Wegligging

Gestart door Xander, 10 april 2011, 01:06:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander

Volgens mij moet je zoeken op hyves:
xander van der himst en dan vindt je t wel denk ik.

Xander

#16



De voorbumper zit er nu alweer op en ik heb de kentekenplaat naar beneden verplaatst.
Ik zal daar nog wel een paar foto's van maken.

2yellow4u

Motortje ziet er cool uit..

davey

dit ziet er inderdaad lekker uit hoor!

ben benieuwd hoe dat loopt als het allemaal op orde is en netjes afgesteld.
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rob

ziet er mooi uit wel kleine intercooler zo op eerste oog
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Jeroen330

top!

Ik heb overigens vanaf volgende week een setje 1.6 remmen over..
Klauwen, blokken en schijven.. Past zo op de micra!

5 tientjes en je mag de boel hebben!

janus

Ziet er heftig uit, maar waarom niet begonnen met een 1.3 en dan daar de turbo op?
Niet dat dit niet leuk is hoor.

Xander

#22
@ jeroen...
dat is goed ik wil ze wel hebben...

Hier nog ff wat pics die ik vanmiddag heb gemaakt.






En nog ff 1tje van de voorkant




Xander

@ janus

Ik had toendertijd de mogelijkheid om deze aan te schaffen.
Het was nooit mijn bedoeling geweest om er een turbo of iets dergelijks op te gaan bouwen.
Ik had m in 1ste instantie gekocht vanwege me stereo enzo... (ik hou van harde bass maar mijn buren niet).
Daarna ben ik een beetje gek gemaakt door me collega en zie hier het resultaat.

@Defqon
Het is, als ik het goed heb, een intercooler van een golf V en het klopt dat ie niet zo groot is.
Ik ben al een beetje aan het rondkijken voor een grotere intercooler.

Maar zoals iedereen weet, die dit als hobby heeft, het kost allemaal geld en soms best wel veel. vandaar dat ik alles in etappes doe

Riesh

mooie setup en als ik het zo zie is de intercooler eigenlijk wel groot genoeg voor dat kleine blokkie. vergeet niet dat je meer lag krijgt met een grotere intercooler
Micra Addict

Xander

Ik ben niet bekend met al die benamingen die worden genoemd.

Wat bedoel je met "lag" als ik een grotere intercooler zou nemen.

Chrismo

Lucht is samendrukbaar......dus hoe meer luchtinhoud je hebt tussen de turbo en de motor, hoe langer het duurt voor de motor de turbodruk krijgt. Snap ie?
Ik heb bijvoorbeeld een Impreza GTT met een intercooler OP de motor,vandaar die luchthapper op de motorkap. Daardoor is de weg tussen de turbo en de motorinlaat erg kort!
Als je een te kleine interkoeler gebruikt wordt de warme lucht die van de turbo afkomt niet voldoende gekoeld. Daardoor komt er warme lucht in je motor, en die moet zo koud mogelijk zijn. Koudere lucht bevat meer zuurstof = betere ontbranding. Ook heb je meer kans op pingelen als de inlaatlucht te warm is.

Volgens mij zuigt jouw luchtilter op de huidige plaats ook redelijk warme lucht aan.....wat eigenlijk jammer is!




gr Chris

Xander

Ik snap m helemaal.

De intercooler is niet te klein?

En waar zal ik m naar toe verplaatsten dan?

Ik heb volgens mij weinig mogelijkheden waar de intercooler kan staan zodat er wel genoeg lucht door heen stroomt...

nismo

Nee, je luchtfilter zit op de verkeerde plek, als je bijvoorbeeld de accu omwisselt met het filter is het al beter, maar misschien kan je de filter achter de voorbumper plaatsen?

Anti autostyle!!

huugoo

Als jouw intercooler van een Golf V afkomt moet hij voldoende zijn voor deze setup, lijkt mij.