richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

#90
Jah, eigenlijk ik ook wel, maar al de onnodige *herrie* laat ik zitten voor de buurt. Ik durf het wel aan met het kleine gaatje in de Micra, als dat niet goed gaat, is het een groter gaatje en heeeeeeelp roepen  :wave:


Motor is in zoverre opgebouwd, kabelboom er aan en dan kan die gepast worden. Uitboren van uitlaattapeind en carterpanboutje is niet loik.


Geen EGR, geen charcoal cannister, alles inwendig schoon, nieuwe afstelling, dat gaat vast als een banaan straks.

emiel

 O0

het ziet er in ieder geval heel netjes uit!

Rob

dat ziet er om te smullen uit ;) en me aanbieding voor soldeer werk staat open nog ;) als jij maar weet wat waar moet hahaha al leggen we een 100nx wph en micra whb naast elkaar ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

#93
Dank je emiel, er gaat ook de nodige tijd in zitten, maar ik leer wel het basisprincipe van hoe swap ik een Nissan motor (en straks hoe knoop ik de boel elektrisch aanelkaar en hoe moet het met de rubberslangen en de accesoires om de motor etc.) en het poetsen en hammeriten van al die roestbeugeltjes (en dat zijn er 10+ had ik ook niet verwacht) dat doe ik meestal in het weekend, dan is WouteNismo niet in Almere en FreekTech ook niet. En een hoop tips en truucs, kan ik een forum over vol schrijven :P

Welke aanbieding soldeerwerk? Ik heb 2 zijspiegels die er nog op moeten... ;D


Het is geen bolt on, maar het zit er niet ver naast met de motorsteunen. Op deze manier *moet* het blok getakeld worden, met in dit geval een sleepkabel wegens gebrek aan spanband, want de motorsteun aan de motor getoond op de foto past niet meteen. (Deze moet je er ook nog afhalen, voordat je gaat passen en de bak moet er ook nog niet aan)

De achterste motorsteun moet je van de Nx gebruiken, de Micra motorsteun is daar te dun. De voorste motorsteun is er wel op te knoeien, die zal wat scheef komen te zitten maar lijkt niks ernstigs. Voor de zijsteun motorzijde zal je deze smaller moeten maken ongeveer 8mm, ook niet echt spannend.

Maar dat scheelt je wel een uurtje hijs en prutswerk, 330 ;)


Zo hangt die er nu in, de motor leunt met de bout van de poelie van de stuurbekrachtiging tegen het chassis en die motorzijsteun moet morgen ff pas gemaakt worden, dan weten we meer over in hoeverre het chassis in de weg zit aan de motorzijde. Lijkt mee te gaan vallen, maar een snaartje vervangen wordt wel ff iets lastiger, die zijn daarom ook alvast vervangen.

Rob

pff 2 spiegels 6 boutjes... moet ik daar voor komen :P
nee komt wel goed zal je wel een keer matsen ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

#95
Ja maar ik had niet gezegd dat het originele zijspiegels zijn.

En er ging vandaag iets niet goed:


Deze motorsteun is te groot, de Micra motorsteun past niet op het GA16DE blok. Zijn er mensen bij MFC welke mij advies kunnen geven hierover?

*omdat deze steun te groot is, past de baksteun ook niet en conclusie is een custom motorsteun, maar hoe en waarmee als basis? Een steun van? ???

Rob

#96
motorsteuen van een 1.6 er aan zetter  en er in lassen?
of passen die van de 1.3 niet op de 1.6?
nieuwe bussen er in en gaan lijkt dan als volgende stap???

en ow @ de spiegels hahah jeetje... spreek me maar keer op msn aan ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Challenge

Motorsteun boven, kan je afvlakken tot ie past.
Andere motorsteun bakzijde moet je custom maken en aan de onderkant heb ik hybride micra-sunny.
Dit was allemaal met een SR20 weet niet of er er veel verschil zit in een GA motor met steunen...
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

richardwbb

#98
Nou, Defqon, dat is wat we gaan doen.

Nou, Challenge, de SR20 Micra lepelaars hebben de 'luxe' van 1 as custom lengte en de GA16 Micra lepelaars hebben de 'luxe' van geen custom assen.

