Milo's Kawasaki GPZ 500s '90

Gestart door Milo, 10 april 2015, 08:44:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadrunner

Ze worden er meestal niet perse mooier van, maar het is wel verrekte handig.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

TeSprouT

Die dingen zijn zeker handig, goede toevoeging! O0
Love the potiential

Milo

Uiteindelijk dient ie als rek voor m'n topkoffer voor als ik een weekeindje weg ga of op vakantie ermee ga :)
Dat is nog eventjes niet, maar hij was er zo verrekte lastig op te krijgen dat ik hem nu maar ff laat zitten xD
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Joery-Joery

Of als je met 3 personen weg wilt  ;D

jasperdut

gevonden milo O0

mooie kawa hoor! mn schoonzus had m in het zwart met oranje en geel. die fiets was nooit wat mee!

nu ook je rijbewijs al gehaald dan?
don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

Milo

#35
Citaat van: jasperdut op 27 november 2015, 14:14:14
gevonden milo O0

mooie kawa hoor! mn schoonzus had m in het zwart met oranje en geel. die fiets was nooit wat mee!

nu ook je rijbewijs al gehaald dan?

Ja klopt, heerlijk dat hij zo goed is onderhouden en ik er weinig onderhoud aan heb tot zo ver.
Hij doet het fantastisch! En voor nu is het heerlijk om het op te leren :)

En ja ja ja :) 2 September heb ik hem opgehaald.
Heb er ondertussen al de nodige kilometertjes opzitten, nu laatste tijd wat minder gezien het weer.
Gisteren nog even een druppellader gekocht zodat hij in de winter er ook tegen aan kan.
Hoop dit weekend nog een lekker ritje te kunnen maken.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

jasperdut

ik heb sinds begin oktober niet meer gereden en ga m dit weekend "winterklaar" maken. de pekel komt weer de weg op en daar wordt ie niet mooier van!
don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

Milo

Citaat van: jasperdut op 27 november 2015, 14:34:55
ik heb sinds begin oktober niet meer gereden en ga m dit weekend "winterklaar" maken. de pekel komt weer de weg op en daar wordt ie niet mooier van!

En wat doe jij dan allemaal om het winterklaar te maken? Ben ik zomaar eens benieuwd naar.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

MaStErTuNeR Q

Bandjes van de grond,  accu aan drupperlader,  tank tot aan de rand vullen, hellemaal wassen,  alles helemaal invetten met silecone spray,  ketting ff smeren,  en dan gaat die naar binnen. 

jasperdut

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 27 november 2015, 15:18:00
Bandjes van de grond,  accu aan drupperlader,  tank tot aan de rand vullen, hellemaal wassen,  alles helemaal invetten met silecone spray,  ketting ff smeren,  en dan gaat die naar binnen.
niks aan toe te voegen
don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

Milo

Citaat van: jasperdut op 27 november 2015, 15:20:33
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 27 november 2015, 15:18:00
Bandjes van de grond,  accu aan drupperlader,  tank tot aan de rand vullen, hellemaal wassen,  alles helemaal invetten met silecone spray,  ketting ff smeren,  en dan gaat die naar binnen.
niks aan toe te voegen

Thnx ;D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Milo

#41
Vandaag nog even lekker een stukje gereden.
Hij startte wat moeilijk, hij stond al een 4/5 weken stil, maar verder liep ie netjes stationair.

Na ongeveer een uur rijden voelde ik dat hij wat in ging houden en zodra ik gas gaf werd dat erger.
Op ten duur kon ik nog maar op zo'n 4k toeren blijven rijden.
Ik reed op de 2-baans weg dus ik ben ff het fietspad opgereden en nog voordat ik op een tempo zat om te kunnen stoppen viel hij al stil.
Dus even uit laten rollen en vervolgens even gekeken wat het was.
Het kon naar mijn idee niet mijn benzine zijn, want ik had er pas 275 gereden en er zat volgens mij nog voldoende in.
Mja, toch maar ff de reserve aan gezet en verder gereden naar het dichtstbijzijnde tankstation.

Eenmaal daar aangekomen liep hij heel raar, uitlaten maakten ook een ander geluid als normaal. Alsof hij heel arm liep ofzo, ook al weet ik niet precies hoe dat klinkt xD
FF volgetankt, betaald en weer gestart, maar dit ging niet, hij sloeg niet aan. Tijdens het starten ff wat gas bij en toen startte hij door.
Eventjes laten lopen en ben toen weg gereden, maar hij bleef moeilijk doen ook al zat m'n tank vol...
Ik kon niet hoger in de toeren als 4k en niet veel harder dan 50 want dan liep hij heel erg terug in zijn toeren en als ik dan niet oppaste viel ie uit.
Ik wacht dichtbij mijn moeder en haar man en ben daar eventjes met een gangetje van 50 naartoe gereden.

Daar even nagekeken en niet echt tot een conclusie komende maar even de 2 carburateurs afgetapt.
Uit de rechtse carburateur kwam een beetje benzine, maar uit de linkse echt maar een aantal druppels... Erg vreemd vond ik zelf.
Nadat we het potje met het beetje benzine uit de rechtse carburateur hadden weggezet bleek er toch wat vuil naar de bodem van het potje gezakt te zijn.
Dus de motor weer even gestart -ging wederom even moeilijk, dus een beetje gas erbij- en even stationair laten lopen.
Nog eens ff rondgelopen en even denkende wat het nog zou kunnen zijn, toch maar besloten om ff een stukje te gaan rijden.
Dus weer gestart en BAM, in één keer. Dat is goed nieuws. Nou het testritje ging ook goed, trok goed door. Liep niet meer terug/op in toeren bij half gas vast.

Er even vanuit gaande dat dat het was zijn we even wat gaan eten.
Na het eten ben ik weggegaan, en hij startte in één keer en ben zonder problemen naar huis gereden.
Merkte wederom niks op in het motorgedrag, hij trok goed door en liep niet meer terug/op in toeren als ik mijn gas op een bepaald punt vast hield.

Nu kan het zijn dat dat het inderdaad was, een beetje vuil waardoor hij slecht liep.
Maar hoe kan het dan dat ik het nú heb en niet toen ik hem pas gekocht had? Toen heeft ie wel 2/3 maanden stil gestaan...
En waarom kwam er maar uit één carburateur een beetje benzine en uit de andere niet? Hoort dit, of is dit raar?

Sowieso moet ik binnenkort met m'n maatje ff de carburateurs schoonmaken...
Hoor graag jullie ideeën, want ik heb er verder erg weinig verstand van xD
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Patjeeee

Ik weet niet precies hoe een carburateur van een motor in elkaar zit. En hoe de benzine toevoer werkt. Ik zou hem idd even schoonmaken en met wat lucht alle kanalen door blazen. En even kijken of je vacuüm goed werkt  (als het via vacuüm werkt dan)

jasperdut

kijk gelijk even of de vlotterbak nieuwe rubbers nodig heeft en of je naald goed erin valt. als je ze eronder weg haalt is een ultrasoon bad misschien een idee? en je kan revisie setjes kopen waar alle pakkingen/rubbers in zitten.
don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

Milo

http://www.motor-forum.nl/motorshopper/recensie/761//Vergelijking-3-merkentypes-handvatverwarming-door-/Williej.html

Haha dit was nog iets wat ik wilde kopen, maar nog net heb gedaan omdat ik er (nog) geen €60 of meer aan uit wilde geven aangezien nog niet duidelijk was of ik ook in de winter ging rijden.
Maar ach, als ze goed uit de test komen wil ik best een gokje wagen voor €12 en een beetje :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)