Beske's E30 316 & E30 318Is

Gestart door Beske, 10 juli 2014, 11:59:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beske

Citaat van: Milo op 10 juli 2014, 12:09:12
Heel mooi man, allemaal erg netjes gedaan en gaaf dat je het zelf kunt!

Dankje! Enige waarvoor hij naar de garage gaat is APK en een keertje uitlijnen binnenkort, de rest doe ik zelf  ;)

Citaat van: ReSp4wN op 10 juli 2014, 16:24:11
;D Met een minigraver, haha vet!

Gaat prima! Alleen stond dat ding bij een klant toen het blok er weer in moest.

Citaat van: SA053 op 10 juli 2014, 18:12:20
Prachtig, en knap dat het je is gelukt om hem knalrood te houden.
Ooit wil ik ook een e21 of een e30 uit duitsland importeren maar, dat komt na mijn studie wel...

Knalrood is hij inderdaad wel, alleen jammer dat het 5 verschillende tinten zijn  >:(
Maar overspuiten komt ooit nog wel eens, voorlopig heb ik betere dingen om geld aan uit te geven.

Citaat van: thom-micra op 11 juli 2014, 00:21:50

ga je ook wel eens haaks?

Gaat niet zo gemakkelijk met een open diff en het remt alleen maar af  ;D
Alhoewel, sommige bochten hier waren sneller te nemen als je dwars ging

https://www.youtube.com/watch?v=aO45Xwv5un4

Citaat van: Riesh op 11 juli 2014, 00:30:31
Citaat van: PW-performance op 10 juli 2014, 17:10:49
Mooi hoor. Top dat je veel moeite in de 4-cilinder steekt. De meeste pakken toch de 6-cilinder uit de E36.


Eigenlijk hoort in een E30 geen 6pitter, dat is qua gewicht veel ongunstiger. Het is niet voor n iks dat de E30M3 ook een 4 pitter is...

Ik vind dit ook een schitterende oldskool Bimmer om te zien, met netjes de chromen randjes langs de ramen en niet teveel aftermarket poespas. Me like it a lot

Precies! Een zescilinder is veel te zwaar en heeft veel sneller onderstuur.
Daarbij gooit iedereen er al zescilinders in en zie ik maar weinig opgefokte viercilinders. En ik wou liever iets unieks. Daarbij komt dat ik die gereviseerde viercilinder erg goedkoop kon krijgen.

In bovenstaande filmpje rij ik een tijd van 41,75. Een kennis met een 4.0 V8 in zijn e30 (286pk, 400Nm) reed er 41,43 omdat hij zijn neus maar niet de goede kant op kreeg  ;D

Natuurlijk rijd hij me op ieder normaal circuit het licht uit de ogen maar goed.

Citaat van: thom-micra op 11 juli 2014, 11:33:03

ligt er natuurlijk aan wat je ermee doet
voor driften is een 325 ideaal.

maar als je echt vermogen nodig bent kun je beter s14 nemen

S14 (e30 m3 blok, voor de niet kenners) is erg duur, is een swap uit een e36 325i of 328i een stuk betaalbaarder en evenveel/meer vermogen.

thom-micra

s14 is duur, dat klopt.
maarja, zoals ik al zei is het net wat je ermee doet.
zo'n 316 wil prima voor daily e.d.
s14 is bijvoorbeeld perfect blok voor drag.
ken iemand met een e30 s14 swap waar 800pk in zit nu, voor drag. mooi licht en retesnel

maarja, mooie bmw!



Beske

Citaat van: thom-micra op 11 juli 2014, 12:06:23

s14 is bijvoorbeeld perfect blok voor drag.
ken iemand met een e30 s14 swap waar 800pk in zit nu, voor drag. mooi licht en retesnel


Doe Tim de groeten van me  ;D

thom-micra

haha volgensmij kent half nederland die man al ofniet? :P



Beske

Ik ken hem niet persoonlijk hoor, maar ik volg zijn project op het e30 forum wel

Riesh

Micra Addict

Beske


Riesh

Micra Addict

Joery-Joery

Citaat van: Riesh op 13 juli 2014, 01:58:51
Goh die ken ik ook :)

Ik zal meer verbaasd zijn op het moment dat jij iemand niet kent  ;)

Beske

Zal mijn nieuwe aanwinst hier ook even voorstellen, deze stond deze zomer op het e30 forum te koop met schade aan het rechter voorscherm en een blok wat maar op 3 cilinders liep. Het blok komt overigens uit een E36 318Is (140pk). Hij was door bovenstaande minpunten niet heel duur dus heb ik hem maar opgehaald en naar de schuur gesleept. In onderdelen was hij meer waard dan wat ik betaald had dus er financieel op achteruit gaan was vrijwel onmogelijk.

 





Toen maar eens gekeken en we waren er al snel achter welke cilinder niet mee deed.



Compressietest leerde ons dat de eerste cilinder 0 bar compressie had, de andere 3 hadden netjes 11 bar. Dat beloofd weinig goeds, dan de kop er maar af halen. Maar om daar aan te komen moest eerst de inlaat eraf, en daar kwam ik al snel de oorzaak van het gebrek aan compressie tegen:



Dat klepje hoort dus vast te zitten  :nocheer: En waar die schroefjes gebleven waren wisten we natuurlijk ook al...





Die is wel aardig dood dus. Maar nu: auto slopen? Is hij eigenlijk nog te netjes voor. Origineel E30 316i blokje erin? Lekker goedkoop, maar ook niet leuk. Dan maar op zoek naar een E36 318Is blok zoals er al in ligt.

blokje eruit:



Iemand op het E30 forum verkocht zijn E36 318Is blok, deze kwam al uit een E30 dus dan hoef ik al niet meer te kloten met het overzetten van carterpannen enzo. Ook wou hij hem wel even langs brengen (vanuit Schagen naar Veldhoven  O0)



Hij had in zijn E30 een E36 motorstekker geknutseld, maar ik wou het toch liever origineel laten, dus heb ik een E30 motorstekker op mijn E36 blok gemaakt.



Dus terug erin en alles aansluiten



Klaar:



Ook nog een voorschermpje in de goede kleur en met (vrij zeldzaam) knipperlichtgat gevonden en tegen roest beschermt



En voor apk gebracht



Nadat hij was goedgekeurd eens gewassen en klaar  :cheer:



Dit is vanaf nu dus mijn nieuwe daily  :)

thom-micra




Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Pfff, alsof het niets is... :P
Maar gaaf man, vind die oude BMW's echt wel ruig.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thieme


PW-performance

Mooie auto. Goed dat je hem hersteld hebt.  O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods