Re: Mikey’s Super S project

Gestart door MikeyK11, 22 juli 2017, 22:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

front is gemakkelijk puntlasboren heb ik gemerkt :)

MikeyK11

Weer even een update.

Ondertussen ben ik druk met het eruit slijpen van de rotte plekken en het erin lassen van nieuwe stukken plaatstaal.

Het jammere is dat je kon zien dat ze de rechter dorpel al eens hadden gedaan maar gewoon slecht is gedaan, zat vast gelast aan 1 kant en bij de aansluiting op het scherm met kit vast gezet en afgewerkt met plamuur. :-\

Dus heb ik de boel er er weer helemaal uitgehaald en het deel waar ze de Micra een keer verkeerd hebben opgekrikt weer recht heb getrokken en er een plaatje heb ingelast want ook daar begon die te rotten.

Verder ga ik beginnen met de achterzijde van de dorpel maar dat is een kleinstukje waar ik een plaatje in las.

Foto van vandaag moet uiteraard nog even goed afgewerkt worden maar daar had ik geen tijd meer voor.

Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#152
Na weekenden is het eindelijk zo ver de Super S is weer roestvrij.
Je komt toch altijd meer rottigheid tegen dan je eerst op het oog ziet, dat was dus zo met de kokerbalk links achter, maar ook dit is weer netjes gelast.

Na wat afslijpen en strijkkit alles mooi weer behandeld met undercoating.

Deze aankomende week maar is de APK regelen.

En voor de oplettende kijker ja er zit nog een plekje in de bodem maar dat ga ik na de APK doen, de 2 maanden na dat de APK is verlopen is bijna om dus ik wil geen CJIB brief ontvangen.
En ja had hem wel kunnen schorsen maar dat vond ik niet nodig aangezien ik er straks wel gelijk mee de weg op wil.






















Micra k11 1.3 Super S
1996

richardwbb

Oh prima gedaan en het laswerk gaat zeker goed komen haha alles beter dan wat ik had wordt goed gekeurd :D Mooi project!

MikeyK11

Thanks.

Vandaag nog even de puntjes op de i gezet.
De kokers vol tectyl gespoten en de remleidingen behandeld.
Verder het hele interieur er weer ingebouwd en niet de lichtgrijze vloerbedenking erin gedaan maar een zwarte uit een 2e facelift die ik nog had liggen.

Verder niets spannends nu is kijken of die ook door de keuring komt.
Micra k11 1.3 Super S
1996

richardwbb

Citaat van: MikeyK11 op 06 december 2020, 18:28:05
Vandaag nog even de puntjes op de i gezet.
De kokers vol tectyl gespoten en de remleidingen behandeld.

:D

MikeyK11

En vandaag was het zover de APK.
En het werd toch een afkeur op de remleidingen, ondanks mijn behadeling vonden ze toch iets, prima dan gooi ik er gelijk koperen onder van voor tot achter is alles nieuw.

Al met al mag de Micra weer een jaar. 8)

Micra k11 1.3 Super S
1996

richardwbb

Echt? Was dat zo slecht? Ik heb hier spul dat kan je er op gooien. Als ze daar over beginnen beter wat smoothere garage vinden. (Begrijp nu zelf dat smoother wat vaag is omschreven) de universele garage

MikeyK11

 Ja wat is slecht, ze waren aan het twijfelen toen hebben ze het maar afgekeurd.
Bij het vervangen heb ik wel gezien dat ze roestig zijn achter de klemmen, daar was die op afgekeurd.

Ik zit zelf ik het autovak dus heb dit gelijk op mijn werk gedaan zodat de keurmeester nog voor 1700 uur de auto kom afmelden, de APK was al bijna 2 maanden verlopen.

Maar de koperen zijn hoe dan ook beter rot ook niet weg.

Nu de timing nog afstellen want hij is wat lui als je goed op het gas gaat.
Micra k11 1.3 Super S
1996

richardwbb

#159
Ohhhh gewoon even goed gerepareerd lees ik. Heb er zelf corroless op zitten, liever hammerite maar corroless dat laat het zien als het daaronder roest en heb vernomen van keurmeester dat rdw dat dan wel accepteert alleen tja die werken met rayons dus daar ligt het ook wat aan. Maar ik denk zelf wel dat een Nissan bij Nissan dealer anders bekeken wordt dan dezelfde Nissan bij een universele garage maar dat is lastig vast te stellen :)

MikeyK11

Ik werk wel bij een dealer maar we doen ook erg veel andere merken.

Verder vandaag de Almera GTI voor remmen gemonteerd.
En de achter remmen schoongemaakt alles ingevet wat nodig was zoals de glijpennen.
En een likje hammerite gegeven.

Resultaat mag er zijn ziet er goed uit dacht ik zo.
Heb ook de 15 inch OZ velgen er onder gedaan, en ik vind ze erg goed staan.
Zal morgen wat foto's maken van het geheel.






Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Micra k11 1.3 Super S
1996

richardwbb

Hmm lekker hoor, goed gedaan. Heb zelf andere Nissan ook wel wat uurtjes aan besteed en momenteel Micra met dynamo doet niks dus ik op zomerbandjes naar mijn werk en mijn best doen voor een dynamo en niet voor 105 euro meer snel in huis want dat is mijn huidige score.

Maar je Micra, jeetje das wel ongeveer wat ik zelf voor ogen had maar ja dat uitdeuken en spuiten zit er gewoon niet in, ga ik niet doen, heb zat te doen en 40 uur aanwezig @ werk

MikeyK11

Nou ik ben nog lang niet klaar met het aanpassen of het eigen smaak maken van mijn Micra.
Zo heb ik nog JDM achterlichten liggen.
En ik heb ook nog een spaghetti spruitstuk liggen (airco type).

Dus nog wel wat leuks te doen, ik doe dit ook alleen maar is de vrije uurtjes.

Kreeg wel de opmerking vandaag van waarom verkoop je hem nu niet je hebt toch nog een andere Micra staan?

Tja kan maar een Super S vind je al zelden tot niet, en dit is echt een hobby Micra voor mij geworden.
En ja ik heb nog een K11 van 2001 een 1.4 een zwarte maar die gaat er binnenkort uit.
Is helemaal geen slechte auto maar 1 Micra is genoeg.

Dus wie dit leest ik heb straks een zwarte Micra te koop en er komt een nieuwe APK op.
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Inmiddels de motor af laten stellen bij Maarten.
Was best nodig ook, het toerental lag te hoog rond de 950 toeren nu dus weer rond de 650 afgesteld, bij het afstellen zag ik een nog mooi glimmende gasklep zitten dus die is al een keer vervangen dus dat is mooi meegenomen. 8)

Verder de ontsteking afgesteld die stond op 20 graden die hebben we weer op +- 15 gezet, en dat merk je echt, hij reageert veel feller op het gas en is ook echt een stuk vlotter dan ervoor.

Zal denk kwa brandstofverbruik ook iets uitmaken maar dat zal ik wel gaan meten.

En gisteren nog een andere set velgen opgehaald, want de O.Z velgen vind ik toch niet helemaal mijn smaak.

Micra k11 1.3 Super S
1996