Herkieeee's rode showboat

Gestart door Herkieeee, 13 januari 2015, 22:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Herkieeee

Hi allen, al ruim een jaar met vlagen actief op het forum, en vond het maar eens tijd worden om hier ook eens een topic aan te maken over mijn rode showboat. Daarom presenteer ik met gepaste trots:



De Micra is van '99 en is onderweg naar 39.000 km, waarvan de laatste 11.000 km door mij zijn gereden in ongeveer een jaar. De auto is gekocht door mijn ouders, vervolgens naar mijn oma doorgeschoven en sinds vorig jaar van mij. Een echt familiestuk dus!

Door de lage kilometerstand ook weinig gebreken gelukkig. Een aantal zaken die wel nodig waren toen ik de auto kreeg:

- Nieuwe kentekenplaat aan de voorzijde;
- Nieuwe antennevoet;
- Nieuwe stootrubbers achterklep;
- Andere radio.

Technische zaken die aan de orde zijn geweest:

- Nieuwe ashoezen L + R;
- Carterpanpakking vervangen;
- Krukaskeerring aan bakzijde vervangen (olielekkage);
- Nieuw koelvloeistofreservoir thanks to Jeroen;
- Nieuw/gereviseerd gesklephuis, ook door Jeroen;
- Finetunen (wederom door Jeroen, waarvoor hulde).

Auto rijdt een heel stuk beter (lees: veeeeel sneller) het nadeel hiervan is dat ik onzuiniger rijd doordat ik aardig door kan rijden.

Wat tunen/stylen betreft wil ik het niet te gek maken, ik heb een hekel aan over-the-top en opzichtig. Wat ik wel gaaf vind is om een auto te rijden die niet iedereen heeft. Met kleine details en verder origineel. Een aantal zaken die ik al heb gedaan:

- Chromen grille vervangen door zwarte grille;
- Veerpootbrug voor/onder;
- Velgen in plaats van wieldoppen.

Wat de velgen betreft, heb ik nu een zomerset:



Het is wat ingewikkeld, maar dit zijn momenteel mijn zomerwielen. Uiteindelijk worden dit mijn winterwielen, en zullen zwart gepoedercoat worden. Ik heb eenzelfde set liggen die qua styling zo goed als hetzelfde zijn, alleen een maat groter (15 inch). Deze wielen wil ik wit gepoedercoat hebben. Dan ben ik denk ik helemaal gelukkig.

Verder staan er nog een aantal zaken op de planning:

- Verlagingsveren monteren;
- Bumperlip polo 6n monteren;
- Zo'n geweldige veerpootbrug voor/boven van PW-performance monteren, die ik nog steeds een keer moet bestellen;
- Irritante rammel in de achterbak die steeds erger wordt verhelpen;
- Deurbakken + handgrepen opknappen;
- Uitlijnen.

Zal vast nog wel wat bijkomen, maar daar zal ik jullie vanaf nu dus een beetje van op de hoogte houden. Mijn doel is om in ieder geval de auto te verlagen en mijn nieuwe zomerset te monteren vóór BOTS.




Leo

Lekker bezig hoor.
Luuk heeft nog n set verlagingsveren en ik kan de veerpootbruggen en panhard rod van piet aanbevelen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

rammel komt waarschijnlijk van het "deksel' dat in je achterklep zit
Micra Addict

Herkieeee


Citaat van: Leo op 13 januari 2015, 23:33:47
Lekker bezig hoor.
Luuk heeft nog n set verlagingsveren en ik kan de veerpootbruggen en panhard rod van piet aanbevelen :)

Ik heb hierover al contact gehad met luuk!

Herkieeee


Citaat van: Riesh op 14 januari 2015, 00:05:14
rammel komt waarschijnlijk van het "deksel' dat in je achterklep zit

Die op het reservewiel bedoel je? Ik twijfel tussen dat deksel of de hoedenplank, ik heb een hoedenplank met OEM speakers ingebouwd, zat er niet standaard in. Ik heb het idee dat die ontzettend kleppert doordat hij wat zwaarder is ofzo of toch iets minder goed past doordat het een hoedenplank van de sloop is...

Leo

Nee de plaat van je kofferklep rammelt. Bekend kwaaltje
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Hele mooie Micra met heerlijke kmstand!

Herkieeee

#7
Citaat van: Leo op 14 januari 2015, 07:46:13
Nee de plaat van je kofferklep rammelt. Bekend kwaaltje

Dan ga ik zo als ik van werk naar huis rij maar die plaat eens weghalen, ben benieuwd!

Leo

zit vast met 8 schroefjes die in een plug klemmen,

plugje beetje omhoogwippen dan krijg je de schroefjes wel los :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ReSp4wN

Welkom alsnog dan maar  :cheer:

Rij niet te lang rond zonder uit te lijnen, ik kon na een klein jaar al nieuwe banden halen namelijk..

Herkieeee


Citaat van: ReSp4wN op 14 januari 2015, 09:53:21
Welkom alsnog dan maar  :cheer:

Rij niet te lang rond zonder uit te lijnen, ik kon na een klein jaar al nieuwe banden halen namelijk..

Stuur staat alleen scheef, thats all. Maar wil wachten totdat ik de verlagingsveren er onder heb zitten, anders kost het me twee keer 50 piek... Ook zonde van het geld

Herkieeee

Gisteren na werk even die plaat losgeschroefd en het is daar komt inderdaad een hoop gerammel vandaan. Toch rammelt mijn hoedenplank ook nog, dus ga vandaag maar ns kijken of ik dat kan verhelpen

Leo

bij mij was 1 hoedenplank houder gebroken dan ramelt hij ook , deze kun je verwissellen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330


Herkieeee


Citaat van: Jeroen330 op 15 januari 2015, 11:25:07
Wanneer gaan we verlagen! ?

Haha zo snel ik de veren van Luuk binnen heb;)