Zaak's Micra

Gestart door Zaak Gaap, 06 augustus 2013, 18:45:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeSprouT

Wauw 2 zeer nette k10'en bij elkaar, leuk om te zien! O0

Love the potiential

Zaak Gaap

@ TeSprout, thanks!

@ Rob, heb het stuur eindelijk precies in het midden gekregen! Staat nu dus weer recht als ik rechtdoor rijd! Daarna alle rubbers ingevet met spuitbare vaseline, zijn weer winterproof.

Rob3600

Dank je Tesprout!!

@ Keesjan, goed bezig geweest!!
Groeten Rob & Zn

Zaak Gaap

Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om de pijp te bemachtigen  ;D



Helaas is de huidige uitlaat vergroeid aan de katalysator :furious3: :D




Dus dat wordt nog even puzzelen hoe (en wanneer) ik dit ga aanpakken!

Foto's volgen als ie eronder zit!

Luuukske

Remus  O0

Zelf erg tevreden over :) geen overkill aan geluid, maar wel wat meer sportiever




MaStErTuNeR Q

nice , mooie kachelpijp !

Milo

Mooie update, ben benieuwd!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

lurtz


Leo

mooi zo, zn remus wat het enige wat ik nooit heb kunnen vinden voor mn k10, gaat zeker mooi worden :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Goed bezig CJ

ik heb in het doosje dat onderweg is nog wat k10 spul gedaan dat bij mij overbodig is.
kijk maar of je het kan/wil gebruiken
Micra Addict

Zaak Gaap


Zaak Gaap

Owja, net even onder mn Micra gekropen, bij nadere inspectie blijkt dat de twee flenzen van de einddemper en de KAT aan elkaar zijn gelast ???

Twee opties:

1) slijptol er tussen en hopen dat de flens van de KAT goed blijft. Bouten uitboren. Pakking ertussen en met nieuwe bouten + moeren aan elkaar.

2) De gelaste verbinding laten zitten en 10 cm na de KAT door slijpen. Flens van de Remus afslijpen en met een pijpverbinding aan elkaar maken.

Het enige probleem bij optie 2 is dat de twee pijpen 5mm verschillen. Origineel 40mm Remus 45mm. Dit verschil lijk je net niet op te kunnen vangen met een pijpverbinder...

Ik ga er nog maar een nachtje over slapen   ;)

Riesh

Dan kan je waarschijnlijk de remus OVER  de originele pijp schuiven en met een uitlaatklem erop vastzetten ?

Micra Addict

Zaak Gaap

Niet eens aan gedacht, dat lijkt me zo gek nog niet!

En hoe zie je dat dan voor je Riesh? Twee inkepingen in de lengte bij de Remus om m bij elkaar te kunnen knijpen? En wat voor soort klem had je in gedachten?

Riesh

uitlaatklem:




Als het verschil in diameter 5mm is dan moet dit haast wel gaan lukken.
Dan mag je materiaaldikte maximaal 2.5 mm zijn
Micra Addict