Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11 1992-1999

Gestart door Jeroen330, 01 januari 2011, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Geweldig dat hij op LPG nu ook super loopt! Dat was toch nog een belangrijk puntje!

Succes met de Micra! Ik hoor het als je wat nodig hebt!

maus73

 10 januari 2013 :(    de groene Micra van mijn vriendin < haar eerste autootje 8)> begon vreemde kuren te krijgen. inhouden niet stationair meer lopen hoog benzineverbruik  enz enz...... al gelezen op dit forum wat het probleem was ...dus " how to resoldeer your luchtmassameter. deze dus uitgevoerd in -3 graden vorst niet slim maar je moet iets.. stotteren was afgelopen maar stationair was niet zo denderend ,
maar naar een vakgarage gegaan omdat ik toen naar Zwolle rijden wel een beetje ver vond :P.
deze beste monteur < vakmonteur nog wel > de stationairschroef iets terug gedraaid.
half uur goed gelopen toen nog meer problemen...pffffffffff :-\ :-\
ten einde raad maar contact opgenomen met Jeroen.
deze belde mij gelijk terug na mijn problemen die ik op dit forum zette < toen deze nog maar een half uur online stond ;D ;D.
na enig telefonisch contact maar besloten om naar Zwolle te rijden.
dus onderweg naar Zwolle dan ......halverwege de route begon het micraatje zeer veel in te houden op de snelweg naar een snelheid van 55 km per uur op de snelweg :o.
toen maar via de provinciale wegen  me weg naar Jeroen te vinden.
Na 3.5 uur op35 km afstand begaf de micra het ..... :furious3:
stond ik dan op de kanaalweg moederziel alleen in de stromende regen met geen huis of dorp in de buurt :-\
na een half uur stopte er een auto en vroeg wat het probleem was.
ik mijn verhaal gedaan tegen deze beste man.
zegt hij ik sleep je wel naar Zwolle < 30km?? :o :o.
met een veel te korte sleepkabel trok hij mij via de dijk met een snelheid van 85 km per uur  :o :o naar Zwolle.
tot ik eindelijk bij Jeroen voor zijn huis werd afgezet.
de beste man wilde geen geld aannemen voor zijn service en actie. maar verlangde alleen van mij dat ik het zelfde zou doen als hij ergens stil stond met pech< echt waar  O0 O0 O0 O0>
enfin ...bij Jeroen aangekomen en even elkaar voorgesteld te hebben< inmiddels 21.00 uur en 3 graden vorst.....
begon Jeroen gelijk te sleutelen  en de micra op de computer om deze uit te lezen.
omdat het zo koud was brak nota bene de inbussleutel  af welke dus in de inbus  bleef steken......elke bout zat wel zo verdomd vast..... :-[ :-[ .
enfin .....sleutelen aan de micra kwam hierdoor tot STOP :'(
na uitlezen bleek zowel de gasklephuis en de luchtmassameter en de brandstofpomp overleden te zijn :furious3:
inmiddels was het 22.30 en steenkoud.
Samen met Jeroen besloten het voor gezien te houden.
en mij maar naar het station af te zetten om weer naar Oss af te reizen.
de micra bij Jeroen achterlatend (A)
de volgende dag heeft Jeroen alle moeite gedaan om aan een brandstofpomp te komen.
deze bleek nogal duur te zijn 380 euro :-X
Dus heeft Jeroen er een besteld uit Engeland. ;D ;D voor een schappelijke prijs.
na de geplande vakantie van Jeroen kon hij naar 2weken weer lekker uitgerust aan onze Micra werken :P.
en spoedig na 2 dagen erna kon ik het Micraatje weer ophalen.
de trein weer naar Zwolle .
de Micra reed en  liep beter als ooit van te voren. en zonder problemen hebben we tot nu toe rond gereden. deze Jeroen weet waar hij over praat en smeert je niks aan.
door het zeer vele gesleutel met deze autootjes weet hij zeer snel wat het euvel is  en is ook zeer meedenkend om het probleem weer op te lossen. als wij weer problemen krijgen ooit...... dan is Jeroen en de trip naar Zwolle dubbel en dwars waard.

Jeroen330

Dankjewel voor je uitgebreide reactie Maurice..

Het is en blijft een bijzonder verhaal, maar gelukkig was alles snel weer gefixt!
We spreken wel weer! Hopelijk niet vanwege problemen, maar voor de gezelligheid!

Kevertje-SYS

Wauw wat een verhaal/avontuur zeg

Gelukkig is het dus allemaal nog goed gekomen

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Riesh

Wat een verhaal, gelukkig allemaal netjes opgelost.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de service van Jeroen uniek in zijn soort is.
Micra Addict

thieme

Wat een geluk bij een ongeluk zeg 30 km gesleept worden :o

TeSprouT

Wat een verhaal, super om te zien dat er nog mensen zijn die wel stoppen voor de medemens en deze zonder eigenbelang willen helpen. (auto 30 km slepen)

Ook jeroen keurig opgelost, nu weer lekker genieten van je Micra! ;)
Love the potiential

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Dat hij gesleept werd was echt top ja..
Aardige man ook die ff dacht: "ik rij wel om" hahahaha

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

maus73

Nou nou wel de groene micra van mijn vriendin is helaas weg door onvoorziene problemen die aan het licht kwamen. < doorgerotte voor chassis balk e.d. en nog meer andere narigheid waar je niet vrolijk van wordt.
enfin........weer een nieuwe micra dit maal een 1.3 slx uitvoering  uit 1994 . maarrrrrrr....... met 110500 echte km . 1ste eigenaar , altijd binnen gestaan , alle facturen en boekjes ter inzage.en nooit bezuinigd op beurten en reparaties < foto's volgen nog..... 8). maar met het bekende probleem yep......de luchtmassameter en gasklephuis :( :(.
dus weer contact met Jeroen gezocht en die had nog gesoldeerde luchtmassameter met gasklephuis liggen a 30 euro.
dus afspraak gemaakt om deze naar mij op te sturen.
kreeg ik een mailtje terug van Jeroen330.
hij stond 2de pinksterdag toch in Nijmegen met een rommelmarkt dus kon ik als ik wilde met de micra naar Nijmegen
rijden  dan werd deze daar ter plekke < op de stoep haha ;D. meteen gerepareerd.
dit is dus gebeurt met het uitlezen en opnieuw afstellen voor niks noppes nada O0 O0
en dat alles binnen 25 minuten.
klasse chapeau!!!!
thankzzzz Jeroen  mijn vriendin  is weer helemaal happy in der autootje. :)

Jeroen330

fijn dat het weer naar behoren rijdt!

het was overigens een braderie :P

Ed

Jeroen,

ik zal je nog even de uitslag geven van de K11 waar ik laatst mee bezig was die zo verschrikkelijk stotterde.

Het zat in de ontsteking maar wat er precies nu echt faalde heb ik geen idee,maar zelf denk ik de BDP sensor die hier ook in zit.

Ik heb een ontsteking op de sloop gehaald en die gemonteerd en lopen als een nieuwe afgesteld en wel dus ook weer iemand gelukkig gemaakt.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

Jeroen330

Dat zou je krukashoeksensor zijn geweest.. deze zit in je ontsteking..

heel soms falen deze helaas

thom-micra

Jeroen330 net bij me geweest afstellen. Toppie!
direct stukje gereden, en wat rijdt dat weer fijn! geweldig!

bedankt jeroen :)