel beter. 8)
Micra k11 1.3 Super S
1996

Leo

Ach dat hoort erbij, heb je er verder nog plannen mee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MikeyK11

Echte plannen nee, zoals bekent zijn de Mini's erg goed in bochten maken je hebt ook een echt kart gevoel dus kwa wegligging hoef ik niet te veranderen 8)

Wel wil ik er een andere set velgen bij JCW velgen heeft wel de voorkeur, deze zwarte velgen zijn erg netjes maar wordt dan de winterset.

Uitlaat wil ik wel aanpassen, de middendemper gaat eronderuit.

Verder zie ik het nog wel, voor nu eerst maar is genieten van het karretje. ;)
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#84
En daar zijn we weer.
Ondertussen weer veel gebeurt weer een auto gewisseld, Mini is weg.
Waarom de Mini weg?, nou op een gegeven moment werd het een drama, z'n 6000 km gestuurd te hebben begon de elende.
Eerst ging de spanner van de miltiriem stuk en wel zo dat de riem er los om kwam te zitten, het is een Cooper S JCW dus heeft een compressor en werd dus niet meer aangdreven en geen vermogen meer.
Dit vervangen samen met de looprol en riem, oke rijd weer top!
Toen 2 weken er na een raar geluid :-\
Dus maar weer is kijken wat er is.
Dat was dus de compressor (supercharger).
Goed nieuw kost deze even 2200 euro ex ???
Na zoeken vond ik een nieuwe voor een klein bedrag, en heb ik er een JCW poelie op moeten zetten.
Bij het demonteren van het voorfrond van de Mini en compressor zag ik dat ook de dynamo was gescheurd, hij laden nog prima verder maar een nieuwe was nodig goed ook deze vervangen kost ook weer centen.
Alles weer goed Mini weer dicht gebouwd.
Paar weken later weer een geluid :furious3:
Kwam vanaf de carterpan dus ik vreesde al het ergste drijfstanglagers, olie was wel op peil en motortje verbruikte ook niet echt maar ja ik weet het verleden niet van de mini.
Toen was ik het echt zat ook gezien we op vakantie zouden gaan maar geen geld meer ingestoken.
Ben eigenlijk na dat ik het wist van de lagers opzoek gegaan naar een andere auto.
En heb de Mini ingeruild.
Rij nu weer in een merk wat ik eigenlijk al 12 jaar vertrouw en rij.
Heb dus de Mini ingeruild voor een Volvo V70R uit '98.
Voor de vakantie is deze dus perfect geschikt, wel wat onderhoud moeten doen, en de airco laten repareren maar verder echt een top auto.

Nu gaan we ook binnenkort huizen kijken omdat we weg willen van Amsterdam, huis wat we nu hebben is wat te klein voor gezins uitbreiding.
Nu kunnen we uiteraard elk weekend met de Volvo oppad gaan maar die loopt niet zo zuinig als een Micra :mfc: , zoals jullie weten had ik de groene verkocht en eigenlijk al spijt van toen weg was, maar ik sprak geregeld met de nieuwe eigenaar en na 7 maanden wil hij de Micra verkopen omdat hij elders moet gaan studeren en de reis afstand te groot wordt om met een auto te gaan doen, ik kreeg een appje wil je de Micra terug kopen? :)
Dus na de Micra even bekeken te hebben hebben we een deal en komt die weer terug! :mfc:
Wel moet ik wat doen, zo lekt die iets olie bij het carter denk aan de halve maantjes dat ze vervangen moeten worden, en klepdeksel pakking ook, niet echt spannend dus.
De km stand van de Micra nu is ongeveer 281.000 km dus ja stil heeft die niet gestaan.
Of ik de Micra hierna weer weg ga doen als we een huis hebben gevonden weet ik nog niet ik heb er erg veel aangedaan toen al en is toch zonde geweest dat ik hem toen weg deed dus denk dat ik hem liever ergens in een garagebox doe en schors en wanneer nodig ermee op de weg ga en uiteraard meetings gaan bezoeken!
Micra k11 1.3 Super S
1996

Bramk11

Jammer dat ie vertrekt uit mijn woonplaats, zie t dingetje regelmatig rijden xd

Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk


MarcoRenkum

Welkom terug Mikey!!  :wave:

Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

MikeyK11

Citaat van: Bramk11 op 09 juli 2018, 15:47:30
Jammer dat ie vertrekt uit mijn woonplaats, zie t dingetje regelmatig rijden xd



Joh het is misschien maar voor even hoor ^-^
Wij zoeken juist een huis richting of in Drente.
En het Micratje is dan ook zeker weer in goede handen bij mij.


Citaat van: MarcoRenkum op 09 juli 2018, 16:43:37
Welkom terug Mikey!!  :wave:

Thanks Marco. 8)
Micra k11 1.3 Super S
1996

Paapz0r

Welkom back, was er verder nog wat veranderd aan de micra? Buiten de kilometerstand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

MikeyK11

Citaat van: Paapz0r op 09 juli 2018, 19:01:10
Welkom back, was er verder nog wat veranderd aan de micra? Buiten de kilometerstand.


Nee gelukkig niet, de Micra staat er net zo bij als ik hem had, hij vond de Micra ook al mooi zo en ik geef hem gelijk. :)

Wel heeft de Micra onderhoud nodig en wat ik al aangaf wat nieuwe pakkingen, en een LMM deze is weer slecht gaan werken na ik deze had gerepareerd al een keer, ik heb hier een zgn liggen die gaat er dan in.
Micra k11 1.3 Super S
1996