nissan micra 1.3 vragen

Gestart door kpostma, 23 april 2017, 21:56:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kpostma

goeie avond allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en daarom wil ik me even netjes voorstellen ☺

mijn naam is kevin, ik woon in boskoop en heb nu voor de 2e keer een nissan micra.

ik heb een 1.3tje gekocht voor een prikkie.
hier moet nog wel wat aan gebeuren zoals een nieuw aandrijf asje, schokbrekertjes achter en een plekje roest wegwerken. verderest een hartstikke leuk autotje waar ik ( hopelijk ) n hoop lol mee ga hebben :)

ik heb wel een paar vraagjes en hoop dat julie mij hierbij willen helpen.

ik wil graag wat meer uit het autotje halen en daarom overweeg ik een janspeed spruitstuk, maar past dit er zo in 1x op?
en zo ja hoeveel vermogens winst zal dit mij ongeveer opleveren? 

verder las ik hier en daar wat over een gasklephuis van een ga16de, maar is dit plug en play, en  wederom de vraag hoeveel schiet ik hier mee op? 

bij voorbaat dank!

Riesh

Welkom Kevin,

Janspeed zou ik afraden, die roesten nog harder dan de Micra zelf.
Gasklephuis van een GA15 is wat ik lees
Micra Addict

Leo

welkom kevin, voor een ander spruitstuk geld wel dat je micra geen airco mag hebben of je moet deze verwijderen.

spruitstukken voor een micra zijn helaas niet goedkoop.
er is maar een beperkt aanbod dus je moet zoiets bestellen in de UK of custom laten maken
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

kpostma

bedankt voor de reacties, van het spruitstuk ben ik op de hoogte dat het uit engeland moet komen, maar het roest probleem valt daar niks aan te doen? behandelen met iets ofzo? want als het merkbaar vermogen oplevert wil ik hem tog wel graag hebben 🙂 en wat betreft het gasklephuis, is dit er een van een nissan almera? en hoeveel levert dit gemiddeld/ongeveer op?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Jeroen330

Citaat van: kpostma op 24 april 2017, 08:44:03
bedankt voor de reacties, van het spruitstuk ben ik op de hoogte dat het uit engeland moet komen, maar het roest probleem valt daar niks aan te doen? behandelen met iets ofzo? want als het merkbaar vermogen oplevert wil ik hem tog wel graag hebben 🙂 en wat betreft het gasklephuis, is dit er een van een nissan almera? en hoeveel levert dit gemiddeld/ongeveer op?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



Een GA15 gasklephuis kun je vinden op eBay.
Wat betreft een spruitstuk zou ik gaan voor een RVS variant uit Japan.. heel soms te vinden op Buyee.jp maar houd rekening met hoge verzendkosten en invoerrechten..

Een gasklephuis geeft wat extra koppel omdat het atmosferische gedeelte van de motor minder moeite krijgt de lucht maar binnen te brengen. Echt pk's levert dit vaak niet op. In combinatie met andere zaken zoals een cold air intake en een goed uitlaat systeem kan het wel bijdragen aan vermogenswinst.

Ik zou je aanraden te beginnen met uitlezen en goed afstellen. Dat kost dan wel 40 euro, maar goedkopere pk's voor de Micra kun je niet vinden...

kpostma

hey bedankt voor je reactie, ik las ergens op het forum dat er hier iemand is die dat doet? hoe zit dat en hoe kan dat eventueel geregeld worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Jeroen330

Citaat van: kpostma op 24 april 2017, 15:00:36
hey bedankt voor je reactie, ik las ergens op het forum dat er hier iemand is die dat doet? hoe zit dat en hoe kan dat eventueel geregeld worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



Ik ben diegene..
Kijk in je persoonlijke berichten.. ik heb je een bericht gestuurd

kpostma

oh nice, ik ga gelijk even kijken! top, bedankt :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


kpostma

heb gekeken maar nog niks in de inbox, maar ik houd het even in de gaten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Jeroen330

#9
Citaat van: kpostma op 24 april 2017, 15:18:59
heb gekeken maar nog niks in de inbox, maar ik houd het even in de gaten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Ik heb je nogmaals gemaild.. mail mij anders even

kpostma

top werk geleverd jeroen! netjes en professioneel. ik ga zo nog even wat buis halen voor het filter dan zit die er ook gelijk onder. ben benieuwd!😎

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Jeroen330

Citaat van: kpostma op 29 april 2017, 08:49:19
top werk geleverd jeroen! netjes en professioneel. ik ga zo nog even wat buis halen voor het filter dan zit die er ook gelijk onder. ben benieuwd!😎

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



Graag gedaan!
Leuk dat er ook weer een clublid bij gekomen is!

Riesh

Top. Altijd leuk om de club te zien groeien
Micra Addict

Kwarkieboy

Super dat je lid geworden bent !

Er is een chip voor de Micra te krijgen.
In combinatie met een openlucht filter kun je een pk of 15 winnen.
Dit heb ik zelf ook, en getest op de dyno.  Dit kost wel wat, zo rond de €400.
Ik heb dit in Goor laten doen bij datatechnic.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

kpostma

 zo he dat is best wel wat idd! voorlopig eerst maar weer eens even wat geld opzij zetten want het loopt hard van je weg met al die kleine dingetjes tussendoor haha. bedankt voor de tip! :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk