Re: Mikey’s Super S project

Gestart door MikeyK11, 22 juli 2017, 22:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyK11

#120
Zo en een weekentje Micra ombouwen is achter de rug.
Een hoop werk was het als nog.

Als je je eigen Micra langzaam aan naar smaak maakt lijkt het mee te vallen kwa leuke onderdeeltjes maar als je alles in een dag doet ben je even bezig.

De groene pre fase lift is nu weer als oem zoals ik hem een paar jaar terug kocht, heb er gemengde gevoelens bij aangezien de groene nog zo goed is en erg goed rijd.
Maar ik wil wat luxe dus airco, elec ramen en dan het modere uiterlijk is ook mooi.

Ik heb nu de 1.4 zilvere zoals ik hem ook als de groene had staan.
Wil wel de Nismo er nog onder hebben en een keer een gizfab spruitstuk op hebben ivm airco.

Verder ben ik nu bezig met de teller unit, er zat geen toerenteller in maar ik heb van de week een teller gekocht met toerenteller alleen moet ik de km stand erin krijgen dat wordt solderen dus.

Wat fototjes, de Micra is nog niet helemaal ingezakt want die kwam net van de krik af voor ik de foto's maakte.








Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Klein updatetje.

De Groene Micra is vandaag naar de nieuwe eigenaar gegaan.
Gisteren avond te koop gezet en vanmorgen vroeg een bericht gekregen van kan ik de Micra komen bekijken?
Dus begin van de middag afgesproken en een klein uurtje later was die weg!

Wat ik begrepen heb ik is dat er een 2 liter blok in komt en nog meer aanpassingen.
Uiteraard is de groene daar een goede basis voor gezien dat er geen roest aan zit, dus een goede basis.

Nu heb ik weer wat ruimte op de oprit en kan ik rustig aan verder gaan met de zilveren.
Micra k11 1.3 Super S
1996

julianvdh

De koplampen staan hem goed

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Nissan Micra K11 1999
https://greenmicra.nl/

MikeyK11

Citaat van: julianvdh op 28 april 2019, 00:14:57
De koplampen staan hem goed



Ja ik ben er ook wel wijs mee 8)
De Micra wordt meer en meer naar mijn smaak langzaam aan.

Binnenkort de koppakking doen, en een spaghetti spruitstuk maken.
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Ook ik ben druk de Micra klaar te hebben voor a.s zondag voor de meeting.
Het gaat ook wel lukken allemaal, de koppakking is gedaan, nu druk met het spruitstuk deze heb ik al aardig aangepast en moet nu verder gelast worden.
Daarna kan ik de rest dicht bouwen en uit de schorsing halen.

Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Project is helaas niet geslaagd, de motor van mijn Micra is intern beschadigd.
Helaas genoeg loopt de olie de verbrandings kamer in en gaat de Micra als een gek roken (logische ook).

Het is een 1.4 en de motoren los kopen kost je zo 350 euro en oplopend, daar koop je een andere Micra voor.
Dat laatste heb ik dus gedaan, voor het zelfde € heb ik een Micra k11 1.4 van 2002 gekocht.
Met nog geen 118.000 km NAP op de klok, ook zilver maar deze is netjes en staat goed in de lak, het is een sport, dus rood interieur, toerenteller, en klapramen.

APK afgekeurd dat wel, maar met mijn Nismo demper er onder en een LMM komt deze de APK wel weer door.
Foto's volgen, eerst maar de APK erop en mijn oude zilveren demonteren.
Micra k11 1.3 Super S
1996

.maarten

Je vergeet de beste optie. Het stukje gaspedaaltuning dat iemand er ooit mee heeft gedaan.

MikeyK11

Hahahha inderdaad ja, man man man hoe verzin je dat halford's tuning dinges.
Zal er is een foto van maken als herinnering hoe mooi die is en piept. >:D
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Het vordert al redelijk met de nieuwe K11.
Druk bezig met de airco inbouw.
Heb hiervoor de kabelboom van de sloper moeten gebruiken, en een draad voor de aircopomp moeten doortrekken.

