Rubin's K11 1.4 Sport

Gestart door RubinvdLinde, 04 juli 2015, 18:43:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RubinvdLinde

Ik wil mijn micra over eem tijdje toch nog lager hebben. (Oogt vanaf de zijkant niet mooi genoeg in combi met kleine velgen) Voor zover ik heb kunnen vinden is volgens mijn de gemakkelijkste optie corsa dempers vanachter (aangezien ik al verlagingsveren heb) en polo 6n schroefset voor, met aanpassen van de schotels. Klopt dit?

En mocht iemand nog spullen hiervoor hebben stuur maar een pm O0

Leo

dat is idd een mogelijke set up.

je zou ook voor iets grotere banden kunnen kijken, bv 195/45/14 of 195/55/14
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

RubinvdLinde

Citaat van: Leo op 14 september 2015, 10:59:29
dat is idd een mogelijke set up.

je zou ook voor iets grotere banden kunnen kijken, bv 195/45/14 of 195/55/14

Achter heb ik nu al 45 hoog zitten. En ik denk met de set up die ik beschrijf de kosten niet heel veel hoger zijn dan 4 andere banden. En dan weet ik zeker dat die mooi op zn buik ligt. Want het vreemde die van voren en achteren er wel echt heel dik uit ziet

Leo

azo meen ergens 195/40/14 gelezen te hebben vandaar :)

achter as is makkelijk gewoon corsa demper eronder en van je verlagingsveer een ring afslijpen.
(slijpen in veren wordt gezien als gebroken veren dus voor de apk moet je ze dan even omwisselen)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

RubinvdLinde

Klopt heb aan de voorkant inderdaad 40 eronder liggen.  En schroefset van achteren, past ook polo of alleen corsa?

Leo

een corsa b heeft een losse veer achter een polo heeft een veerpoot achter.

beide moet je aanpassen anders past het niet
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Er is geen keurmeester die ziet dat je een ring van je veer afgehaald hebt.  Ik heb hier ook nog nooit van gehoord en ook nog nooit meegemaakt dat een auto hierom werd afgekeurd. Waar je wel op moet letten is dat je veren niet los komen te liggen bij opkrikken. DAT is nl wel afkeur
Micra Addict

RubinvdLinde

Citaat van: Riesh op 14 september 2015, 19:26:03
Er is geen keurmeester die ziet dat je een ring van je veer afgehaald hebt.  Ik heb hier ook nog nooit van gehoord en ook nog nooit meegemaakt dat een auto hierom werd afgekeurd. Waar je wel op moet letten is dat je veren niet los komen te liggen bij opkrikken. DAT is nl wel afkeur

Maar als je vanachter ook schroefset neemt (veren om schrokbreker heen) dan komen je chassisveren toch te vervallen? Of praat nou uit mn nek? :P

Leo

Dat klopt bij een schroefpoot heb je daar geen last van. Je moet dan een polo set nemen.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2


Leo

#130
Ik vraag me eerder af of je wel de set krijgt van de voorbeeld foto. Omdat een opel corsa een kleine losse veer heeft voor de achteras
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

is gewoon een standaard voorbeeld foto
Micra Addict

RubinvdLinde

Zaterdag de micra ECHT verlaagd :P

Setup:
-Voor schroefset corsa B
-Achter corsa B sportdempers en daewoo matiz veren






Helaas de voorlip toch echt moeten verwijderen kon niet meer voor of achteruit na het laten zakken van de auto haha. Nu aan het kijken voor sideskirts en led-achterlichten.

Daarna toewerken naar de laatste stappen (tenzij ik weer wat tegenkom ;D)
- Veerpootbruggen
- Panhard
- Spuiten (nog twijfelend over kleur)

Milo

Super man, ziet er fantastisch uit! Heb je last van aanlopen of niet?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Conodihno