Mijn Aztek micra

Gestart door Arno, 26 april 2009, 15:14:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno

Heb jij een originele ecu liggen is die 100% zonder storing??? Deze meoten worden ingeleerd op de sleutels zeker ivm NATS. Wat zou je ervoor willen hebben??? Doe ff PM.

Grtzz

Arno

Kut zie nu ook dat mijnalbum verlopen is al mn foto's weg. Excuus hiervoor...

Arno

Ben vanavond even bij de dealer geweest daar werk een vriend van mij. Consult eraan gehad. Geen storing in de NATS en geen storing in de motor ecu. Nu zijn we gaan rijden met de consult er aan zodat we de actuele data konden bekijken tijdens de storing. Wat blijkt op het moment van inhouden valt alles weg en geeft de consult aan "please wait" begint de motor weer goed te lopen dan komt de data weer terug op de consult. Ik zeg er blijven 2 dingen over, of een ECU of de spanning valt weg van de ECU.

Grtzzz

Larrs

Citaat van: HSDJ op 26 augustus 2009, 19:25:48
zit je massapunt op het chassis nog wel goed? Deze zit onder je accu.
Heb vaak genoeg mee gemaakt dat de accu geen contact of slecht contact maakt met het chassis. Contoleer meteen je massa van je motor.
misschien helpt het.
Dan kan het bovenstaande geval wel zijn. Want als er ergens de spanning wegvalt, dan moet gewoon ergens een draadje half vast zitten.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Accu-aansluitingen goed? Geen corrosie op de polen?

Arno

Dat zijn dingen die ik idd allemaal nog even na moet lopen. Ook moet ik nog even meten of de spanning wel blijft op de ecu tijdens de storing. Ik hoop morgen meer te weten.

Grtzzz

rob

niet kijken vast pakken en voelen ;)

Arno

Zo vandaag even tijd gehad om wat dieper er mee aan het werk te gaan. Heb alle massa's van de gecontroleerd. Zo goed als niks te vinden sommige waren iets vuil maar niet echt byzonder. Alle plussen zover ik kon zien maar 2 constant en geschakeld waren aanwezig maar zoals gewoonlijk geen storing op het moment dus heb ik zo hier en daar wat lampjes aangehangen zodat ik straks hopelijk kan zien welke spanning er wegvalt op het moment dat de storing er in komt.

Grtzzz

Arno

Zo sinds de laatste keer dat ik gepost had heb ik eerlijk gezegd geen last meer gehad van de storing. Hierbij moet ik Larrs toch wel gelijk geven. Ondanks dat ik kwa metingen nergens op uit kwam heb ik die dag toen ik aan het meten ben geweest alleen als extra alle massa punten onder de kap los gehad en allemaal op geschuurd. Hij doet het nu al weken perfect. Niet meer in houden en al helemaal niet meer uitvallen. Teven smeteen vanavond weer een beurtje gedaan en hem voor de APK even nagelopen. Achter een kapot wiellager GGGRRRR. Ook meteen even mijn nieuwe winterbanden om stalen wielen geslagen ik ga veilig (hoop ik) de winter door op vredestijn snowtrack 3.

Grtzz

Red Racer

dat is mooi om te horen, k schaf ook een setje van die vredesteins aan :D :P


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Chrismo

Electrische problemen komen HEEEL vaak door massastoring. Als ik een andere auto heb haal ik vaak alle massapunten los, schoonmaken, kopervet eraan en weer vastzetten.

Heb ook ooit eens een vreemde storing gehad welke door de massa werd veroorzaakt en de ecu daardoor de vreemdste meldingen aan de consult doorgaf. Dan ga je dingen vervangen dit het volgens de "kenners" zouden moeten zijn, terwijl het pas over was nadat ik een set extra massadraden naar verschillende chassis punten had getrokken.


Hoop voor je dat de auto weer lekker blijft lopen! Wiellager achter is makkelijk te doen. Kost ook vast niet een bult.




gr Chrismo

Arno

Heb hem al los gehad om te kijken of ik er nog vet in kon stoppen maar helaas is het een naaf en geen los lager. Kosten universeel 180 eurie origineel ruim 300. Maar goed tis afkeur dus ik moet wel. Ben iig geval blij dat de storing eruit is, ga nog wel een paar extra massa's trekken.

Grtzz

Arno

Zo de micra is weer gekeurd, op het lager na uiteraard geen vuiltje aan de lucht. Ook maar meteen weer een beurt gedaan dan kan hij er voor de winter weer tegen aan. Ondertussen heb ik weer een andere baan waardoor ik straks weer met de fiets naar mijn werk kan. Dat maakt de micra jammer genoeg een beetje overbodig want die gebruikte ik alleen voor werk verkeer. Voorlopig blijft hij er gewoon bij want hij kost me 40 eurie in de maand ofzo dus das niet alles maar als er een surieus bod komt dan gaat hij wel weer weg denk. Als iemand, iemand weet dat mag die altijd een pm sturen. De prijs is te bespreken.

Grtzz 

Red Racer

wel mooi dat ie weer helemaal goedgekeurd is.

en gefelici met je nieuwe job!

heb je nog wat goeie plaatjes van je micra?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Arno

Ja zeker bijdeze:







Zoals ik de auto zou willen verkopen is met lichtmetaal zoals op de foto. De winterwielen gaan er dan onderuit die verkoop ik los evenals het green sportluchtfilter de remus en de hoedenplank met speakers. Dit word allemaal netjes origineel gemaakt. Er is ook een prijs af te spreken dat alles zo blijft zoals het is. Het is een nette auto van 2000 dus de leeftijd laat wel eens wat dingen na maar niks ernstigs.

Grtzzz