De verdamper zat er zo in, maar met het dashboard eruit kwam ik een niet betaalde huurder tegen die zijn huisje goed had ingericht.
Dit maar gelijk opgeruimd, en gelijk het dashboard van sloper erin gezet, deze heeft een lichtgroene band op de dash. ipv zalmrood.

Van de week de boel vullen en de rest van het interieur overbouwen.




Micra k11 1.3 Super S
1996

micraSR

bijzonder  ;D
ook wel redelijk roestig achter je dash.
Geen last van water lekkage toevallig?

MikeyK11

Citaat van: micraSR op 10 augustus 2019, 15:15:32
bijzonder  ;D
ook wel redelijk roestig achter je dash.
Geen last van water lekkage toevallig?

Bijzonder, zeg dat wel, muis nummer 2 kwam van de week opdagen die vond mijn tectyl behandeling in de Micra niet zo tof en lag er ook dood bij.

Roest idd maar geen lekkage's in de auto en er zit nu net een nieuw voorraam in en ook geen roest of water sporen te zien, denk dat muizenpis ook dit effect heeft op metaal, heb alles schoon gemaakt en het tapijt van mijn sloper erin gelegd die niet stonk en geen gaten heeft die weg gevreten zijn.
Stoelen en achterbank heb ik wel bewaard want naast dat ze smerig zijn ze heel netjes.
Ik heb het complete lichtgroene interieur van mijn sloper erin gezet dat is ook heel netjes en schoon en staat mooier vind ik zelf.

Verder is de airco gevuld en werkt uitstekend, het is nu mijn daily Micra en hier kan ik voorlopig wel mee voort, de km stand nu is 118k en er komt dan 10k km bij per jaar.

Ook heb ik de Micra in de tectyl gezet in de kokers en frontbalk, want deze heeft nu geen enkel plekje roest en dat wil ik zo houden.

Zal is een keer mooie foto's maken van het geheel!
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#131
Nu ik de de Zilveren K11 al een half jaar heb dacht ik van laat ik nou maar is wat foto's maken van de bolide, had ik nog helemaal niet gemaakt sinds ik deze heb.
Ik rij er wel geregeld mee en sinds de aankoop toch alweer 6000 km mee gestuurd, de teller staat dan nu ook op 123.xxx km.

Verder had ik er toen meteen een airco in gebouwd vanuit mijn oude Micra, deze werkt nog steeds perfect.

Wat is er allemaal aan de Micra gedaan sinds de aankoop kwa aanpassingen dan.
- Interieur van mijn oude Micra overgezet.
- Nismo demper (en een stukje uit de bumper moeten halen, ik vind het niet erg en het staat goed.)
- Sportstuurtje.
- Lederen pookknop en zelf groene sticksels erin gemaakt.
- Openluchtfilter, er moet nog een aanzuigbuis ergens in gefrommeld worden.
- custum spaghetti uitlaat voor airco zelf gemaakt.
- cobra verlaging's veren. (Ik heb wel een schroefset maar moet nog nagekeken worden.
- Sunny GTI voorremmen.
- En 15 inch velgen,  deze komen ook van mijn oude K11 af.
- JDM achterlichten.
- March embleem op de achterklep.
- zwart gemaakte koplampen, deze set heb ik zelf gedaan.
- En een bij passend mattensetje met groene rand.

Verder is het altijd leuk om er mee te rijden en toch best vaak bekijks mee.

















Micra k11 1.3 Super S
1996

jop


.maarten

Lekker bezig! Zijn je problemen met de remmen nu ook opgelost?

MikeyK11

Thanks! 8)


Ja dat probleem met de remmen lijkt voorbij te zijn, na een weekje stil staan loop de boel niet meer aan als de remmen warm zijn.
Wat een geklooi had ik met de oude org. voorremmen.
Micra k11 1.3 Super S
1996