Shampoo en wax

Gestart door Alexander, 28 januari 2016, 12:28:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander

Hopelijk is het met een maandje weer goed weer om de auto te wassen en te waxen. En aangezien ik nu een stage vergoeding krijg, kan ik eindelijk andere producten kopen om de auto te wassen en te waxen. Ik dacht aan een bedrag van max €50 (minder mag altijd)

Op dit moment gebruik ik Valma shampoo en Turtle wax. En de spons (word vervangen).

Ik zit te denken om de volgende spullen aan te schaffen:
- Shampoo
- Turtle wax washandschoen
- Droogdoek
- Wax
- Alternatief voor poetskatoen en oude shirts.

Iemand die suggesties heeft? Ik kan niet kiezen bij carclean, noch dat ik er verstand van heb.

Luuukske

Komtie:

Dodo juice born to be mild shampoo

Een gyeon smoothie washandschoen

Een gyeon silk dryer, OF CSF Orange Baby drying towel

Wax is natuurlijk verschillend. Maar een Collinite wax is perfect. Is zowel in vloeibaar als vast product te verkrijgen

En dan heb je natuurlijk de doeken serie's van monello:

Peluche Verde
Piccolo Nero
Peluche Bianco





Luuukske

Maar 50 euro is krap hoor




Leo

#3
Spons niet gebruiken voor je lak. Kan wel voor je velgen.

Haal eerst een goede washandschoen en een goede droogdoek.

CSF, Monello thick of gyeon silk.
(Ik wil ze alle drie voor velgen vuil en lak)

Ik ben ook begonnen met shampoo en microvezel doeken vd action

Ik zal straks wat links en fotos plaatsen.

Meeste spullen kun je online bestellen bij carclean.


Ik ben begonnen met de CSF droogdoek
https://www.carclean.nl/merken/CSF

Een betere doek is die van gyeon
https://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q²M_Silk_Dryer_XL_70x90cm_SilkDryer70x90cm_103275


Vergeleken met een zeem is dit al eer wereld van verschil maar na verloop van tijd kan de doek minder water opnemen

Een fijne washandschoen om mee te beginnen is die van monello
https://www.carclean.nl/product/Monello/Thick_Mitt_MTM0101_103065

Gyeon
https://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q²M_Smoothie_Wash_Mitt_Smoothie_103273
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Alexander

Ik zag net dat carclean ook een monello basic wash kit aanbied. Is dit een leuke kit om mee te beginnen?(Uiteraard met een washandschoen erbij gekocht)

Luuukske

Ik bied ook een washkit aan van gyeon.




Alexander

Wat is verschil kwa werking en prijs?

Leo

Citaat van: Alexander op 28 januari 2016, 13:24:21
Ik zag net dat carclean ook een monello basic wash kit aanbied. Is dit een leuke kit om mee te beginnen?(Uiteraard met een washandschoen erbij gekocht)
Deze ?

https://www.carclean.nl/product/Monello/Monello_Basic_Wash_Kit_102651

De shampoo is prima maar aan de spons heb je weinig en die droogdoek kan beter.

Als het binnen budget is zou ik voor de set van luuk gaan. Dat zijn top producten en hun prijs meer dan waard.

ik gebruik met drogen eerst de oranje doek en daarna die van gyeon omdat er bij mij vaak nog vuil achterblijft bij het wassen (in de wasbox)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Luuukske

Gyeon is wel wat duurder. De bathe+ zou dan een overkill / overbodig zijn icm wax. Maar een dodo juice btbm is ook erg fijn! En die is wat goedkoper!





Leo

Gyeon Bathe is er in 2 versies

Bathe is gewone schuimende shampoo

Bathe+ is shampoo die een coating achterlaat maar voor een optimaal resultaat moet de auto dan al voorzien zijn van een coating als ik het goed begrijp.

Door de shampoo + coating is dit een ideale mogelijkheid om tijd te besparen of in de winter als het te koud is en je de mogelijkheid niet hebt om wax aan te brengen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Alexander

Ik denk dat ik eerst maar is begin met het leren van goed de auto wassen. En gaandeweg een stapje omhoog gaan.
Dodo Juice born to be mild sample
Een mitt van Monello
Een droogdoek van monnello of delirum.
En daarna pas is beginnen met goeie wax en daarna klei?

Riesh

Denk ik wel.
eerst de basis

wassen met 2 emmers

born to be mild vind ik zelf ook erg fijn, let op je hebt echt maar een paar druppeltjes nodig
Micra Addict

Johan31

Voor de goede orde, volgorde van detailen, is niet eerst in de was en dan kleien!

Afspoelen, wassen met milde shampoo met (minimaal) 2 emmers.
Dan kleien en pas dan polijsten, eventueel daarna met sealant en pas dan een wax of lakverzegeling.

Luuukske

Wat nog beter is:

Snowfoamen. Dit weekt al het oppervlakkige vuil los, zodat je tijdens het wasproces geen krassen in je lak trekt.

Hierna spuit je de auto af met hoge druk. En vervolgens zet je hem weer in de snowfoam en ga je de auto wassen.

Gebruik wua shampoo maakt niks uit. Wat je zelf het fijnste vind.

Als je al een waxlaag op je auto hebt staan raad ik je aan om geen shampoo te gebruiken waar een waxextract in zit. Deze beinvloed namelijk de werking van je wax.

Een ph-neutrale shampoo is het beste.

Gyeon bathe+ is goed voor je beading op je auto, en laat als het ware een klein beschermingslaagje achter.

Wat leo zegt, het is een goeie onderhoudsshampoo voor je coating.

Vervolgens kleien icm een detailerspray.

Dan polijsten indien nodig

Ontvetten ( heel belangrijk anders hecht je wax / coating niet goed)

Nieuwe waxlaag/ coating aanbrengen




chiba_kun

Gyeon Bathe of Bathe + is echt heel goede shampoo net als Dodo Juice Born to be Mild.

Vandaag iets niets geprobeerd (voor mij dan). Gyeon Wetcoat. Na het was dit met een paar pufjes op je auto spuiten, afspoelen en de glans en vooral het waterafstotend effect is echt indrukwekkend en dan ben ik toch aardig wat gewend al. Ideaal spul zeker voor in de winter als je minder tijd hebt om de auto te wassen/waxen.