richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

#330
Citaat van: jop op 13 november 2020, 08:50:56
ik heb die ook gebruikt, alleen maar ellende mee gehad.
maar alsje een kineet vervangt zul je toch moeten uitlijnen.

Zou je mij willen vertellen wat voor problemen je hebt gehad behalve dat Nissan er een ringetje in weet te krijgen dat Hans Kazan niet terug gaat? Ik ben met name blijven hangen met deze GSP uit het doosje en meteen een 'wtf wat een raar ding' gedachte had met de gedachte 'monteren die hap'. Wellicht bij dit soort dingetjes voortaan toch wat kritischer kijken vooraf had het wellicht nu al wat duidelijker geweest.

richardwbb


jop

bij mij hoorde ik rare geluiden tijdens het rijden.
heb het met 3 verschillende kineten geprobeerd van dit merk.
daarna overgestapt naar blueprint. meteen weg alle ellende. die lijken overgens ook meer op het orgineel. ik zou voor blueprint gaan.

richardwbb

#333
Wow zo een antwoord kijk dat gebeurt niet vaak maar dit was ervaringsdeskundig en wordt door mij als zeer waardevol geacht en dat met name omdat ik ook dat fuck merk had gekocht. Momenteel neig ik naar Ridex om de prijs en Blueprint als het nodig is en dat is nog steeds een reeele optie Ridex goedkoper maar Blueprint schijnt het te weten. Dus ja een stuurkogel hoewel ik denk dat Ridex ook zal voldoen is zeker een optie en met afwijkingen in een homokineet, tjonge na dit gedoe bestel ik er voortaan wel twee voor dat geld. Wat een drama en lijdensweg. Ik tracht dat te uiten met de volgende zes fotoo'tjes en trots hier ik conquer @ ringetjeā„¢. Zo goed alles uitgevogeld kom gerust langs mep het er af en op 1 uurtje. Alleen of mijn manier betrouwbaar is, tja je bent de eerste zodra ik 3000km rondgeblaft heb want Micra is in open loop en gaat maar moeilijk < 1 op 15 waar ik toch even strijkijzer stijl woon werk doe met koude motor maar 100km per uur honoreer en dat tomtom. Percentage woon werk blijkt 20% te zijn de andere 80% heel vlot 100 tomtomrijden en bij 99 inhalen met max van 103 als t geen 104 is. (oei, gas terug) @lekkerleesbaar

Hier dan kort relaas @ lange weg

Als hier iemand mij had verteld, met beleid hameren op schuin deel, dus niet de homokineet zelf  dan zomaar een uur of meer tijd bespaard.


Linker kineet vermoedelijk origineel en wellicht fubar want echt 80% trillen ook weg. De hint in verschil, niet gemeten maar was goed.Maar de hint is conisch - bolconisch


Ringetje en hameren door mij en met hulp vragen ringetje meppen door monteur met 20 jaar ervaring. Nee, ze gaan er inderdaad niet meer in terug. Waar de stukjes zijn gebleven, ik hoop weggesprongen maar dit was niet zichtbaar. Ashoesje dicht en klaar.


Dit ringetje paste prima was een 1 uurtje homokineet gemonteerd actie en dat was met inbegrip van mobiele compressor pakken en alles ook netjes opruimen.


Ruitenwisserstang vervangen voor gebruikte met kennis dat die goed was. Wil nog niet :(


Ook nog wat tectyleren


Geen pijn en probleem meer

richardwbb

#334
Vandaag even de persoon welke mijn Micra twee weken geleden had uitgelijnd want deze persoon heeft een snijbrander toegepast op de stelmoer en een week later om die rottende stuurkogel los te krijgen (werkt wel heel goed roodgloeiend) gevraagd of ik dan maar twee stuurkogels van autodoc zou halen. Het antwoord was nee, gewoon vastzetten en nooit meer los maken. Toen vroeg hij wat dit zou kosten en ik zei 25 munten, was het antwoord een nog harder nee dus dat volg ik dan ook op :)

.maarten

Stuurkogels slijten nog wel eens en dan moet je ze alsnog vervangen. Flink heet stoken vinden ze ook niet grappig. Iets met vet en het rubberen stofkapje.

richardwbb

Goed om te weten en wat heb je weer een goed inzicht. Omdat donderdag de dag is en autodoc kansloos verzend en Brezan dus wellicht 50 of meer muntjes wil zien voor Kavo parts stuurkogels (de b13 heeft er eentje) dat is volgens hun een goed merk. Maar ik wijd hier uit, haal die stuurkogel uit de verpakking, stofkapje verschuift, plop de stalen ring er af. En die ging niet meer terug, daar heb ik het stofkapje door het ringetje moeten trekken. Dus dat valt ook best wel af. De monteur welke mij helpt denkt niet zo die denkt dat uitlijnen altijd kan op donderdag. Maar ik zal 't eens flink vetten hoewel ik begrijp dat dit een lapmiddel is, maar ik denk eraan om alle stofkapjes in kettingvet te gooien, is doorzichtig en spoelt niet weg want dat gaat dus niet als je je handen wil wassen. Maar ik ga dus voor de beun manier en neem een eventueel afgekeurde stuurkogel voor lief. Mechanisch zijn ze gelukkig goed maar ik weet ook niet beter.


richardwbb

Vandaag zelf uitgelijnd op een Hunter bank uit de oude tijd. Er was niemand om mij te begeleiden en voor sporing was het technische niet zo moeilijk want heb daar genoeg van gelezen maar om het echt strak te krijgen moet ik dus navraag gaan doen hoe dat gaat. Dit omdat alleen sporing stelbaar is maar ik heb nog wat in het rood staan en ja daar had ik geen tijd voor maar ook nog geen kennis van wat te doen. Maar ik blear nu met winterbanden op nat wegdek, gaat goed :D :D :D