MTQ's Nissan micra k11 1.4 (ミッド ナイト クラブ ''Blue polar bear''

Gestart door MaStErTuNeR Q, 18 april 2013, 19:19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MaStErTuNeR Q

hallo mensen,

Allereerst zal ik mij dan maar even voorstellen .
Mijn naam is Quincy en ben 19 jaartjes jong .

Ben al een hele tijd aangemeld op het forum ik geloof sinds 2009 maar nog nooit echt wat gepost over mijn micra .
vandaag gaat daar verandering in komen  8) en laat ik jullie kennismaken met onder anderen het micra verleden , de reden dat ik mij heb aangemeld in 2009 , enz..

De reden dat ik dit acc had aangemaakt in 2009 was omdat mijn pa 2 jaar daarvoor een rode k10 had daarna een zwarte k11 pre - facelift heeft gehad en vervolgens een k11 facelift die omgebouwd was tot super s .
Op dit moment rijd hij met een champagne bruine k12 1.2
Al deze wagens hebben zich bewezen met hun betrouwbaarheid en zijn geen van allen weg gegaan ivm mechanische redenen puur km stand .
Daardoor was het voor mij al duidelijk dat mijn eerste auto een nissan moest worden .

3 dagen nadat ik mijn rijbewijs had opgehaald heb ik dan een nissan micra opgehaald
Een zilver kleurige nissan micra k11 1.4 met toen 21,000 km op de teller uit 2002


Buiten de micra ben ik ook nog in het bezit van een scooter genaamd Roxanne .
Jawel het ze heeft een naam  ;D
Het is geen dagelijks vervoer ze hoeft eigenlijk alleen maar mooi te wezen oftewel show dingetje




Genoeg daarover verder met de micra waar het natuurlijk allemaal om gaat
Na 3 maandjes vrolijk rond hebben te kunnen rijden verloor ik en me baan en de schoonheid van de micra .
Er waren namelijk 4 gasten die gedronken hadden en die waren agressief en besloten die agressie op mijn auto te bot vieren .
Resultaat was een op 2 plekken geschuurde spoiler , deuk in de motorkap plus ik had geen strak dak meer leek nu wel op een golfplaat.
En linker zij-scherm was ook bekrast .
laten taxeren koste plaatje is 2100 euro en meneer wilt het niet betalen en probeert er met elke mogelijke oplossing onderuit te komen ben inmiddels bijna 6 maanden bezig en ik heb nog geen cent gezien .

foto's schade . Caution NOT for the fainted .








Verder was mijn linker deur niet helemaal strak meer en aangezien een stel beunhazen hem ook nog eens schijt hadden overgespoten ging dit een duur klusje worden .
Dus toen ik een nieuwe deur op MP aangeboden kreeg voor een leuk prijsje maar besloten te vervangen .
Helaas toen ik thuis nog eens beter ging kijken kwam ik roest tegen ,dit kon natuurlijk niet op een k11 met inmiddels 28,000 op de teller komen .

Dus besloten op te knappen en als oud schade hersteller is dat natuurlijk een niet al te groot probleem .

Note ! dit is de deur van de andere kant maar om een idee te geven waar de roest zat onderin en boven in bij het rubber dus .


En nadat de deur een anti-roest behandeling had gehad heb ik heb in de RAL 9005 DTM gezet met dit als resultaat .



Ik hoop binnekort nog wat te updaten in dit topic maar voor nu vind ik het wel eventjes mooi geweest tijd voor glas koelvloeistof  :D

Milo

Hoppa nóg een zilveren K11 1.4'tje erbij ;D
Mooi karretje man, hoop dat er snel zicht in is qua vergoeding!

Even iets anders: De 1e foto, zijn dat velgjes of doppen? Kvind die namelijk érg mooi!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

MaStErTuNeR Q

Citaat van: Milo op 18 april 2013, 19:38:57
Hoppa nóg een zilveren K11 1.4'tje erbij ;D
Mooi karretje man, hoop dat er snel zicht in is qua vergoeding!

Even iets anders: De 1e foto, zijn dat velgjes of doppen? Kvind die namelijk érg mooi!
Bedankt man !
Dat zijn dopjes die ik ooit hoop te mogen vervangen voor velgjes :D

Riesh

het is hier ook een apenland ook. Elke rand debiel doet maar wat ie wil en echte straffen zijn er niet meer bij.

sorry moest me ff laten gaan.

Welkom in ieder geval en hopelijk wordt je K11 weer netjes strak
Micra Addict

Leo

Jeaj weer n 1.4 dr bij :) welkom op het forum !
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Joery-Joery

Leuk dat je nu alsnog een topic aan heb gemaakt  O0

thieme

Welkom succes met die klojo's hoop dat je er wat van terug ziet want dit is echt vet jammer van die mooie micra.

smookstool

Mooi wagentje! Op de deuken na. Hoop dat je er meer geluk mee hebt dan dat ik heb met het achterhalen van de dader en het geld. Maar als ik het lees is al duidelijk wie het gedaan heeft? Heb je al aangifte gedaan dan?

Milo

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 18 april 2013, 19:46:12
Citaat van: Milo op 18 april 2013, 19:38:57
Hoppa nóg een zilveren K11 1.4'tje erbij ;D
Mooi karretje man, hoop dat er snel zicht in is qua vergoeding!

