richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

wach dacht je... van een almera... automaat 1.6 bak (schakel) van een nx moet daar wel op passen toch? is tenslotte ook een 1.6

en heb gehoord en gelezen dat er veel van die Mera delen zo op de micra passen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

automaat 1.6 bak schakel?

Ik weet wel inmiddels dat de bobine van een K11 en als ik het goed heb een 1.3 of ook andere, hetzelfde Nissan partnummer heeft dan de bobine in mijn 2 liter Nx :P

Rob

owke... ik bedoel ombouwen van een automaat naar een schakel
bak wisselen dus
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Ik zou geen automaat als donor kiezen als je toch wilt schakelen.

Als je een 1.6 in wilt bouwen, dan zal je de bak en de assen van de Micra gebruiken, het vliegwiel van de Nx en de motor past niet helemaal, iets met waterpomp en chassis in de weg, dat schijnt met een hamer te gaan maar men spreekt ook over zaag en laswerk, meningen zijn daarover verdeeld.

Evenals de stuurbekrachtiging hoor ik de een zeggen past niet echt, enig aanpaswerk nodig en de ander zegt, komt wel goed maar waarom wil je er nog stuurbekrachtiging op?

Verder ben ik er nog niet mee, wat ik wel weet, als je een Almera automaat als donor neemt voor de Micra, de Micra zelf al automaat moet zijn en dan nog oppassen geblazen der mee, er zitten wat regelingetjes op een automaat welke zomaar kunnen verschillen onderling...

Pobresh

#64
leeg

Rob

tussen de 6000/7000 schakelen :D
ja zo hoog ga ik soms :P echt dan merk je wel wat die 1.3 kan hoor :P

@ rich idd beetje aanpas werk maar ben ik niet bang voor
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Pobresh

#66
leeg

richardwbb

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, sensoren zoals een lambda en lmm hebben ook een levensduur met een punt waar je ze beter kan vervangen, Toyota hield het op 150 duizend km, Nissan hoor ik daar niet over, zoals veel autobouwers het na 100 - 120 duizend km wel voor gezien houden met voorzeggen :P

Dan na de grote ketting reparatie en eventueel een uitlaat of een kineet, hebben ze het liefst dat je hem voor de 2 ton weg doet, daarna verdienen ze niks meer aan je ;)

Maar serieus, ik kom hier Nissans tegen met ontsteking op 5 graden terwijl het 10 moest zijn, maar na de jaren... Gare vacuum, olie lekkage, rotor en kapje dat echt een keer vervangen moet worden (Nissan origineel kan na ruim een ton nog 'goed' zijn) Doorgeslagen bougiekabels, bobines die nog de helft willen doen en een ECU welke niet blij wordt van de waarden die die krijgt en een waanzinnig slecht rendement van de brandstof in de tank, dat kan je allemaal nog hebben na een grote beurt, grote beurt, ow APK gedoe, grote beurt, grote beurt, dat is toch wat de meeste mensen doen? Of koop ik altijd te gare auto's en zoek ik niet goed genoeg voor 350 euro? :P

Pobresh

#68
leeg

richardwbb

350 voor een Super S waar de gaten in staan met een ratelende ketting en gewoon zwaar loom rijden vind ik best nog wat geld. Ik wilde niet hoger dan 300 bieden op een auto die nog 50 euro waard is he, maar de radio en de brandstof in de tank maakte de uiterste prijs van de verkoper, 350, helemaal goed.

Maar er moet voor 120 euro aan 2 dorpels en 1 voorfront in, 2 koplampen moeten halen, ik ga nog een deur en spatbord halen en spuiten, de ketting is versleten, de lmm is versleten en de auto heeft een volledige tune up nodig zoals vloeistoffen, ontsteking, schoon maken, vacuum en lekkerij verhelpen, ontsteking niet best meer, kweet niet, ding is sloom :P

Maar ik weet wel welk onderhoud je bedoelt, dat onderhoud dat je alleen bij Nissan krijgt, dat klopt, daar lopen ze dat allemaal voor je na en dan die prijzen!

lmm kan je solderen overigens, is voor mij gratis :P maar er komt een GA16 in en dan gaat dat verhaal niet op :P

Maar een grote beurt wil nog niet zeggen dat die is afgesteld, goed vacuum heeft, aandrijfverliezen verminderd, sommige garage blijven zeggen bakolie vervangen is niet nodig en dan zijn we weer terug bij start, want in zekere zin is dit zo, maar zuinig is die niet meer zoals vroeger.

Hoe zuiniger je auto kan rijden, hoe meer vermogen die opwekt. En je kan er meer uithalen dan Nissan opgeeft.


Rob

ja kijk dat is het mooie van een super s die heeft een toeren teller :P


en bij de 8000 gaat hij klapperen @ blok...
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Hmm, en dat rode lijntje dan? Zit er wel toerenbegrenzing op de CG13DE?

Bunny

Als het goed is is ie begrensd op 6500 toeren.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Rob

nou dan is mijne zeker gek @ bunny mag je met mij ritje mee
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

#74
Hum, WouteNismo maakte mij duidelijk dat de GA16 geen begrenzer heeft. En een knock sensor zijn ze ook vergeten toen nog en die laatste zit er idd echt niet op :P