Dus wat ik doe is de baksteun monteren en de motor daar 'er aan in hangen vastmakens' en wat de SR20 Micra lepelaars doen is de motorsteunsteun monteren, de bak monteren, de custom baksteun monteren en die as customizen en als je dan 2 assen moet customizen had je het slimmer kunnen aanpakken :/

Het volgende is 'serieus origami' met plaatstaal:


Wat er vandaag is bereikt.


Met de puntlasboor deze steun verwijderen en de Nx steun zelfde recept haakse slijpert en dan in de Micra frutsen, dat is met vakkundig buig en mepwerk altijd wel er in te pletten, kan ook doorgetigd worden, dus dat last wel. De luxe is dus dat ik mig en tig lasapparatuur heb staan.


Dit is FreekTech. Met de haakse slijper van 12,50 van de Lidl en 8 euro per 10 doorslijpschijven van soer.nl, heb je echt plaatstaal dat boterzacht is, dat zaagt als een malle. Wat gelijk is aan dit dient dan in elk geval vakkundig doorgeslepen te worden met zo min mogelijk slijpen en al helemaal eerst goed bekijken wat de gevolgen zijn van het verzwakken van de structuur en wat je daar dus *na* het slijpen moet doen om het weer goed te krijgen en is dat wel mogelijk. Anders gezegd, als een aap gaan 'hakken en breken' = geen goed plan.


Als de stuurbekrachtiging er op blijft, dan zit je met dit zaagwerk om op te lossen en dat betekent dat je de structuur verzwakt recht boven het dragend deel van rechter voorwiel. geen optie voor mij, hoewel ik liever de stuurbekrachtiging had laten zitten.

Houd hier de dynamosteun en de poelie van de waterpomp in de gaten, dit is wel met of zonder stuurbekrachtiging afhankelijk. Wat er precies is gebeurd weet ik mij niet meer te herinneren maar ik heb zonder stuurbekrachtiging. Zonder dynamosteun van een Ga motor zonder stuurbekrachtiging heb je twee snaren. Met de juiste dynamosteun heb je één snaar. Hoeveel dat wil gaan uitmaken met het op de weg krijgen van het opgewekte vermogen is mij nog niet bekend.

Tot slot denk ik dat dit deel van de modificatie slimmer had gekund alleen voor 5 bij 3 meter garage (wat gewoon een betonnen hokje met een tochtende deur is), enigzins redelijk uitgevoer. Maar het kan beter, ik voel dat aan mijn water.

Rob

je gaat sneller als het andere 1.6 project (A)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Welk ander 1.6 project?

Red Racer



[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

richardwbb

Het project van 330 heeft volgens mij de status 'WFP'

Waiting For Parts ;)

richardwbb

#103
Het motorruim afwerken en de boel weer opbouwen zit er aan te komen! De tjee, dat dit allemaal zomaar kan. Volgens mij is het straks steviger dan het was, alleen moet het nog even afgelast worden.

Het uitboren is een geduldwerkje, maar met een beitel en een koevoet heb je de oude steun er zo af en dan komt er een pinguin te voorschijn.


Het betere bak en braadwerk zullen we maar zeggen. FreekTech vond het lasapparaat toch wel wat bud, maar vast is vast.  :-X


De ronde uitsparing links van de blauwe steun is waar het wiswasresevoirhalsje door steekt. Dus er moet wel een klein stukje blauwe steun nog afgeslepen worden lijkt mij, maar dat kost ook sterkte dus ik blijf er lekker vanaf, komt volgende week wel. Allicht dat ombuigen verstandiger is.


Ernstig toegetakelde Micra.  ;) De blauwe steun heb je ook zo los en heb je ook zo kaal, in de bankschroef trek je alle puntlassen zo los. Alleen een stukje chassisbalk wel er aan laten zitten


Dat kun je hier zien, die wordt straks omgemept, evenals het opstaande randje van de Micra chassisbalk (niet te zien op de foto's) en dan zit die echt knettertje vast.  :D


p.s. Er komt over de blauwe steun ook nog een stukje staal gelast, dit heeft een naam, maar deze ben ik vergeten.

emiel

Het ziet er heftig uit en je maakt goed gebruik van croma (het beter bak en braadwerk) ^-^