Even iets anders: De 1e foto, zijn dat velgjes of doppen? Kvind die namelijk érg mooi!
Bedankt man !
Dat zijn dopjes die ik ooit hoop te mogen vervangen voor velgjes :D

Hou dan ff in je achterhoofd dat ik die dopjes eventueel wel van je over wil nemen ;)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

MaStErTuNeR Q

Citaat van: Riesh op 18 april 2013, 19:58:57
het is hier ook een apenland ook. Elke rand debiel doet maar wat ie wil en echte straffen zijn er niet meer bij.

sorry moest me ff laten gaan.

Welkom in ieder geval en hopelijk wordt je K11 weer netjes strak

De k11 wordt op zeker weer strak gaat helaas wel wat tijd in zitten .
Citaat van: xleonl op 18 april 2013, 20:22:37
Jeaj weer n 1.4 dr bij :) welkom op het forum !

zijn daar zo weinig van dan ?? ik vraag me af of er nou nog veel verschil zit tussen de 1.3 en de 1.4 motorblokken .

Citaat van: Joery-Joery op 18 april 2013, 21:36:18
Leuk dat je nu alsnog een topic aan heb gemaakt  O0

ja het moest er toch echt een keer van komen hé , anders blijf ik zo'n rare kerel die allemaal vragen stelt maar zich niet eens voor durft te stellen :P

Citaat van: thieme op 18 april 2013, 22:03:09
Welkom succes met die klojo's hoop dat je er wat van terug ziet want dit is echt vet jammer van die mooie micra.

Dat vind ik dus ook , maar ik heb de strijdbijl nog lang niet begraven .

Citaat van: smookstool op 18 april 2013, 22:09:09
Mooi wagentje! Op de deuken na. Hoop dat je er meer geluk mee hebt dan dat ik heb met het achterhalen van de dader en het geld. Maar als ik het lees is al duidelijk wie het gedaan heeft? Heb je al aangifte gedaan dan?

Dader had die zelfde avond nog bekend 2 stuks zelfs waarvan er één het op neemt voor de ander , waarom is me nu nog steeds niet duidelijk .
ik heb al 3 aangiftes tegen hem gedaan .
1 voor het @$@%#^# van mijn auto .
1 voor een valse beschuldiging tegen mij .
1 is een aanvullende aangifte zodat de juiste gepakt wordt en niet dat er dalijk 1 een strafblad krijt die die niet hoort te krijgen .

Citaat van: Milo op 19 april 2013, 08:06:34
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 18 april 2013, 19:46:12
Citaat van: Milo op 18 april 2013, 19:38:57
Hoppa nóg een zilveren K11 1.4'tje erbij ;D
Mooi karretje man, hoop dat er snel zicht in is qua vergoeding!

Even iets anders: De 1e foto, zijn dat velgjes of doppen? Kvind die namelijk érg mooi!
Bedankt man !
Dat zijn dopjes die ik ooit hoop te mogen vervangen voor velgjes :D

Hou dan ff in je achterhoofd dat ik die dopjes eventueel wel van je over wil nemen ;)

zal het onthouden als ik ze ooit nog eens weg zou doen .

Leo

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 19 april 2013, 13:38:55
zijn daar zo weinig van dan ?? ik vraag me af of er nou nog veel verschil zit tussen de 1.3 en de 1.4 motorblokken .

met deze erbij 5 op het forum :cheer:

de 1.4 is de second-facelift gemaakt van 2000 tot 2002.
de 1.3 heeft 1278cc met 75 pk en de 1.4 1348cc met 82 pk.
nu lijkt 7 pk niet zo veel maar hierdoor is de 1.4 wel een stukje zuiniger dan de 1.3
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

#11
Foutje .

MaStErTuNeR Q

Citaat van: xleonl op 19 april 2013, 13:45:19


met deze erbij 5 op het forum :cheer:

de 1.4 is de second-facelift gemaakt van 2000 tot 2002.
de 1.3 heeft 1278cc met 75 pk en de 1.4 1348cc met 82 pk.
nu lijkt 7 pk niet zo veel maar hierdoor is de 1.4 wel een stukje zuiniger dan de 1.3
[/quote]


oké dan en de onderdelen op motorisch gebied zoals de spruitstukken bijv zijn die hetzelfde als bij een 1.3 of is het hele motorblok in dat opzicht anders ?
dat motorische tuning onderdelen van de 1.3 blokken ook in een 1.4 passen .

Leo

de motorische tuning is helaas een stukje beperkter.

motorische tuning onderdelen verschillen per blok (1.0/1.3/1.4) en moet je specifiek bekijken.

om bijvoorbeeld een spuitstuk uit te leggen. een ander spruitstuk is afhankelijk van airco.
indien je Micra airco heeft dan zal een janspeed spruitstuk niet passen.
(airco spruitstukken bestaan overigens wel maar die zijn extreem zeldzaam en alleen te vinden in japan)

ander leuk voorbeeld is een sporteinddemper. sportex heeft een einddemper gemaakt speciaal voor ons model (milo heeft deze :D) onze bumper is namelijk lager. een gewone sport einddemper past alleen als je je bumper zou openzagen (taxloss) of een facelift bumper monteert.

openluchtfilters zijn universeel dus die passen gewoon.

verder zijn er nog dingen als andere injectoren (1.6) of een ander gasklephuis (1.5) maar hier durf ik geen zekerheid over te geven of deze passen op een 1.4 :(

chippen is wel gewoon mogelijk, het 1.4 blok is tevens al voorzien van OBDII 1.0/1.3 heeft OBDI

wellicht kan iemand mijn verhaal nog verder aanvullen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

Citaat van: xleonl op 19 april 2013, 15:52:15
Verhaal.


Bedankt voor de zeer nuttige info !
mijn micra heeft helemaal niks van luxe erin zitten dus dat spruitstuk zou dan eventueel wel kunnen.