Re: Mikey’s Super S project

Gestart door MikeyK11, 22 juli 2017, 22:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyK11

Tja waar zal ik eens beginnen. ???

Heb mij zelf al eens in 2015 voorgesteld maar toen met een 2002 facelift K11, deze heb ik al een poos niet meer omdat ik er te veel km mee reed 10000 km in 3 maanden.
Dus besloot ik iets anders te zoeken en mijn moeder vond mijn Micra wel erg stoer en leuk en die is dan ook alweer 2 jaar in bezit van mijn moeder en nog steeds erg blij mee, en de Micra is ook onveranderd gebleven in de tussentijd. 8)

Ik heb zeker niet stil gezetten, onder tussen heb ik al heel wat auto's gehad maar mijn Volvo bloed bleef ook kruipen en heb begin dit jaar een Volvo 850 T-5R aangeschaft en deze samen met mijn vriendin weer in top staat gebracht.
Voor de kenners hier voor snelle Volvo's, dit zijn half jaren '90 1 van de meest exclusieve en snelste Volvo's geweest en tot de dag van vandaag nog steeds herkend als snelle bak. 8)
En omdat deze een klassieker verzekering gaat krijgen met een taxatie waarde mag ik maar een x aantal km de jaar rijden wat uiteraard niet erg is.
Een auto erbij zou dus voor ons wel goed zijn en dus voor de gein is op MP gekeken en ja waar kijk je dan?, juist bij Micra's. :)
Toevallig stond er 1 al een tijdje te koop met defect voor 150 euro waarvan ik eerst dacht van tja staat niet voor niets zo lang te koop. ???
Toch maar eens een bericht gestuurd of ik kon komen kijken, en jahoor meteen een reactie terug, dus eigenlijk gelijk gaan kijken.
Ik verwachten het ergste van roest en ook het niet lopende motortje, na daar aangekomen te zijn de Micra maar is bekeken en ja er zit roest aan met gaten in de kokertjes maar dat is niet erg want dat fix ik zelf wel.
Toen de motor, tja ging rond maar starten nee dat niet volgens de beste man een defect van de onstekingmodule.
De olie zit erin maar al veelste lang, dacht toen van ach neem het risico wel dus gekocht en een paar dagen erna naar huis gesleept.
Eemaal thuis alles gecheckt distributieketting, brandstof, zekeringskast en vonk, uuuuuh vonk! Geen vonk even de kap eraf en jahoor het rotortje zat los schroef waar deze aan vast zit is gewoon weg :o , andere schroef gezocht en erin gedaan en jahoor lopen deed die :D   
Even een blokkie om en hij rijd erg goed ook nog, dus deze Micra is wel een blijvertje heb er al wat aan gedaan om op te leuke zoals 15 inch wieltjes en vanuit hier een Polo 6n onderlip.

Verdere plannen met deze Micra zijn er zeker ;)
Het is een 1.3 GX van 1996 in al zeg ik het zelf een leuk kleurtje.
De plannen:
- Roest aanpakken.
- achterlichten vernieuwen links zit een scheurtje in en rechts goudvissen. ???
- koel en remvloeistof verversen.
- d-ketting vervangen, deze rammelt wat.
- Apex veren monteren.
- koplampen wat pimpen.
- interieur kan wat aandacht gebruiken maar is geen noodzaak want het is redelijk netjes.
- velgjes een ander kleurtje geven.

Er zal vast meer aan de Micra worden gedaan maar dat volgt dan nog wel hier. :)

Wat foto's van de Micra.
En mocht er ook nog interesse zijn in wat foto's van de Volvo dan hoor ik dat wel. ;)

De Micra bij de aankoop.












