De Mazda Miata 1.6 NA Blue Mariner van Psydan

Gestart door Psydan, 04 februari 2015, 11:15:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Psydan

Na de gele Micra die ik had wilde ik weer na de Almera wat ''leuks'' rijden. Klein, laag sportief, snel, wendbaar...

De Almera was handig en mooi, maar had niet veel lol met rijden.

Het plan was om weer een Micra te kopen en die te verlagen en op te leuken.
Maar aangezien ik heel kieskeurig ben bij een Micra kwam ik maar niet de juiste tegen.

Een maatje van me rijd al een tijdje rond in een Miata, en dat vind ik ook erg leuke wagentjes. Dus keek gewoon beetje rond op internet.

Toevallig een oude vakantiemaat van me reed ook een toffe Miata, totdat ik op zijn facebook zag dat zijn vriendin in verwachten is. Ik feliciteerde hem en maakte een grapje om een auto ruil te doen aangezien ik een ruime gezinsbak had.  ;D

Van een grap werd het onderhandelen, en sinds gisteren ben ik dan in bezit van deze mooie Miata uit 1990!

Zo stond hij voor het eerst voor de deuk, onder de pekel en viezigheid.


En Gewassen!





Wat eraan gedaan is:
-Framerails onder gemonteerd voor versteviging en bescherming van de bodem met schrapen.
-Varrstoen V1 velgen 15x9j ET0 met Toyo proxes T1R 195/45/15 banden.
- TA Technix schroefset met 4,5 graden camber.

Standaard opties:
-Cruise control
-Airco
-Elektrische ramen
-Stuurbekrachtiging
-Bekerhouders

Wat de eerste plannen zijn:
-Andere wielen; ik vind dit te breed en teveel stretch.
-Minder camber
-Ietsje hoger schroeven

Plannen voor de toekomst:
-Hardtop
-Sportstuur
-Rollbar
-Kuipjes met 4 puntsgordels
-RVS uitlaat

Do not underestimate what you will never understand.

Psydan

Ook leuk:

Me eerste rit (van Friesland terug naar huis). Kom ik Heerhugowaard binnen rijden (me woonplaats).

Politie achter me en bleef tijdje achter me aanrijden dus ik dacht; ''Die gaat me aanhouden vanwege te veel uit stekende wielen.

En jahoor, bordje omhoog; ''stop politie''.

Resultaat: volgende week op bureau komen met andere wielen....

Voor:


Achter:
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

#2
mooie miata danny, velgen zijn echt heel gaaf maar veels te breed en te lage et waarde

misschien kun je ruilen tegen een set in dezelfde vorm maar dan 7J

voor een mx5 zijn er genoeg onderdelen te krijgen dus je kunt hem geheel naar eigen smaak gaan maken

veel plezier ermee :)

EDIT: ai dat is balen :o

is het bij een waarschuwing gebleven ?

kwam tijdje terug deze tegen op ebay
http://www.ebay.nl/itm/Mazda-Miata-MX-5-MX5-1-6L-B6ZE-Stainless-Exhaust-Catback-Racing-Manifold-Header-/141245390766?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20e2e19fae&vxp=mtr


of gewoon in nederland bestellen ;D
http://www.decabriohoeve.nl/MX5onderdelen/MX-5NA/MX5NAuitlatenenspruitstuk?product_id=196
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Psydan

Niet echt een waarschuwing ook geen bekeuring. Aangezien ik hem net gekocht had geven ze me de kans om andere wielen te monteren. Dit moet ik dan aantonen op het bureau
Do not underestimate what you will never understand.

Marnik

Vette bak! Toffe velgen, jammer dat ze weer afmoeten.

chiba_kun

Gave wagens zijn dat! Ik vind ze erg mooi. Alleen die velgen... iets minder breed zou de Mazda in mijn ogen nog mooier maken. :) Verder mooie wagen hoor!

