richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pobresh

#105
leeg

Challenge

Ik vind het toch vreemd waarom je de motorsteun hebt moeten aanpassen daar,heb toen ook voor een GA ombouw gekeken en die hadden wel de motorsteun op de orginele plek laten zitten.
Maar succes met de opbouw.
(Is alleen een opmerking omdat je moest slijpen in je orginele chassi balk ,wat alles toch wat zwakker maakt ,ondanks dat je het weer aan elkaar last.)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

richardwbb

#107
Lol, Pobresh, denk je dat ik al zo kan lassen? :P Laat staan hoe ik weet hoe ik moet choppen en hameren voor sterkte. Hij zit 2 keer gepunt aan de chassisbalk en doorgelast aan het blik en nu is er al geen beweging meer in te krijgen, dan krijgt die aan beide kanten nog een 5 centimeter aan de chassibalk gelast en ik heb gezien wat FreekTech niet kon zien, hoe de andere kant van de 2 laagjes staal oranje werden en wat witte as achter lieten. Zit gewoon echt vast.

Het dichtlassen gaat zeker gebeuren, dat is nu net iets wat ik er niet bij heb gezet, maar dat was 1 en 1 voor mij. De stertke zit er juist in, het is vrijwel niet uit te leggen, maar als je ziet hoe FreekTech dit aangepakt heeft en het waarom, tja dan had ik moeten filmen. Het blik zelf zit ook geen beweging meer in en met het optakelen van de Micra aan deze nieuwe verbinding gaf het ook geen kik.

Wat de RDW er van vindt, geen idee, verstandelijk gezien is het echt wel in orde, maar er zijn ook regels. Ben al aan het mailen.

---

Ik begrijp het ook niet Challenge, met het verbouwen van de aluminium steunen zou ik ten hoogste 2 van de 3 boutgaten kunnen gebruiken, waarvan 1 ook nog half, half.

Ik vrees echt dat het sterker is geworden, uit de verzwakking welke er al in zat, de (ronde) uitsparing voor de een of andere poelie(s) is zowel links als rechts 'kaas' overgelaten en dat is rechtop gemept en de vouw is omhoog en daar waar het juist moest vouwen extra ingemept, om het vervolgens vast te lassen.

Dus jah, als er iemand van die kant inrijd, is het een verzwakking. Maar wat zou het, een rolkooi zat er ook niet bij. De GA16 gaat echt geen probleem vormen, ik ben nog niet zo zeker van de steunen en de ruimte, maar het motorruim als geheel is nu echt sterker, in de richting van verplaatsing. Zoiets zie je vrij snel met opkrikken onder de motorbalk. Geeft geen kik meer.

---

:D

Gevoelsmatig lig ik op schema, deadline 1 juli, echter de Nx wil ik ook nog even ontdoen van de aluminium oliepan en v-bak, om een lekkage te verhelpen en eigenlijk ook nog een bushingkit er onder, maar of daar nog aan begonnen zal worden, is denk ik niet zo realistisch meer.

---

Ik kon het niet laten en ben zelf gaan lassen op minder belangrijke plaatsen. En ik weet zeker dat met het behaalde resultaat en mijn ghetto anti roestbehandeling systeemtm, ik ook echt nooit meer wat te lassen heb aan deze Micra. (door roestschade).


Klein, vaag & apart gaatje.


Iets groter gaatje, dit is al mega afkeur, wacht maar tot je ziet wat ik aan de andere dorpel tegenkwam.


Beetje aandoedelen met de afbraamschijf en doorslijpschijf en zelfs een vijl, slijpsteentjes op lucht zijn tot op heden nog volkomen nutteloos voor mij...




Dit plaatje gaat nergens meer heen.


Deze twee ook niet, maar echt, op de grond lassen is volkomen waardeloos, lasapparaat wekte bij mij ook de indruk pas lekker te gaan lassen als die zelf een keer warm was. Maar ja, ies graties en kan rustig een maandje of wat blijven staan.




Deze is nog even ietsje groter. Wat je hier ziet is een plaat van 60 centimeter welke er echt heel netjes aan is gelast maar echt op dombo afgewerkt is ook.

