2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjan


Leo

leuke update chiba :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Conodihno

Blindklinkmoertang?

Mooie updates hoor. Blijft een reclame folder Micra :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

thieme


Riesh

Het was zeker gezellig en ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen Marco.
Ben gelijk met de achterklep van mijn eigen Micra verder gegaan
Micra Addict

Jeroen330

Super Chiba! Mooie km's maken weer!!

Milo

Ik herken je punt in die paar kleine dingetjes die het Micra rijden dan weer even een extra boost geven!
Heerlijk is dat O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

#607
In het begin om de paar maanden een korte knipper met het NVCT lampje op het dashboard, maar nu komt het vaker terug...  Gisteren bleef het lampje zelfs wat langer aan, de auto trok toen voor het eerst niet goed op en toen het lampje uitging pakte de bak gewoon weer netjes op. (het duurde misschien 1 of 2 seconde)

Het gebeurt nu dus wat vaker, zo lijkt het. Woensdag hangen ze hem aan de computer. Ik denk dat het de koolborstels van de CVT-bak zijn. We zien het wel wat het is, maar ik wil het wel opgelost hebben.

De auto MOET in ieder geval nog langer mee, zeker nu audio, rammel weg en de looks helemaal naar mijn smaak zijn en ook nadat ik de Micra op zondag heb voorzien van een verse Tectyl behandeling. ;)  Ach, met 109.500km en compleet roestvrij moet dat zeker kunnen! :)

Even afwachten wat er loos is.


chiba_kun

kmstand 110.400:

En toen... stond ik (bijna) stil met de Micra.  :o Het NVCT lampje brandde nu en dan en wanneer dat gebeurde dan ging de bak in neutraal (voor het geval). In ieder geval was dan alle vermogen logischerwijs weg. De dealer weten te bereiken met meerdere stops en het bleek dat het versleten koolborstels waren van de bak. Deze zijn vervangen en de auto rijdt weer heerlijk.  8)

Bij de APK aankomende maandag worden de koolborstels nog eens gelicht, want bij het vervangen bleek dat de borstels erg vet waren (die zou normaal niet zo moeten zijn, maar we houden het maar even op het feit dat het 16 jaar opgehoopt vet is...). Als dat weer zo is dan moeten ze op zoek naar de oorzaak van de vette koolborstels (dan lekke kering ergens). Laten we hopen van niet en dat de APK een eitje zal zijn.  :)

 

Arjan

Ja dat is even schrikken. Fijn dat alles nu weer werkt. Was het vervangen qua prijs een beetje te doen, als ik vragen mag?

chiba_kun

#610
Dat was zeker schrikken en zwetende oksels.  :o

De rekening heb ik nog niet binnen, maar volgens mij zijn die koolborstels wel prijzig (eigenlijk alles wat met de automaat te maken heeft is vrij prijzig). Maar op een Engels forum zag ik iets voorbij komen van GBP 200,--...

We zien het wel. ;)

Trouwens hier meer info over die koolborstels:
https://www.micra.org.uk/threads/micra-k11-1-3-auto-doesnt-drive-gearbox.66473/


MaStErTuNeR Q

Ongeveer 150 euro was een setje de laatste keer dat ik het controleerde. 

Riesh

Dat is nog best prijzig dan.

Fijn.dat het weer gemaakt is.
Micra Addict

chiba_kun

Citaat van: Riesh op 28 september 2016, 13:12:31
Dat is nog best prijzig dan.

Fijn.dat het weer gemaakt is.

Radio en achterklep zijn nog steeds SUPER Riesh!

Riesh

Altijd fijn om te lezen. Mijn   eigen achterklep is ondertussen ook gedaan.
Micra Addict