Joery-Joery

Hee die heb ik ook alleen dan ik het grijs!

Lekker wat luxe ook zeg, geniet ervan  O0


Milo

Ik vind het echt ruig zo breed! Jammer dat je er (schijnbaar?) niet mee mag rond rijden...
Stond er eigenlijk wel van te kijken dat deze standaard CruiseControl had, zeker omdat ie uit '90 komt.

Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen, ik ga het zeker volgen!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Citaat van: Milo op 04 februari 2015, 12:49:22
Ik vind het echt ruig zo breed! Jammer dat je er (schijnbaar?) niet mee mag rond rijden...

er zijn regels hoever een velg uit mag steken,

maar volgens mij loopt het een beetje aan op je wielkasten achter ???
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Woudam

Mooi bak, Danny! Als die velgen 2 inch smaller waren geweest, dan waren ze perfect. ^-^

Maar naar aanleiding van jouw foto's, ben ik ff gaan googlen. Als ik zo kijk, steken de wielen net geen 30mm uit en mag dit dus gewoon.

http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personenautos/Carrosserie/Uitwendige%20veiligheid%20o.a.%20wiel-%20en%20zijdelingse%20afscherming/Paginas/default.aspx

Citeer4. De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's:
moeten goed zijn afgeschermd;
mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken, en
mogen niet aanlopen.

Wellicht kan je hier wat mee. ;)

Psydan

Had ik ookal opgezocht Mark. Maar weet niet precies wat de regel is waar gemeten moet worden, want onder steekt hij meer uit door de camber.

Maar het maakt me niet uit wat ze gaan toch weg. Dus kan ze er net zo goed nu meteen afhalen
Do not underestimate what you will never understand.

Milo

Citaat van: Leo op 04 februari 2015, 13:19:50
Citaat van: Milo op 04 februari 2015, 12:49:22
Ik vind het echt ruig zo breed! Jammer dat je er (schijnbaar?) niet mee mag rond rijden...

er zijn regels hoever een velg uit mag steken,

maar volgens mij loopt het een beetje aan op je wielkasten achter ???

Ohja, dat is waar. Was ik ff vergeten. Bij mij begonnen ze daar ook over te miepen tijdens de APK.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

#12
en dan is er ook nog een regel dat de spoorbreedte maar x cm mag afwijken, dat in combinatie met de poke van je velgen zal wel net op of over het randje zijn. Smaller met een et die meer overeenkomt met origineel zal een stuk beter rijden hoor.

2Milo:
Het is een miata ofwel de USA MX5, die zijn meestal luxer dan de europese uitvoeringen. Amerikanen zijn verwend volk.


Er is echt megaveel voor te krijgen, kijk maar eens op il motorsport:
https://www.ilmotorsport.de/shop/index.php5?lang=NL
Micra Addict

Micra1.3E3HBSuperSE2

Mooie auto Psydan!

Jammer van je wielen verhaal direct.

Citaat van: Woudam op 04 februari 2015, 13:37:03
Mooi bak, Danny! Als die velgen 2 inch smaller waren geweest, dan waren ze perfect. ^-^

Maar naar aanleiding van jouw foto's, ben ik ff gaan googlen. Als ik zo kijk, steken de wielen net geen 30mm uit en mag dit dus gewoon.

http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personenautos/Carrosserie/Uitwendige%20veiligheid%20o.a.%20wiel-%20en%20zijdelingse%20afscherming/Paginas/default.aspx

Citeer4. De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's:
moeten goed zijn afgeschermd;
mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken, en
mogen niet aanlopen.

Wellicht kan je hier wat mee. ;)
De regel die jullie gebruiken is een APK-regel. In meeste opzichten is de APK gelijk met de wet, maar er zijn verschillen tussen. En daarnaast kan politie op zichzelf altijd nog bepalen of iets veilig is ja/nee.
Plus wat Riesh net zegt toen ik dit aan het type was :P

Kevertje-SYS


www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level