Psydans nieuwe aanwinst

Gestart door Psydan, 30 mei 2017, 10:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Psydan

Halloooo!!

Ik ben niet zo actief meer op fora maar misschien kennen sommige van jullie mij nog wel.

Na Parel (witte K11) heb ik Roadrunner zijn rode K11 overgenomen.
Tijdje toen aangedacht om weer een MX5 te kopen. Toen kwam er een Subaru Impreza GTT op me pad. Zonder apk en achterstallig onderhoud en hij startte niet meer. De auto was van een collega. Ik heb hem voor té weinig geld gekocht (ik zal jullie het bedrag besparen). En na het wissen van de foutcode's startte en liep hij weer. Ik wacht nu op een distributiesetje en dan gaat hij voor APK en een nieuwe riem.

Toen besloot ik dat de rode K11 plaats moest maken voor een goedkopere auto zodat ik in combinatie met een Subaru beide goedkoop zou kunnen verzekeren en met het geld wat ik zou overhouden de Subaru kon opknappen. In de eerste instantie opzoek gegaan naar een K10, met als opties Starlet P7, Corolla AE82, Sunny N13 of iets in die zin.

Toen werd ik op facebook getagged door Dinky. Een Nissan Bluebird voor €500.
Ik heb de verkoper een bericht gestuurd, en de volgende dag stond hij op mijn stoep.

Foto's van de Impreza:



En dan de Bluebird:



De Bluebird is een 2.0 SLX met carburateur. Linksachter spatbord heeft wat roest, beetje roest op de achterklep en op de C-stylen achter de deur.
Linkervoorspatbord is een keer overgespoten wat niet erg netjes is gedaan. En ik heb hem gekocht zonder uitlaat.

De vorige eigenaar heeft er 3 jaar in gereden, en hij heeft hem gekocht van zijn ex-baas die hem nieuw had gekocht in 1988.
Ik ben 3de eigenaar en met nog maar 147.000km op de teller (NAP) is hij dus nog maar net ingereden.

Centrale vergendeling, elektrische ramen, elektrische spiegels, stuurbekrachtiging.... en alles werkt!

Ik heb nog nooit een auto gekocht zonder ook maar enige informatie te hebben over de auto en zonder een proefrit te rijden, maar nadat ik hem op de brug had gezien en zag dat het blok droog is en de bodem hard is kon ik hem niet laten staan voor de prijs dat hij voor te koop stond. Pas onderweg naar huis begon ik dingen op te merken en te voelen hoe hij rijdt.
En ik begin er stiekem echt verliefd op te worden. Ik denk dat dit mijn meest impulsieve aankoop is geweest, maar tegelijk misschien wel de slimste.

Jullie horen nog van mij!
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

veel plezier ermee danny en hou ons op de hoogte :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Bramk11

Fantastische aankoop! Oude Japanners niks leukers dan dat ben benieuwd hoe je em gaat opknappen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk


Paapz0r

Veel plezier en nog vele kilometers voor beide wagens
👍

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

chiba_kun

Die Bluebird is prachtig!! (haha, mooier nog dan de Impreza - mijn mening)

thom-micra

die bluebird! super sexy
jammer dat het een te nieuw model is kwa aandrijflijn :P
m'n kameraat heeft een u11 staan, is ook een 2.0d. maar dan met wel 54 hele pk's hah



Kwarkieboy

Leuke impulsieve aankoop Psydan !
Ik zou hem wel graag een keer willen zien op een meeting ! :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

sander76

Ah, een Nissan Bluebird. Uit de tijd dan mannen van staal, sex vies en auto's hoekig waren ;-)

Blijft een tijdloos model, wat mij betreft nu al een geliefde youngtimer.

Milo

Gaaf apparaat zeg (die Nissan :P) ben heel benieuwd naar de vorderingen van deze wagen!
En ook wel een beetje naar die van de Suba hoor ;)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Micra Addict

Psydan

Omdat ik verloofd ben en wil sparen voor een mooie bruiloft staat de Subaru momenteel te koop.  :marry:

Updates voor de Bluebird zijn er ook niet puur omdat ik de APK wilde afwachten. Maar vandaag is de Bluebird goedgekeurd met alleen een advies punt van linkerachter schokbreker vervangen. Helemaal top dus! Ik ga eerst een nieuwe koelvin plaatsen omdat de huidige niet werkt en de auto soms wat warm word met stilstaan. Daarna een nieuwe antenne omdat de huidige niet meer op en neer gaat.

Ik hou jullie up to date ;)
Do not underestimate what you will never understand.

Milo

Tsja, vrouwen zijn duurder dan auto's, dus kan de keuze wel begrijpen  >:D
Ben benieuwd naar verder updates O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Arjan

Trouwen ? Nou veel sterkte alvast gewenst  ;D