Re: Mikey’s Super S project

Gestart door MikeyK11, 22 juli 2017, 22:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Wil ik ook al heel erg lang in die van mij, maar ik vind het altijd een beetje jammer dat de stadsverlichting vd Micra (in de facelift lampen) zo slap zichtbaar is.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

MikeyK11

#61
Even een updatetje.

De Micra gaat volgende week onder het mes.
Zowel de rechter als de linker koker worden gelast, en ook wordt het oude pruts werk van het oude bak en braad werk weer aangepakt, maar nu goed uiteraard dit wordt door een goede kennis van mij die een schade herstel bedrijf heeft, de Micra blijft ook een weekje daar staan zodat het goed wordt gedaan.
Uiteraard zal ik na het lastwerk alles goed in de textiel zetten zodat de Micra nog wat meer jaren mee kan gaan. 8)

Na dit gedaan is ga ik de de gaten in de vloer ook netjes repareren en komt er een nieuwe frondbalk in ook dit doe ik zelf.   

Verder heb ik een leuk sportstuurje liggen en deze komt er dan ook in.

Zal nog wel wat foto's maken van voor en na het laswerk.
Micra k11 1.3 Super S
1996

Milo

Je pakt het goed aan, dat lezen we graag hier! Goed bezig man O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Uitgebreid laswerk aan dergelijke auto's moet altijd aangemoedigd worden. Goed bezig.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

MikeyK11

Ff tussen door een update van de Micra.
Hij staat nog bij de plaatwerker en het voorderd, rechts is nu weer roest vrij, en de bodem wordt aankomende week gedaan.
Er zat meer rot in dan ik zelf eerst dacht dus ben al blij dat ik dit zelf maar niet heb aangepakt maar het laat doen.


Voor de oplettende kijker zie je de deuk in het scherm zitten, deze wordt volgend jaar eruit gehaald en uiteraard moet het scherm dan gespoten worden.   
Micra k11 1.3 Super S
1996

Bramk11

Goed bezig, zo blijft t oude beestje nog wat langer in leven

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk


MikeyK11

Klopt, en gezien het vak werk denk nog wel langer dan een paar jaartjes :)

En we gaan toch maar gelijk het achterscherm mee spuiten en uitdeuken, omdat de kokers toch al in kleur moesten besloten maar het scherm mee te nemen. O0
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

En weer een wekelijkse update. :mfc:

Met de Micra gaat het nu nog beter, elk roest gat is gevonden en nu ook weer dicht gelast.
Deze week is mij belooft dat die dan eindelijk klaar is dus ben erg benieuwd.

Wat is er aan gelast.
Kokerbalk links en rechts achter.
Vloerplaat rechts achter en voor.
Frondbalk, daar zat een klein gatje in.
Wielkast links en rechts achter.

Dus ja best veel maar ik weet nu wel dat de micra 100% is voor een aantal jaar!



















Micra k11 1.3 Super S
1996

Dino


MikeyK11

#69
Thanks.

Hoop echt dat die deze week klaar is zodat ik alles goed in de tectiel kan zetten en het complete interieur er weer in kan, dit heb ik eruit gehaald ivm met het lassen, staat nu in de schuur stof te vangen ???
Micra k11 1.3 Super S
1996

micraSR

goed bezig!! lekker hard weer

MikeyK11

Vandaag een belletje gekregen dat de Micra klaar staat :mfc:
Morgen ga ik hem ophalen en dan gelijk alles goed in de tectiel zetten en uiteraard weer het hele interieur er weer in zetten incl sport stuurtje ^-^

Kan ik eindelijk de Volvo van een nieuwe APK voorzien, deze loopt pas in April af maar wil het voor het schorsen doen zodat ik mij niet druk hoef te maken om hem weer snel uit de schorsing te halen voor de APK.
Ook kan ik dan rustig wat kleine dingen doen aan de Volvo van onderhoud en wat reparaties, en helemaal klaar maken voor de vakantie volgend jaar.
 
Foto's van de Micra zal ik posten, ben benieuwd hoe die er bij staat nu. 8)
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#72
En dan het kwijl factor >:D

De Micra is dus af, en thuis heb ik het interieur weer terug gemonteerd.
Uiteraard heb ik eerst alles goed in de tectiel gezet en zal ik volgende week  gaatjes maken in de kokerbalken voor goede afwatering zodat het nu niet meer kan roesten.

Zowel op de foto als in eggie is de Micra erg netjes nu, ze hebben het zeer netjes in kleur gespoten, wij vinden de Micra nu echt af en gaan hier de komende tijd alleen mee rijden zodat wat ik al hier boven schreef de Volvo de schorsing in gaat.

Op mijn werk de Micra schoon gemaakt en ook daar waren wat collega's onder de indruk van het resultaat maar wel van vind je het niet zonde van je geld?, uiteraard hebben ze een punt en zo dacht ik ook maar ik koop er geen 2e voor op MP die er net zo uit zien als deze voor het geld waar ik hem voor kocht, en dit heeft mij ook niet veel gekost om te laten doen mede door het een goede kennis is van ons en ik hem heb geholpen met een Rover motor te reviseren waar hij geen tijd voor had.

Goed nu genoeg geluld tijd voor foto's. :mfc:
En al lijkt er kleurverschil te zijn dat is niet zo maar komt door het licht en schaduw.





En nog een foto van de Micra in race interieur style. >:D
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Nog even ter vergelijking van ervoor.
 
Micra k11 1.3 Super S
1996

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2