Koop/verkoop ervaringen

Gestart door Psydan, 17 november 2015, 18:03:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Psydan

Onder het kopje "Te koop / Gevraagd".

Een topic waar en per persoon een thread kan worden aangemaakt over de koop op verkoop ervaringen van de forumleden.

Op deze manier kunnen we zien wanneer we iets (ver)kopen of diegenen snel betaald/verstuurd enzo.

Ik heb dit eerder gezien op het forum van SXOC en vind het erg prettig om dit van tevoren te weten.

Ook voor jezelf erg fijn om te weten of mensen jou als positief ervaren.
Do not underestimate what you will never understand.

Joery-Joery

We gaan het overleggen bedankt voor je idee!

RubinvdLinde

Goed idee!

Alleen zit je wel met de meningen van mensen die erg kunnen verschillen (wat de een goed vind, vind de ander misschien slecht). En hoe representatief is de beoordeling ? Als iemand maar één item heeft gekocht en dat is toevallig niet helemaal soepel gegaan heeft hij/zij meteen een slechte waardering (deels onterecht), waardoor niemand meer iets kopen wil bij deze persoon.

Psydan

Zit wat in, maar diegene waar het om gaat kan natuurlijk ook gewoon zijn zegje doen in het topic en misschien een uitleg geven.

En je moet natuurlijk niet zomaar wat roepen, je moet het wel onderbouwen als het negatief is.
Do not underestimate what you will never understand.

RubinvdLinde

Klopt inderdaad, wanneer je idee goed uitgewerkt wordt is het zeker een goede toevoeging op het forum!

Leo

Wordt tijd voor een "koop ervaringen van mede club- en forumleden topic" naar mijn idee :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kwarkieboy

Het heeft 2 kanten.
Leuk voor de mensen die wat kopen.
Er kunnen mensen zijn die het er niet mee eens zijn als ze negatief beoordeeld worden en misschien wel boos worden.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon goed doen dan is er niks aan de hand. Maar zoals Rubin zegt: het kan een keer mis gaan.
K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

#7
Ik vind dat je het topic zou kunnen ombuigen naar positieve koop/verkoop ervaringen.

Als mensen problemen met aankopen ervaren dan vind ik dat er via de Moderator en dus het bestuur gecommuniceerd moet worden. Zij zijn er immers voor om te bemiddelen/het forum te stroomlijnen..

Als je er een openbare plek van maakt om op mensen te kunnen schieten dan breng je als bestuur ongewild negatieve aandacht en misschien wel negatieve publiciteit naar buiten wat onnodig is.

(dit is ook al voorgekomen op andere clubs en het hele forum geniet er dan van mee...)


RubinvdLinde

Goed punt jeroen O0 moet inderdaad niet worden zoals je op veel andere forums ziet.

Topic met goede reacties en recencies over verkopers. Geen andere reacties er tussen zodat het lekker schoon en overzichtelijk blijft.

Jeroen330

Citaat van: RubinvdLinde op 11 januari 2016, 17:59:26
[...] Geen andere reacties er tussen zodat het lekker schoon en overzichtelijk blijft [...]

Amen

Riesh

Citaat van: Jeroen330 op 11 januari 2016, 17:40:53

Als je er een openbare plek van maakt om op mensen te kunnen schieten dan breng je als bestuur ongewild negatieve aandacht en misschien wel negatieve publiciteit naar buiten wat onnodig is.

(dit is ook al voorgekomen op andere clubs en het hele forum geniet er dan van mee...)



dat dus !
Micra Addict

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Citaat van: Jeroen330 op 11 januari 2016, 17:40:53
Ik vind dat je het topic zou kunnen ombuigen naar positieve koop/verkoop ervaringen.

Als mensen problemen met aankopen ervaren dan vind ik dat er via de Moderator en dus het bestuur gecommuniceerd moet worden. Zij zijn er immers voor om te bemiddelen/het forum te stroomlijnen..

Als je er een openbare plek van maakt om op mensen te kunnen schieten dan breng je als bestuur ongewild negatieve aandacht en misschien wel negatieve publiciteit naar buiten wat onnodig is.

(dit is ook al voorgekomen op andere clubs en het hele forum geniet er dan van mee...)

Citaat van: RubinvdLinde op 11 januari 2016, 17:59:26
Topic met goede reacties en recencies over verkopers. Geen andere reacties er tussen zodat het lekker schoon en overzichtelijk blijft.

Dit exact.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)