Re: Mikey’s Super S project

Gestart door MikeyK11, 22 juli 2017, 22:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyK11

En de Micra heeft er op ze minst nu 2 PK bij >:D
Het kleppendeksel getjoent :mfc:

Moest de pakking toch vervangen dacht van waarom niet het kleppendeksel een leuk kleurtje geven.
Schuren had beter gekund maar kan altijd nog een keer als ik zin heb, was een beetje warm buiten :-\

Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Weer wat leuks toe kunnen voegen aan het Micra lijstje. 8)

Zo was ik weer is een rondje sloop aan het afstruinen en er stond weer een nieuw Micratje bij met oem Nissan wind deflectors, deze er dus maar vanaf gehaald en meegenomen.
Na een grondige schoonmaak beurt en goede dubbelzijdige tape gemonteerd.

Ben eigenlijk geen fan van dit soord dingen maar het helpt wel tegen het lawaai van de rijwind met ramen open, en nu het erop zit vind ik het wel leuk staan ook.

En ook wat interieur foto's zoals het nu is.








En het fase II interieurtje.




Micra k11 1.3 Super S
1996

Bramk11

Citaat van: MikeyK11 op 31 juli 2018, 20:12:30
Weer wat leuks toe kunnen voegen aan het Micra lijstje. 8)

Zo was ik weer is een rondje sloop aan het afstruinen en er stond weer een nieuw Micratje bij met oem Nissan wind deflectors, deze er dus maar vanaf gehaald en meegenomen.
Na een grondige schoonmaak beurt en goede dubbelzijdige tape gemonteerd.

Ben eigenlijk geen fan van dit soord dingen maar het helpt wel tegen het lawaai van de rijwind met ramen open, en nu het erop zit vind ik het wel leuk staan ook.

En ook wat interieur foto's zoals het nu is.








En het fase II interieurtje.



Nu nog 2nd facelift deurbakken met bekerhouders en de zelfde stof

Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk


MikeyK11

#108
U riep! >:D

Zie hier de fase II deurpanelen.
Heb er ook JDM bekerhouders voor maar nog geen tijd gehad deze te monteren.
Overigens vreet de Micra kmters stand staat nu op 284.000 km.

Micra k11 1.3 Super S
1996

Bramk11

Citaat van: MikeyK11 op 22 augustus 2018, 19:50:31
U riep! >:D

Zie hier de fase II deurpanelen.
Heb er ook JDM bekerhouders voor maar nog geen tijd gehad deze te monteren.
Overigens vreet de Micra kmters stand staat nu op 284.000 km.


Keurig!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk


Kwarkieboy

284.000 !
Netjes :D

Simpele maar leuke upgrade die deur bakken

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

MikeyK11

de oude panelen zijn goed alleen de deurhandgrepen verweren snel, vandaar ik dit nu als compleet heb.
Komt allemaal uit de zelfde Micra van de sloop.
Dus pookknop.
Stoelen met achterbank.
En deurpanelen.

Kmters lopen nog verder op, en de kans is groot dat mijn vriendin er over een tijdje mee gaat sturen. :mfc:
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#112
Al enige tijd had de Micra last van gekraak en gekloek met scherpe bochtenwerk.
Bij naadere inspectie zag ik dat de rechter aandrijfashoes stuk was en er geen tot bijna geen vet meer op de homokineet zat, en eigenlijk al met het geluid al stuk was, dus had al een nieuwe liggen op de plank maar geen tijd om te vervangen, en ja wel blijven rijden met de Micra is vragen om problemen :P , nou afgelopen zaterdag was het zover de Micra begon hevig te trillen bij rijden, bij gas los was het weg dus kineet nu echt kaduk, goed maar gestopt en de boel laten afkoelen met water (je moet wat) maar verder gereden met als we straks een knal horen hebben we de ANWB nog ??? , maar het bleef trilvrij de rest van de 70 km die we nog moesten rijden naar huis.
Gister maar de boel losgehaald eigenlijk een klus van niets was ook zo gedaan.
De oude homokineet was echt op erg veel ruimte, roestig en ging stroef in beweging.
Nieuwe kost ook niet veel maar die kan weer 22 jaar mee minimaal. ^-^
Geknak is weg en het rijd weer wat beter voor het gevoel.



Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#113
Ben ik weer :mfc:

Heeft even geduurd voor ik weer wat forum tijd had, dit ivm het verhuizen van Amsterdam naar het mooie Drenthe. 8)

Ons appartement in Amsterdam ging eind augustus de verkoop in en 1 week later was deze verkocht, het ging erg snel.
Maar toen kwam het de koper wil er zo snel mogelijk in en die had ook geen financiering nodig want had het geld al klaar staan.
Prima maar wij moesten nu echt snel een huis gaan zoeken en hadden vanaf toen maar net aan 5 weken de tijd om te zoeken en om ook alles daarvoor rond te krijgen.
Na 2 huizen bezichtigd te hebben hebben we het bij derde gelaten want dat vonden wij beiden een leuk huis, leuke indeling, een garage en een ruime bijkeuken.
Het is een 2 onder 1 kap en dat is best wennen als je uit een appartement komt.
Het lastige van alles is dat we eerder uit ons oude huis moesten ivm de oplevering.
Dus alles moest tijdelijk in een opslag wij moesten 1,1/2 week logeren elders wat prima ging.
Het huis zijn we nu rustig aan aan het opknappen en het einde komt in zicht.
Het huis is van 1986 en vanaf die tijd is het onveranderd geweest dus alles is nog van toen, denk aan de behang, vloerbedeking boven, en verf werk, in de woonkamer zit er vanaf 1986 parket in, dat is nog best netjes maar een keer opnieuw schuren en lakken is niet overbodig.
Dus we zijn lekker aan de hobby maar doen het wel netjes en goed.
De garage ga ik van het voorjaar wat verbeteren, zo wil ik een werkbank en led verlichting aanbrengen, de muren witten, en isoleren, dan gaat de Micra er lekker in staan zodat ik deze weer wat kan gaan aanpakken.
Micra is nu echt een hobby autotje geworden en er word zowat niets meegerden maar probeer er minimaal 1 a 2 keer per week mee te sturen al is het even een boodschap doen.
Verder hebben we een Volvo 940 IC van 1997 op LPI daar is in de afgelopen tijd ( net geen 2 maanden) 7000 km mee gereden en bevalt ons erg goed en goedkoop aan de pomp.

Verder geen echte updates, nouja 1tje dan, de Micra heeft weer een jaar APK zonder op of aanmerking. 8)
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

#114
Nu we in het mooie Hoogeveen wonen vind mijn vriendin het ook is tijd om maar is aan het auto rijden te beginnen.
Mede door dat we een kleine opkomst hebben is het gewoon makkelijker als je een eigen auto hebt.
Nu was ik al wat aan het rondspeuren op het interweb voor een leuk Micratje want ze wil een Micra maar dan wel 1 met airco, elec ramen en het liefst een 1.3 of 1.4.
Goed kon ik mooi aan de slag met het zoeken, heb er afgelopen week een aantal bekeken prijzen variëren van 950 tot 1500 euro, dan denk je die van 1500 is wel een nette? ???
Niet dus, die was er het slechts aan toe rotte koker met een spuitbus gespoten dak en vol schades meneer vertelde aan de telefoon dat die wat parkeer pitjes had, ja natuurlijk deur recht was 1 en al deuk maar op de foto's niet te zien.
Goed ging hem niet worden.
Toen 1 van 999 euro die was beter maar veel km op de klok en de bak maakte lawaai, heb ik dus laten staan.
Toen nog 1 hier in de buurt voor 1250 ook een 1.4 van 2002 maar die zag er al helemaal niet meer met name het interieur was uitgeleeft.

