2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chiba_kun

#555
Rilakkuma sorry. Dus zoek op rilakkuma headrest.

Riesh

ohwjee de beer is los...
Micra Addict

Rubeeew

Ben helemaal geïnspireerd door je vrouw en heb een hello Kitty headpillow en rilakkuma gordelhoesjes besteld :p
Ruby, 26071990, 6ft1, starwars, games, cars, makeup, otaku, psn: Rubeeew

chiba_kun


Rubeeew

Ben stiekem best wel een otaku, dus toen ik dit zag dacht: Ja natuurlijk. De binnenkant van de auto moet ook leuk zijn!!   :D :D
Ruby, 26071990, 6ft1, starwars, games, cars, makeup, otaku, psn: Rubeeew

Taxloss

Oh oh.... Nog meer helko Kitty :
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

chiba_kun

Allemaal niet heel spannend. Mijn Micra staat nu bijna op 90.000km (en dat na ruim 15 jaar). Ik heb er zelf al 63.000km bijgezet. Gaat nog steeds prima, de Micra zal nog wel een tijd meegaan hoor. Maar al rijdend rijst bij mij wel de vraag, wat hierna dan in hemelsnaam voor terug moet komen. Ik ben gewoon gehecht aan het gekke karretje, met zijn leuke wegligging, de lage kosten en bovenal de vanzalfsprekende betrouwbaarheid. Tegen de tijd dat deze op is, dan zijn de echt goede K11's ook dungezaaid denk ik zo, dus ook geen optie...
Toyota (een Hybrid - ja echt waar!) en Mazda (maken hele mooie wagens) zijn de merken die door mijn hoofd gaan als opvolger... Maar goed, zo ver is het nog lang niet!!

Over een paar duizend kilometers maar weer eens verwennen met een grote beurt, oh en tegen die tijd is ook de Micra van mijn vrouw aan de beurt voor hetzelfde.

To be continued! ;)

 

Leo

een nieuwere micra (tegen die tijd) geen optie ?

een K12 heeft voor velen een appart design, maar met een HR16 word het toch best n rap autotje.

ook worden de K13's nu n stuk goedkoper.
deze is al al vanaf € 5000 :D
http://www.autowereld.nl/nissan/micra/1-2-acenta-5-deurs-airco-lm-velgen-13127526/details.html
of een k13 facelift DIG-S, volgend jaar word de K14 al verwacht dus wie weet :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

#563
K12 sla ik over (heb ik gehad, maar veel problemen mee gehad - olieboot), de K13 daar vertrouw ik alleen die van mijn vader ;) want transmissie al vervangen (waarom zo'n zwartkijker? aangezien de Juke van de buurman van mijn vader precies dezelfde CVT issues had als mijn vader, dus ik vertrouw tegenwoordige Nissan's niet, leuk als je nog garantie hebt, maar later als 2e hands, nee! ). De K14 beloofd mooi te worden. Maar voor mij is vooral de betrouwbaarheid het allerbelangrijkst! Maar nogmaals, zover is het nog laaaaang niet!


Leo

welke motor had je in de k12 ?

ik ben zelf nooit voorstander geweest van cvt,
toevallig heeft mijn vader een QQ ook met 1.6 en die verbruikt geen druppel olie ;D

de k14 word in de renault fabriek gemaakt in parijs, denk dat het een kleine clio/ verlaagde captur gaat worden met dezelfde motoren als de k13 (stiekem hoop ik wel op n uitvoering met DIG-T)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Citaat van: Leo op 15 juli 2015, 16:21:50
welke motor had je in de k12 ?

ik ben zelf nooit voorstander geweest van cvt,


CVT is juist heerlijk!

De K12 was een 1.4 (CR14DE-motor) Tekna Aut4 uit 2006. Ik heb het een half jaar en 10.000km volgehouden met dat barrel :( :( en toen ingeruild op een N16. Als ik naar Parijs reed moest ik tussendoor stoppen om olie bij te vullen. Olieverbruik was 1 liter op 1000km!! De reden dat ik nu nog steeds Nissan rij komt eigenlijk door de K11 die mijn vrouw toenertijd ook al had. Na de N16 kwam een R33 Skyline, dat was mijn droomauto en sindsdien dus de K11's.

Ik moet wel toegeven dat ik echt ook wel een beetje gek ben op mijn Micra hoor. Als ik terugloop naar de auto na het bijvoorbeeld tanken dan staat die toch lekker dik op zijn wielen. Ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd! :)

What? K14 door renault... oh jee...! :D

Riesh

Voorlopig gewoon lekker genieten van de k11 ;)
Micra Addict

chiba_kun

Citaat van: Riesh op 15 juli 2015, 16:35:10
Voorlopig gewoon lekker genieten van de k11 ;)

Zo is het Riesh!

Jeroen330

Deze zijn voorlopig nog niet op hoor...

De oude CVT van je vrouwtje rijdt hier ook nog lachend rond! ding doet het prima!

chiba_kun

Citaat van: Jeroen330 op 15 juli 2015, 16:43:07
Deze zijn voorlopig nog niet op hoor...

De oude CVT van je vrouwtje rijdt hier ook nog lachend rond! ding doet het prima!

Cool! Leuk dat die het zo nog zo fijn doet en dat deze bevalt. :)