DIKKE VELGEN

Gestart door Wimme91, 26 maart 2011, 16:00:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wimme91

Ik wil graag weten wat de maximale maten zijn van velgen onder een K11 heb model 2002 een van de laatste facelifts van de K11.
Gisteren heb ik 15inch velgen er onder gehad maar was gewoon te klein, enorme lege ruimte in wielkasten.
Ik ben persoonlijk liefhebber van de zwarte stalen velgen:p, ben wezen kijken en kom dan uit bij velgen van renault.
Zit voor te denken aan 185/60/R15 met ET van 45 en achter, 195/55/R15 of 205/50/R16 ET ook ongeveer 45-50.
Wie heeft ook ongeveer die maten en hoe past dat.
Ik ben er al wel achter dat ik dan verzwaarde achter veren moet, omdat het anders gaat schuren maar dat is geen punt, iemand goedkoop adres voor verzwaarde achterveren?

Ed

Die maten die jij aangeeft die zijn in ieder geval niet goed het beste kun je even zoeken bij de K11 op de site daar staat genoeg info omtrent velgmaten,bandenmaten en ET waarde's.
205/50/16 geeft in ieder geval een grote omslag snelheid afwijking en die zou je er niet onder moeten zetten,ik zou hem verlagen en dan 195/45/15 en een ET waarde van 35 tot 38 dat gaat goed.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

Wimme91

Ik rij nu met 175/65 R14, vind ik goed staan kwa wielkast opvulling en die band is net zo groot al een 195/55 R15 en de teller afwijking is alleen maar beter, als ik op de tom tom 120 rij, rij ik op de teller ook 120:p prima ja
Verlagen wil ik niet

Bahamut

17 inch past ook onder de micra.
als je niet van plan bent om de micra te verlagen is dat geen probleem.
bij verlaging gaan ze aan de voorzijde aanlopen.
nissan micra k11 1.4i 16v cvt automaat.


http://myalbum.com/album/XTp1vQp4vViW

2yellow4u

#4
Ik zou het houden op 195 45 15
Veel mensen op de site inclusief ik, hebben deze maat.
Deze maat geeft geen problemen en staat heel goed wat betreft de verhoudingen met de auto!!

Ook kan er dan zonder problemen max 3,5cm worden verlaagd. 

2yellow4u

De ruimte in de wielkasten, wat je niet mooi vindt staan, kan verholpen worden met verlagen van 3 tot 3,5cm.
De wegligging in bochten wordt dan ook duidelijk beter zonder dat het comfort er al te veel onder lijdt. Natuurlijk veert de auto iets stugger maar ik vind dit vergeleken met de originele staat geen nadeel.

Vleespet

Je geeft 3 erg verschillende maten aan. De ET die je aangeeft is van velgen die dieper naar binnen vallen. Ik zou me eerst eens goed verdiepen in banden- en velgenmaten.

Op dit forum staat al uitgelegd hoe het werkt met bandenmaten; wat betekent nou wat. Wat iig belangrijk is, is dat je je buiten-diameter zo dicht mogelijk bij het origineel houdt. Grotere velgen betekent dus plattere banden.

Er zijn meerdere sites die voor je de afwijking in diameter kunnen aangeven voor jou.

195/45/15 werd al genoemd hier; dat is zo goed als de originele diameter alleen dan op een grotere maat velg. Voor een Micra een goede maat, en in mijn ogen een mooie maat.

Wimme91

Ben van mening veranderd de laatste tijd.

Rij eerst de standaard 165/60 R14 helemaal op en de 175/65 R14
Ga daarna denk ik over op OZ Superturismo velgen in het zwart hoogglans maat 195/45 R16
En dan ga ik hem ook verlagen met 30/35MM

Red Racer

oehwlalal dat zal er zeer net uit komen te zien.



[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Milo

@ Red Racer, ik zat echt PRECIES naar dezelfde velgen te kijken die er echt héél gaaf uit zouden zien onder de Micra van de TS :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Vleespet

Ik zou dan voor 195/40/16 gaan.

Maar mooie velgen!

Pobresh

#11
leeg

Vleespet

195/40/16 is 5 mm groter (diamater) dan 195/45/15. Dat is te verwaarlozen.
195/45/16 is 25 mm groter (diamater) dan 195/45/15. Dat is een groot verschil.

Wat betreft de slijtage, dat weet ik niet uit eigen ervaring. Maar ik koop geen banden in de hoop dat ze na gebruik nog wat waard zijn. Als ik banden koop rijd ik ze zelf wel op.

Dus ja, Wimme91, het is natuurlijk aan jou.

Wimme91

Ik meen dat het 195/45 16 word,

Waar gaan ze aanlopen dan? Voor of achter?

Rij nu met 175/65 14, en heb laatst die band vergeleken met een 195/45/16 en die 16" is maar ietsje groter kwa hoogte dan de 175/65/14 volgens mij kan dat prima zonder aanlopen.

Vleespet

Dat verschil is inderdaad niet groot. 175/65/14 is namelijk ook veel te groot vergeleken met de standaard diameter.
O0 O0
Maar dat is allemaal cijfermatig. Je moet doen wat jij wilt.