Wegligging verbeteren - Post hier je Setup en Mods!

Gestart door ReSp4wN, 01 juni 2016, 16:28:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReSp4wN

CiteerIs er iemand die daadwerkelijk dingen heeft lopen testen kwa Wegligging? Bochtenwerk? Rotondes? Gewichtsverdeling? Tips truuks? Hardheid van de schroefsets enz enz?

Om het ook even over een andere boeg te gooien post hier jou setup en mods.

Mijn setup is dus als volgt.


ReSp4wN K11 Sr20de zoveel mogelijk leeggestript



- Nodspeed poly voorste draagarm bussen (worden binnekort vervangen door gele strongflex want er is er 1 gescheurd/gebroken.

- Whiteline swaybar voor 22mm en achter 22 mm incl bussen.

- Whiteline panhardrod.

- Staal Veerpootbrug voor boven

- Alu stang tussen de achterste wielkasten.

- BC racing BR (goud zwart) 7kg veren voor 5kg achter.

- 195 40 16 Toyo t1r (Wordt binnenkort vervangen voor velgen met 195 50 15 toyo r1r)

Verder staat er nog op de planning met het wisselen van de achteras bij de draagarmpjes allemaal strongflex bussen in te stoppen en dus custom draagarmen te laten maken.

Micra1.3E3HBSuperSE2

Ja, mee bezig geweest inderdaad.
Wat wil je precies weten?

Leo

alleen wat betreft verlagen.
als je een auto te laag maakt dan  gaan de draagarmen etc onder een verkeerde hoek staan.
de wegligging word dan juist slechter.

hardheid van schroefset.
op de openbare weg zet je hem zachter je ophanging moet zoveel mogelijk contact maken met het wegdek.
op het circuit zet je hem harder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ReSp4wN

Wil ALLES weten haha, gezien er nog niet echt een goed wegliggings topic is of ik moet deze hebben gemist. Mischien een idee om deze te maken. Zie het als een full info topic.

Kwa bochten wat is beter voor harder of achter harder? anyone?

Leo

zowiezo niet harder achter want daar zit al weinig gewicht tov voor

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thom-micra

dan is denk ik een kwestie van testen.
je hebt 2.0 voorin, dus flink wat zwaarder.
ik zou eens proberen iets van een caravan weegschaal te regelen en je gewicht te meten. en dan eens contact opnemen met intraxx, die willen je maar al te graag uitleg geven over weg ligging.




Riesh

^^ ik zie tot nu toe maar 1 zinnig antwoord in dit topic !!
Micra Addict

Leo

meten is weten

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

begin met uitwegen .
aan de hand van die gegevens ga je de hoogte en preload bijstellen .
zorg hierbij ook voor de juiste banden spanning ! , een  halve bar verschil links met recht kan al resulteren in 40 tot 50 kg extra druk op de band aan 1 kant .
die extra druk zorgt er voor dat de band sneller slijt en de een te hoge temperatuur krijgt . totaal niet ideaal .
als je dat gaat afstellen doe je dit ook met de stabilisator stangen los , dit omdat die de afstelling die jij aan het maken ben tegen gaan werken . dit mogen ze wel doen maar dan als alles vast zit .

en wat heel erg belangrijk is , is dat de draagarmen en stuurstangen recht staan .
als dit niet het geval is kan je bij elke spoor vorming in de weg of bijvoorbeel een curbstone een swieper krijgen naar de andere kant . en als je geen stuurbekrachtiging heb is dit nogal een geweld .

en zowiezo is er veeeeeeeeel meer over te vertellen maar daar heb ik nu geen tijd voor eigelijk :D .
mocht je echt super geintereseerd zijn in het uitwegen en uitlijnen en een baanverkenning toepassen op je onderstel . raad ik je aan om een cursus uitwegen/uitlijnen te volgen bij de autosportcompany in waalwijk .

ik heb daar meerdere cursussen gevolgt op dit gebied en er gaat werkelijk waar een wereld voor je open , en micra's gaan ineens rijden als een subaru of porsche wanneer je die dingen toepast .

hoop dat je hier wat aan hebt .

ReSp4wN

Jazeker heb ik er wat aan, ik gooi het topic ook even over een andere boeg, post hier jullie aanpassingen / setup / mods met betrekking tot wegligging.

Tyshur

Ik zelf heb 175/50/15 banden er onder, PW vpb voor onder en achter. Scheelt al een bult.
Ben nog wel opzoek naar meer verbeteringen.

Ik wil nog de PW vpb voor boven, wil ergens andere veren, maar zal dan ook nieuwe dempers nodig hebben verwacht ik.

Weet nog niet precies hoe ik verder wil. Ik rij 40/50.000 in een jaar, dus ik wil wel het comfort behouden.
Nissan Micra 1.0 16v
1999 | 42.000 km