1.0 Sneller maken (1.3 swap niet toegestaan ivm #club1000

Gestart door Mitchs, 24 oktober 2017, 20:27:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mitchs

Jongens, ik lees heel veel dingen op het almighty internet... iedereen beweert alles, maar is geen punt aan vast te knopen..

Ik hoor & zie onderandere voorbij komen;

Ga15de TB
Ga16de TB

Ga16de injectoren

Nu ga ik met mn micra mee doen met de club1000, maximaal 1049cc dus, en stock internals, dus helaaas, geen 1.3 nokkenas.  en swappen naar meer cc is dus helemaal uit den boze ;)

Ga15de is vrij lastig om aan te komen in nederland.. ga16de is nog wel te vinden op de sloop..

Maar icm opnieuw afstellen.. loopt hij dan niet veelste rijk met ga16de injectoren en tb?

En hoe zit het met de brandstofpomp? kan de stock pomp genoeg leveren voor de ga16de injectoren?

En zijn er wellicht nog meer aanpassingen die de moeite waard zijn? basis dingen ken ik wel.. ;)

Kwarkieboy

#1
GA15 Tb is wel te importeren via EBay en is plug and play. Met de GA16 heb ik geen ervaring.

Een 4-2-1 spuitstuk helpt goed mee met andere uitlaat lijn. Uiteraard geen katalysatoren meer er onder.
Cold air intake.
Beetje de standaard dingen.
De GA15 Tb zorgt voor mee koppel. De standaard injectoren moeten het wel aankunnen. De ECU zal zichzelf opnieuw "in leren" op de aanpassingen. Hier regelt hij ook de hoeveelheid hij inspuit.
Het afstellen van het ontsteking tijdstip wil ook helpen.

Ik ben wel benieuwd naar je project !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

Mitchs

Ja wil zws al ff langs jeroen330 wanneer alles erop en eraan zit,.. maarja, eerst maar eens bepalen wat ik allemaal wil hebben..

Laat de katalysator trouwens in het spruitstuk zitten, het verschil tussen wel of niet een katalysator is niet zo heel groot.. de 2e word wel nog vervangen voor een rechte buis, scheelt gedoe met de apk, en hou ik de politie bevriend.. hier zijn zo nog al makkelijk met WOK meldingen ;)

Ga15de TB valt idd te importeren, maar is veel duurder sla een ga16de op de sloop, moet uiteindelijk toch n beetje goedkoop blijven ;)

Oh, en heb een topic gemaakt over mn Micra, in het voorstellen fora ;)

ex streetlegal micra

If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Kwarkieboy

Ik heb het net anders om.
Ik heb een 4-2-1 spruitstuk zonder kat en de 2de kat verwissel ik met de APK.

Ik weet niet of je alleen met de 1ste kat door de APK komt. Alleen met de 2de wel.

Voor de GA16 moet je een soort adapter voor hebben volgens mij. Deze past niet zo 1 op 1.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

#5
Met 1.3 nokassen vergroot je niet je cilinderinhoud, maar enkel de vulling van je cilinderinhoud.. dus die kun je zo plaatsen..

Ik heb eens bij een oud clublid zijn 1.0 een swap gedaan naar 1.3 nokassen, GA15 TB en de bende juist afgesteld en op de dyno kwam hij rond de 70pk uit.. das niet slecht met stock internals..

.maarten

Jeroen was je laatst ook niet bezig met een ander inlaatspruitstuk? Dat zal toch ook iets moeten helpen?

Verder ga je veel winst halen met gewichtsbesparing. Lichter vliegwiel, interieur eruit enzo.

Jeroen330

Citaat van: .maarten op 25 oktober 2017, 10:01:36

Klopt.. we hebben tot op heden nog niet besteld maar we zijn idd bezig met een fusionfabs intake.. zal zeker helpen.. De GA15 TB past daar ook op..

Lichter vliegwiel (JUN) is een goede optie en lichtere poulies ook..