Micra k11 1.3 Super S
1996

Milo

Welcome back  8)

Blijven hele goede velgjes voor onder de Micra O0
Foto's van je Volvo kun je eventueel kwijt onder het sub-board "Show your other ride" bij Show your Micra.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Mooie deal als je hem zelf kunt onderhouden

Velgen staan hem erg goed :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MikeyK11

#3
Thanks! :)

Dan zal ik het daar even posten de foto's van de Volvo. O0

Zijn velgjes voor de wat oudere auto's en dat is deze Micra ook dus dat past wel mooi vond ik zo.
Zijn 7,25 J breed en met de 195/45/15 bandjes zijn ze ietsjes getrokken wat wel mooi is vind ik. 8)
Micra k11 1.3 Super S
1996

MikeyK11

Citaat van: Leo op 22 juli 2017, 23:12:23
Mooie deal als je hem zelf kunt onderhouden

Velgen staan hem erg goed :)

Zelf onderhouden gaat zeker goed komen, zit zelf in het autovak en lassen is voor mij ook geen probleem, als er op mijn werk gelast moet worden aan auto's dan wordt ik er bij gehaald om dat te doen. 8)
Micra k11 1.3 Super S
1996

Black_Shadow

Welkom terug dan maar!!!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Dino


Kwarkieboy

Leuke wagen !
Mooi dat het maar een kleinigheidje was :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

MikeyK11

#8
Thanks allen. ;)

Citaat van: Kwarkieboy op 23 juli 2017, 15:55:26
Leuke wagen !
Mooi dat het maar een kleinigheidje was :D


Ja dat is ook best wel geluk hebben met deze auto's voor dat bedrag.
Heb er een keer 1 bekeken een paar jaar terug voor 250 euro en deze zou geen roest hebben, maar dat was al gerepareerd maar heel slecht dat zelfs de deuren niet meer goed open of dicht gingen dus doorgezakt, heb maar gouw gezegd van is hem toch niet kijk wel even verder.
En kort daarna ook 1 voor 250 en die was gewoon goed en heb ik toen dus gekocht.

De groene die we nu hebben ga ik dan ook helemaal netjes maken, en er gewoon veel plezier van hebben. :)
Micra k11 1.3 Super S
1996

Paapz0r

Welkom terug!

Ziet er nou al stukken beter uit 😃 de velgen en die onderlip staan super.



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

MikeyK11

Citaat van: Paapz0r op 24 juli 2017, 11:23:50
Welkom terug!

Ziet er nou al stukken beter uit 😃 de velgen en die onderlip staan super.



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk



Dankje, en dan is die nog niet eens verlaagt  >:D
Aankomt weekend gaat die onder het mes heb een nieuwe D-kettingset gehaald, zal er wat foto's van maken en posten hier. ;)
Micra k11 1.3 Super S
1996

Paapz0r

Citaat van: MikeyK11 op 24 juli 2017, 20:39:28
Citaat van: Paapz0r op 24 juli 2017, 11:23:50
Welkom terug!

Ziet er nou al stukken beter uit 😃 de velgen en die onderlip staan super.



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk



Dankje, en dan is die nog niet eens verlaagt  >:D
Aankomt weekend gaat die onder het mes heb een nieuwe D-kettingset gehaald, zal er wat foto's van maken en posten hier. ;)
Verlagen zal hem goed doen
En veel succes met het karweitje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gang is alles, remmen is angst

MikeyK11

Gaat vast wel goed komen met um, gelukkig sta ik elke dag in de werkplaats aan niet Nissan merk te werken maar waar ook soms kettingen vervangen moeten worden. (A)
Micra k11 1.3 Super S
1996

chiba_kun

Citaat van: MikeyK11 op 24 juli 2017, 21:35:17
... gelukkig sta ik elke dag in de werkplaats aan niet Nissan merk te werken maar waar ook soms kettingen vervangen moeten worden. (A)

VAG, Mini?

MikeyK11

Citaat van: chiba_kun op 25 juli 2017, 16:36:48
Citaat van: MikeyK11 op 24 juli 2017, 21:35:17
... gelukkig sta ik elke dag in de werkplaats aan niet Nissan merk te werken maar waar ook soms kettingen vervangen moeten worden. (A)

VAG, Mini?

Bijna helemaal goed, BMW en Mini.
Micra k11 1.3 Super S
1996