Re: Mikey’s Super S project

Gestart door MikeyK11, 22 juli 2017, 22:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyK11

Dacht ik dat ik nu even probleemloos kon rijden met de Micra gezien laatst het probleem met de voorremmen, maar helaas bedacht mijn middenpijp vandaag zich en is ergens stuk bij de achterdemper, denk dat er een gat in is gerot of iets anders.
Tijd voor een nieuwe denk ik.
Wordt vervolgt!
Micra k11 1.3 Super S
1996

jop

tja winterseizoen he, dan gaat altijd alles kapot  :-\

MikeyK11

Dat is inderdaad altijd zo, als het warm is buiten nooit wat met de auto's aan de hand maar s'winters is er altijd wel wat stuk gaat. ???
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Vandaag maar is de Micra op de brug gedaan.
Conclusie uitlaat was her en der lek :P

De katvervanger zat een schuur in, middenpijp is ook niet meer helemaal nieuw, en hij lekte bij de aansluiting op de achter demper.
De katvervanger heb weer gelast deze gaat weer ff mee zo.
Middenpijp heb ik er 1 tussen gedaan zonder dempertje maar is geen succes er komt nu helemaal een bak lawaai uit, dus er komt een nieuwe middenpijp op met demper van een 1.3.
En voor wie het nog niet wist ik heb er vanaf het spruitstuk een 1.3 uitlaat onder zitten deze is ietjes dikker dan de oem 1.4 uitlaat.

Ook heb ik eindelijk de panhardstang van Gizfab er onder zitten en afgesteld.
En de luchtbuis erin gepropt voor koudere lucht in het filter.

Foto's volgen nog.
Micra k11 1.3 Super S
1996

micraSR


MikeyK11

#140
Tijd lang geen update geweest, eigenlijk omdat ik het druk had en in Maart de Micra had verkocht, ivm aanschaf van een andere auto had ik wat meer budget nodig dus besloten de Micra te verkopen.

Tot er van de week een Super S te koop kwam staan :mfc:
Vandaag gaan kijken samen met Maarten en de Micra gelijk mee naar huis gereden.
Er zit uiteraard werk aan met name roest maar dit wil ik zsm gaan repareren, en dan lekker toeren, en op termijn de buitenkant gaan aanpakken.
Wat betreft de opties is de Super S goed uitgerust.
Elec ramen.
Centrale deur vergrendeling.
Airco.
Remus demper.
ABS.
Achteras met achter remschijven.
Cruise control.
Blauwe band in het voorraam.
Speakers in de hoedenplank.
En 14 inch org Nissan LM velgen.

Foto's volgen!
Micra k11 1.3 Super S
1996

richardwbb

Wow gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

micraSR

mooi ding!
Ben benieuwd verder  O0

MikeyK11

Even een foto uit de advertentie gepakt.
Verder gaat die morgen de brug op om te kunnen beoordelen wat er allemaal gelast moet worden, we hebben hem al wel bekeken maar als de Micra straks op de brug staat kom je altijd meer tegen, hopen dat het alles toch meevalt wat ik wel denk, zou zonde zijn om een echte super S te moeten demonteren.


Micra k11 1.3 Super S
1996

richardwbb

Nou ja het is altijd wel op te lossen maar 't kan erg zijn met lassen maar ik verwacht dat niet. Wat ik je wel graag wil meegeven is dat je het laswerk ook inwendig tegen roest behandeld en dat moet helaas na het lassen want vliegt in de fik. Heb ergens een foto van een gesmolten dashboard bestuurderskant als je zekeringkast is gesmolten en die grote connector erachter die je niet kan zien zonder dashboard eruit dan is die echt total loss.
Wat betreft laswerk ik ben zeer benieuwd naar de gaten :)

MikeyK11

#145
Is niet mijn eerste Micra die last heeft van roest, in 2017 kocht ik een prefacelift 1.3 GX maar die was echt gaar tot de helft van de kokers was rot, ik heb dit toen laten doen omdat ik de ruimte niet had om het zelf te doen.
Maar inderdaad na het laswerk heb ik extra afwaterings gaten geboord ik de kokers waar ik met een slang in kon om zo de tectyl erin te spuiten, die Micra rot nooit meer daar, dat ben ik ook van plan met deze te doen na het lassen alles behandelen.
Plaatwerk is voor latere zorg, hij heeft wat parkeer schade's her en der.

Zal ook nog een goede interieur foto maken want dat is ondanks de leeftijd en kmters een erg gaaf en heel net interieur.
Micra k11 1.3 Super S
1996

richardwbb

Ik hoor het al jij zit wel goed geen tips nodig wat dat betreft. Wat zijn gevechts wondjes? Heb er eentje op mijn duim met woest worden actie wil niet @ versnellingsbak dit weekend maar hoe zit dit op een auto volgens jou?

MikeyK11

Ik heb het al aangepast dat stukje text, maar ik bedoel er gewoon parkeer schade mee en schade's door iemands toe doen.

Morgen meer info en foto's van de roest.
Micra k11 1.3 Super S
1996

richardwbb

Ah oké als ik als bandenmonteur zeg dit is een saharaband kijken ze me ook bevreemdend aan dus dat heb ik ook maar aangepast, maar ik snap het nu. met zijn blije bakkes is ook zo een uitdrukking, zegt dat je iets? :)

MikeyK11

Jazeker ken ik die uitdrukking.

Dan nu de foto's van de roest.
Valt mij allemaal mee en is goed te repareren.


Hier onder zie je dat die een keer verkeer is opgekrikt.



Frondbalk ga ik voor nu repareren maar er komt een nieuwe in voor de volgende APK.

Micra k11 1.3 Super S
1996