1.3lx 4deurs '94 & 3deurs 1.3 slx

Gestart door march.be, 22 november 2013, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

march.be

hmm , die velgen op die facelift bovenaan vorige pagina lijken me groter ?
ik heb de "verstevigings-ringen" uit de gaten geklopt en de velgen mooi center passend gekregen. ik voorzie ook nog centreerringen op dat alles op z'n plaats zou blijven :)
maar zo staat het dus bij mijn nu . ook had ik 'm net gewassen  8)


Psydan

Staat goed! Maar de auto moet wel ernstig verlaagd worden :P

Hoe heb je de velgen nu verder pas gekregen dan?
Do not underestimate what you will never understand.

march.be

#47
de achterste zitten er nog niet op he . daarvoor ga ik voor die ene velg doppen laten maken en die in de huidige gaten spannen en laten omboren naar 4*100 steek . lijkt me het makkelijkst , want veel zo'n setjes zie ik niet . Over de banden ben ik ook heel tevreden. veel beter dan degene die erop lagen bij aankoop (euro tyre ? ) en die andere chinese die op de rota's lagen . het zijn nankang tourisport 611. ook in de regen zeer veel grip , je moet echt al hard gaan om onderstuur te krijgen .
en ik verwacht de verlaging een dezer dagen. ik betaalde als laatste in de groupbuy, dus ik krijg ze ook laatst denk ik . moet ook naar belgie etc .

march.be

hoppaa , mijn micra heeft er een zusje bij  O0



paar kleine dingen die ik zou willen fiksen :
sterretje in de voorruit.
trilt door het stuur bij 120+ , komt denk ik van rechts voor .
koppelings pedaal heeft kort aangrijpingspunt en ligt laag .
paar kleine putjes en krasjes uitdeuken / polieren.

voor de rest is het een zeer leuk autotje , voelt helemaal anders door de bocht dan de mijne . deze heeft servo , de mijne niet . ook het electrische dakje , achterste luidsprekertjes , cd wisselaar, en oberispeluijke interieur  maken het echt een tof wagentje .  begrijp ik ineens waarom die wagen van het jaar won :)
eerst eens wassen en nazien en dan kunnen we zoeken naar wieltjes etc .

Roadrunner

De familie groeit gestaag.
Ben benieuwd hoe die verlaging gaat staan. Sowieso bij alle mensen die die set besteld hebben.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Marco330

Ik heb ook 13" gehad op m'n Snowwball zonder verlaging. Echter is er daardoor wel een homokineethoes gescheurd. Pas hier dus voor op.

Leo

leuke micra

Citaat van: Marco330 op 18 januari 2014, 19:40:17
Ik heb ook 13" gehad op m'n Snowwball zonder verlaging. Echter is er daardoor wel een homokineethoes gescheurd. Pas hier dus voor op.

hoe kan dat nou door 13'' ???

overigens heb ik dan nog een extra reden om naar 14'' wintersloffen te gaan

maar de reden is wel handig om te weten :P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330

Waarschijnlijk werd de hoek die de homokineet moest maken te groot...

march.be

standaard zit hier toch ook gewoon 13 inch onder ? enkel zijn de banden 165-55/13 ipv 155-70/13 standaard. .. maar ik hou het in de gaten  :)
en ik ben ook erg benieuwd naar de verlaging , vooral het rijcomfort .
ze zien er ook redelijk "neutraal" uit de dempers en zo . dus voor de keuring valt het misschien niet zoveel op . als ik dan de veren zwart maak of zo . en een andere lip vooraan zal ook moeten. hij schraapt nu al bij vele drempels  :o

Jeroen330

Marco had ook nogal kleine banden..

Was alles behalve ideaal

Marco330

Zeg dat! Was gewoon ENG!

march.be

toegegeven dat het niet echt comfortabel is om hoge snelheden te doen , maar snelweg gaat prima hoor . niet hetzelfde als 15" maar voelt toch zeker niet eng.

Leo

ik heb 155/70/13 momenteel als winterbanden, das gewoon normaal :)

en idd met die schokdempers zul je niet snel problemen krijgen ;)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Marco:
13 inch zonder verlaging,wat voor formaat banden je dan ook neemt de hoek met je kineet blijft hetzelfde hoor.
Micra Addict

march.be

een opmaaksetje gekocht voor de wagen van me vriendin. 6j 14", en ja dit maal 4 de zelfde .
niet de eigenlijke set maar een voorbeeld foto :



voor mijn velgen vond ik iemand die de doppen kan maken , en ook naaf doppen op maat  O0 ennn de verlaging is ook binnen . nu nog tijd vinden om te monteren.
is er eigenlijk al iemand mee begonnen ? eventuele dingen om mee rekening te houden ?