En serieus, er is aan roestpreventie gedaan daarna..

p.s. Ik wilde in het motorruim de 'twee eenvoudige' plaatjes er in lassen, maar dit zou zomaar 6 millimeter onnodig ruimteverlies kunnen worden voor de waterpomppoelie, dus laat maar.  ::)

---

p.s.

Nou Emiel, FreekTech had Croma op zak, ik had huismerk olijfolie.

Joery-Joery

Wat een roest zeg  :o, af en toe denk ik dat je beter een k10 kan kopen dan een k11.  :P

Maareh 1 juli dat is best wel snel zeg maar, ik wil voor die tijd ongeveer mijn velgen gespoten hebben en mijn bodykit erop hebben zitten, nog wat dingen met mijn audio en als ik dat haal dan ben ik al heel blij haha.

2yellow4u

Roest bij de K11 hangt vaak ook af van het bouwjaar en/of in welke produktie-serie de wagen gemaakt is :)

Heb weinig last van roest  :D

Rob

zou bijna een nx gaan rijden als ik roest had zoals die S....

ow... maar hij rijd ook al een nx XD hahaha
(met andere woorden ze roesten allebei)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

#111
De Nx zit gelukkig in de ML voordat die ging rotten. Alleen de achterbumper er nog af, daar zit wat oppervlakte roest, de rest is  behandeld tegen roest. Nou ja, de fusees en zo nog niet, die gaan ook nog aangepakt worden, want net als de remmerij is dat straks ook een roestbonk.

Haha, maakten ze ook goede Micra's :P Ik zag op de sloop een Engelse Micra, uit 2001, die mankeerde niks qua roest, dorpel voelen, een stuk dikker bij het eind.

Dit valt nog wel mee qua roest dan :P maar het is de tectyl en de kit welke loslaat en dan begint het gedonder. En ja dan is deze Super S bij de kokerbalken achter zo geheel doorgerot en dan gaat het nog harder en gaat de hele auto naar de klote...

---


De oude plaat toch maar deels laten zitten, zo netjes krijg ik dit zelf niet en het scheelt een hoop werk en de lasnaden van de oude plaat, daar lag het niet aan. Overigens heb ik later nog een hele reep uit deze plaat gehaald, hoe meer weg, hoe beter.


Wat hier zat, haalde ik er met een schroevendraaier geheel uit. Dikke klonten kit zat er, die laat los en vocht er onder.


Waar je de flits van het fototoestel ziet in de foto, daar ging het lassen hele dikke prima! Maar ze kunnen nog platter en niet zo slingerend. De onderkant, dat is gewoon een trieste aanblik, maar ga er maar aanstaan met al de yoga op de vloer om er bij te komen. En dan mag je ook nog eens 'achteruit lassen' dus zit dat bolletje er steeds voor en zie je alleen nog maar de aurora van de toorts als je er mee last. Goede lassers kunnen zoiets ook. Ik ben geen goede lasser.  ;D Oh enne, de tectyl is de Micra al lang geleden verloren en dat is het hele eieren eten.


Zie je de meest linker las? Toen het apparaat net aan stond, hechte die hele plaat voor geen meter en maar lassen en lassen en gat er in en bolletje er op etc, alle amperages geprobeerd, draadsnelheid van 3 tot 6 geprobeerd en na al dat gedoe, sta ik weer op dezelfde stand waar ik de andere keren ook mee heb gelast.  >:( :-\ Door dat de gaten welke je nu nog ziet, niet zijn behandeld, is de nieuwe plaat juist als eerste er weer uitgerot, die zat echt in de Tectyl, welke echt ra ra zelfs van de rode lak loslaat waar het kan. Echt heel erg grote troep dus of verkeerd gebruik van anti roest middelen door de vorige lasser.

Let op dat laatste als je eens laat lassen bij een bedrijfje, dunne laagjes werken niet. En dat komt echt vaak voor en het waarom is voor mij niet te begrijpen.



Red Racer

#112
***** he was een laswerk moet er nog gebeuen aan die S van je.

als alles gedaan is kan ie in iedergval weer een heule tijd mee.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rob

als ik jou was rish ging ik opzoek naar een paar nette skirts om er overheen te hangen...
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

#114
Ik denk ook dat ik het wel permanent goed krijg... Want als dit er uit rot weer gaan lassen, kan wel maar jemig.  ::)

Ik moest er even over nadenken Defqon, maar in zeker zin heb je wel gelijk. Echter, dergelijke skirts komen er pas op als ik er zelf ook van overtuigd ben. Net als de zijspiegels, ik heb dan wel voorgesteld dat jij ze eventjes pas maakt  :D Maar ik weet niet eens of ik ze er wel op wil hebben.

Maar het is zo gelast dat als de auto straks van de bokken is, dan zie je het allemaal niet meer. Ook zijn er schuurschijven voor de haakse slijper met opzetstuk, kon ze zo snel niet vinden, dat schijnt het beste te gaan met die harde lasjes.

En de doorslijpschijf van de Gamma, (Praxis ook dacht ik) is 3mm dik... Deze haalt geweldig verf en roest weg en zo, maar lasjes nou niet bepaald. En die te*inghe**ie, begin ik ook enigzins zat te worden en ik denk ook nog aan een recipro zaag van een paar tientjes...

Dat metaal is echt knetterdjehard wanneer het niet uitkomt en het roest geweldig!  :(

Oh enne wat ik wilde zeggen er mee ook, ik zou dit aan mijn andere Nissan *niet* willen zien, maar die is ook nog wonderbaarlijk in goede staat, er is niet aan gelast. Wel aan verschillende kanten flink ingereden helaas maar daar is reeds een afspraak voor gemaakt, dan gaat die op de trekbank.

Maar ja die is metallic van kleur dus sowieso al geen doen voor beunerij en de Micra, tja sorry, deze is heel 'DHZ' dus dat spuiten en zo, ach het wordt ook rood en de rest, ik zie het allemaal wel er mee. Makkelijkere kleur om te spuiten is er dacht ik niet en 2k lak komt dan met vernis.

En die vernis moet met metallic heel dik anders is het dof en je ziet alles er op... Verders is deze Micra ook aangekocht als 2e auto om echt flink te verbouwen en alle tegenslag krijgt die ook te verwerken. Dat wil jij ook niet met jou Super S. Dus ik vat hem nu. Dat duurt soms even.  ::)

Anders leer je het nooit toch en dikke 100PK in iets van 840kg op kenteken met Jolly Jumper onderstelletje met de originele dempers, veren en 13 inch bandjes, dat is gewoon leuk. En het hele interrieur gaat er uit (om er ook weer ingezet te worden) maar enige uitlaatschild en geluiddempspul is straks echt weg. Anders is die zo stil :P

Rob

skirts zijn er oem dus pasklaar ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Rob

dat je gewoon FOHN/MS spoilers kan tegen komen op het net die pas klaar over dat mooie laswerk van je heen passen :P zodat je je kunstwerk niet meer ziet
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Ah, nou ik ben benieuwd, ik kom wel ff buurten op een meeting, zoals je misschien al wist, heb ik de ballen verstand van kit of kittens

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

#119
Nee, bij het volgende flesje bier ben ik vergeten wat de voorgaande deed.


Nog wat EGR afdopwerkzaamheden, er zit nog geen halve meter op nu.


Die lange slang gaat naar de brandstofdrukregelaar en dat is het vacuum.


De EGR moer dichtlassen met mig, dat ging niet bepaald lekker, bij het afkoelen in een emmer water bleef die maar druppen, dus de tig kwam hier echt van pas. Zo'n dopje kan je volgens mij ook in die maat kopen, dan heet het een lasbung.


Deze lus leg je als je de stuurbekrachtiging wegneemt, dan kan het niet gaan lekken. Let er op oude keurmeesters keuren dit af. Op de rdw apk regelgeving site staat een uitzondering welke rdw inspecteurs ook niet in alle gevallen kennen maar wel overnemen van hun website. Als je hier mee zit moet je mij een pm sturen dan laat ik het je zien. Komt goed.