K10 blok opvoeren

Gestart door Red Racer, 25 mei 2011, 20:52:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Racer

Hallo

Ik heb van het weekend een 2 stel tunign parts gekocht.

het is een 36 mm Weber Carbrateur set.


en een afgevlakte kop en bewerkte nokassen door db bilas.


de uitlaat wordt een K11 janspeed 4-2-1 spruitstuk

nu is mijn vraag over de verdere motorische setup want ik rij nu nog met een orgineel 4-bak automaat blokje 1200cc
ik heb gevraagd aan de eigenaar van de webers die de micra verder heeft gekieteld dat er overmaat zuigers in zaten een gebalanceerde krukas en een afgedraaid vliegwiel.

zou het nu zinvol wezen om het op een autmaat bak te bouwen of zal er een 5-bak in moeten worden geplaatst?
en waar kan ik de zuigers ergens aanschaffen en de rest.
zal de eigenaar ook nog even mee contact opnemen over de info maar als jullie me kunnen helpen is het heel hulpvol.



Groetjes Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

ex streetlegal micra

If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Red Racer

tnx er voor, heb ook met iemand van ebay contact genomen die aan autograss en andere micra racces doet, dus even afwachten


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

K10

Niet dat ik er zo heel veel verstand van heb...maar mijn gevoel zegt 5 bak   O0

wouter100nx

De motor origineel heeft een 95Nm aan koppel en een 60pk, als het zo snel goed gevonden heb.

Met een goede afstelling zal die 120 a 140 Nm wel gaan halen, hier heeft de originele versnellingsbak weinig last van. Het zwakke punt blijft alsnog de homokineten.

Provo

zeg welke type webers zijn dat? en stijgt je verbruik ook bij het gebruik van webers? want ik ben daar mss ook wel geïnteresserd in!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Red Racer

De webers verkoop ik niet helaas omdat ik heb een donkerbruin vermoeden dat tzt nog eens een k10 terug komt.

het verbruik gaat iss omhoog omdat het veel meer benzine nodig heeft dan.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Riesh

om even een oud topic te kicken:

past het janspeed K11 spruitstuk op een K10 1.2 of moet je daar nog aanpassingen voor doen ?
Micra Addict

Red Racer

zou het zo 123 niet weten riesh heb binnenkort wel een oud janspeed spruit over.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Riesh

Ok, aangezien jij daar in dit topic over begon :)
Micra Addict