Tja dan maar even wat dagen wachten komt van zelf wel iets.
En idd weer een K11 van 2002 een 1.4 met niet te veel km op de klok.
Maar voor 450 euro, dan denk je ja moet ik wel kijken want die andere waren ook niet wat je denkt, toch maar gaan kijken, en met verbazing zag ik daar een redelijk net Micratje staan met wat gebruikssporen maar geen rotte kokers geen rotte frontbalk, een net interieur en rijd erg goed.
Uiteraard zit er een nadeel aan, de koppakking is lek dat wisten we ook maar je kon er mee rijden, dus de gok genomen en mee naar huis met dat ding voor 400 euro.
Opweg naar Hoogeveen niets van de koppakking gemerkt liep niet heet zelfs niet met een uur file totaal gewoon perfect, bij thuis komst toch even gekeken maar de koppakking is idd toch lek maar zo weinig dat je er nu nog gewoon mee kan rijden, uiteraard laat ik dit niet zo en zal ik de cilinderkop eraf halen en de koppakking vervangen, daarbij ook een nieuwe kachelradiateur deze lekt ietjes.
Dus weer een leuk projectje erbij.

Tevens zit er onder de groene K11 nu een Nismo demper klinkt lekker en niet te luid met nog een middendemper en 2e kat.
Heb ook een 2e Nismo demper op voorraad voor of de 2e K11 of als reserve.

Wat foto's van de nieuwe, en de deuk in het scherm is er al uit gehaald.







Micra k11 1.3 Super S
1996

Bramk11

Prima bakkie voor 400 piek, gebruikers sporen neem je dan voor lief toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


MikeyK11

Ja zekers, maar zelfs dat valt me nog alles mee.
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Zo weer is tijd voor een update.
Zo heb ik een leuk setje heldere koplampen overgenomen.
De linker was wat stuk kon niet meer bevestigd worden alle steuntjes waren weg.
Ik heb er zelf steuntjes voor gemaakt en het zit nu beter dan met de plastic steuntjes. >:D

Ook zit er nu een Nismo einddemper onder met alleen een middendemper nog.
Geluid is goed niet te veel en ook niet te zacht. :mfc:



Micra k11 1.3 Super S
1996

Kwarkieboy

Goed bezig !

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

MikeyK11

Tijd om weer is wat te update.

Op dit moment staan er 3 Micra's voor de deur en een Volvo als daily.
Al met al een beetje te veel dus.

Hoezo 3 Micra's?, nou mijn vrouw vind een zwarte Micra mooi maar ja ze had al een zilveren van mij gekregen, na lang wikken en wegen eerst is Kris (MicraSR) een pm gestuurd die had er 1 te koop maar mijn vrouw twijfelde nog dus toen maar afgezegd.

Dus prima dan wordt het toch de zilveren dacht ik :) , maar nee een week later begon ze toch weer en ze had er 1 gezien op MP, prima dan maar gelijk gaan kijken en eigenlijk ook gelijk gekocht, het is een 1.4 van 2001 met al 15 inch wieltjes en verlaagd.
Rijd ook goed en de zelfde week zelf de APK verzorgd mag dus weer een jaar.

Maar nu dan heb de zilveren over naast de fase 1 groene.
Maar is op een rijtje welke de deur uit moet gaan.
Erg moeilijke keuze kan ik melden.

Maar na lang nadenken besloten om de groene weg te doen, en wat leuke onderdeeltjes eraf te halen en over te zetten naar de zilveren deze wordt dus mijn Micra.

Heb straks wel wat leuke spullentjes over die verkocht mogen worden.
Zoals de helderen zwarte koplampen, groen tellerwerk met toeren teller, en denk nog wel wat meer maar dit zet ik ook te koop tzt.
Micra k11 1.3 Super S
1996