Rubin's K11 1.4 Sport

Gestart door RubinvdLinde, 04 juli 2015, 18:43:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Hele nette verlaging. Ff langs piet voor een panhard en vpb is zeker de moeite waard :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

RubinvdLinde

Citaat van: Milo op 21 september 2015, 16:52:19
Super man, ziet er fantastisch uit! Heb je last van aanlopen of niet?

Af en toe vanachteren, maar heb van voren dunnere en meer getrokken banden. Dus ga me velgen omwisselen voor en achterkant kijken hoe ver ik dan kom

Milo

Citaat van: RubinvdLinde op 21 september 2015, 18:04:30
Citaat van: Milo op 21 september 2015, 16:52:19
Super man, ziet er fantastisch uit! Heb je last van aanlopen of niet?

Af en toe vanachteren, maar heb van voren dunnere en meer getrokken banden. Dus ga me velgen omwisselen voor en achterkant kijken hoe ver ik dan kom

Als er geen verschil in velgmaat zit moet dat geen kwaad kunnen, maar als dat wel zo is lijkt me dat niet zo'n strak plan.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Psydan

Ziet er nu echt stukken beter uit!
Do not underestimate what you will never understand.

PW-performance

Staat nu mooi op de wielen.  O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

RubinvdLinde

Zijn dezelfde velgen dus is het proberen waard

Dino


Riesh

aanlopen rechtsachter ?  dat verhelp je met een verstelbare panhard
Micra Addict

RubinvdLinde

Citaat van: Riesh op 21 september 2015, 22:52:56
aanlopen rechtsachter ?  dat verhelp je met een verstelbare panhard

Want neem aan dat mn stabilisatorstang achter met een verlaging als deze vrij weinig meer doet ?

PW-performance

Citaat van: RubinvdLinde op 21 september 2015, 23:15:59
Citaat van: Riesh op 21 september 2015, 22:52:56
aanlopen rechtsachter ?  dat verhelp je met een verstelbare panhard

Want neem aan dat mn stabilisatorstang achter met een verlaging als deze vrij weinig meer doet ?

Je stabilisatorstang doet nog steeds zijn werk na verlaging. Die voorkomt overhellen in bochten.
Wat er gebeurt met je achteras na verlaging is: Je panhard rod (schuine stang bij je achteras) Die gaat meer horizontaal staan na verlaging. Daarmee drukt ie de achteras naar rechts toe omdat ie links vast aan het chassis zit.
Je panhard rod moet dus korter worden om je achteras weer te goed in de midden te krijgen.
Dan pas kan je de auto ook weer goed uitlijnen.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Riesh

Micra Addict

RubinvdLinde

Citaat van: PW-performance op 22 september 2015, 00:17:22
Citaat van: RubinvdLinde op 21 september 2015, 23:15:59
Citaat van: Riesh op 21 september 2015, 22:52:56
aanlopen rechtsachter ?  dat verhelp je met een verstelbare panhard

Want neem aan dat mn stabilisatorstang achter met een verlaging als deze vrij weinig meer doet ?

Je stabilisatorstang doet nog steeds zijn werk na verlaging. Die voorkomt overhellen in bochten.
Wat er gebeurt met je achteras na verlaging is: Je panhard rod (schuine stang bij je achteras) Die gaat meer horizontaal staan na verlaging. Daarmee drukt ie de achteras naar rechts toe omdat ie links vast aan het chassis zit.
Je panhard rod moet dus korter worden om je achteras weer te goed in de midden te krijgen.
Dan pas kan je de auto ook weer goed uitlijnen.

Dan heb ik mijn panhard dus altijd mijn stabilisatorstang genoemd :P stuur je binnenkort een PM

Roadrunner

#147
Ach ja, de 1e stang of de andere :P

Staat er mooi bij hoor O0
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

RubinvdLinde

Na uitlijning staat m'n achteras er zo bij..





Denk dat wel duidelijk is wat ik nodig heb :P

Roadrunner

Aan 1 kant een breder wiel? (A)
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.