2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dinky

Is dat zo Leo? Komt de k14 straks uit de Renault fabriek?? Dan zeker geen k14 voor mij!!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

chiba_kun

1 van de 2 Micra's gaat binnenkort het veld ruimen. Mijn vrouw wil graag een andere auto. :D

Hou het verkooptopic in de gaten. ;)

Jeroen330

Welke moet het veld ruimen dan? Ik neem aan dat jouwe blijft?!

chiba_kun

Citaat van: Jeroen330 op 06 augustus 2015, 16:54:56
Welke moet het veld ruimen dan? Ik neem aan dat jouwe blijft?!

De mijne blijft zeer zeker! :)

Riesh

Micra Addict

Jeroen330

Thanks voor je belletje Marco

chiba_kun

Damn! Dat ging snel. Jeroen was de eerste beller. ;)

Conodihno

De tering, je kan ook niet heel even nadenken zeg....

chiba_kun

Citaat van: Conodihno op 06 augustus 2015, 18:17:19
De tering, je kan ook niet heel even nadenken zeg....

Je kent Jeroen! Hamstereeeeen. :D

Conodihno

Ja ik weet het, wel lastig soms...

chiba_kun

De Micra staat gewassen te wachten op Jeroen...


Mijn vrouw heeft inmiddels een nieuwe aanwinst, het is een Wagon R+ geworden uit 2002, gekocht bij een Suzuki dealer. Rijdt verrassend leuk (ik zeg bewust leuk, want anders ;) ) en genoeg ruimte om een hele Ikea mee te nemen.







En natuurlijk is ook deze wagen voorzien van mijn vrouw's unieke stijl.













We zijn er blij mee! Ook handig als we met zijn drietjes weggaan met weekendbagage. 

Mijn Micra blijft (hopelijk) nog wel even. :) 

chiba_kun

Mijn Micra staat inmiddels op 93000km en rijdt nog heerlijk! Over 2000km is het weer tijd voor een grote beurt en alles wat daar bij hoort. Dan gaan we weer goed het koude weer tegemoet.

De Micra rijdt nu tijdelijk even op de 14" Challange velgen. Ik moet zeggen dat ondanks dat ik nu niet meer ziekelijk hard de bocht om kan (dat kon met de 185brede Dunlops wel), de auto merkbaar zuiniger(!) en rustiger rijdt. Eigenlijk fijner. 

Ik denk dat ik binnenkort de 14" Oger velgen voorzie met 165/60R14 banden en dat ik de 185/55R14 Dunlops SportResponce verkoop (mocht er iemand bij voorbaat al interesse hebben, laat het alvast weten). 

Conodihno

Ik vond het ook zeer aangenaam als ik weer op staal en smalle bandjes kon rijden. Heerlijk.

chiba_kun

De Micra heeft een tijdje geleden zijn APK en grote beurt gehad bij de Nissan-dealer en de teller staat inmiddels op bijna 97.000km. Heb ik er dus zelf in 3,5 jaar tijd 70.000km bij gereden. Absoluut geen spijt van deze auto, reed en rijdt nog superlekker.

Wel speelt bij mij de gedachten om volgend jaar een grotere en veiligere auto te kopen. Weet je, na zoveel jaren Micra gereden te hebben en ook nog eens in dezelfde kleur... dan wil je toch wat anders (ik denk dat het bij vooral het laatste is, wellicht tegen beter weten in).
Wat ik dan met de Micra ga doen weet ik nog niet. Verkopen is een mogelijkheid, maar ik kan hem ook bewaren voor als mijn dochter haar rijbewijs gaat halen. Sowieso heeft deze auto een plekje in mijn hart. Sterker nog, het is de beste Nissan die ik gehad heb!

Maar voorlopig nog even verder rijden/sparen. ;)

Jeroen330

Je weet wat je aan deze auto hebt en de kosten per maand zijn verwaarloosbaar.. nu kun jij de auto ook nog eens droog stallen onder je huis..


...bewaren dus!!