Mijn rode Micra 1.3 TC (update)

Gestart door Larrs, 27 november 2007, 20:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larrs

Het rijdt wel goed ja. Ik moet nog wel een langere rit maken om ook eens de bochten uit te proberen.

Drempels heb ik geen last van gelukkig.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

Citaat van: MicraMuts op 28 juni 2008, 12:39:43
Iedereen heeft hem daar zitten  ::)

mystical green heeft hem aan de bijreiders kant zitten :P zo ver ik had gezien snel

Citaat van: Larrs op 28 juni 2008, 14:08:16
Het rijdt wel goed ja. Ik moet nog wel een langere rit maken om ook eens de bochten uit te proberen.

hoeoeoe bochten eat your heart out dude!!!
ik neem nu bochten waar bij de snelweg oprit 40 staat met 60 minstens (a) @ oprit maarssen bij voorbeeld

Larrs

Afgelopen zaterdag ben ik toch nog even aan het toeren geweest. Moet zeggen dat die wel erg lekker rijd.
Rijden over een hobbelweg is ook best te doen. De stoelen zijn comfortabel genoeg. En drempels zijn ook geen probleem.

Alleen het reservewiel piept en kraakt. Kan ook aan het chassis liggen. Maar dat weet ik nog niet zeker.

Wat ik nog wil doen is:
Deuken en krassen verwijderen.
Andere einddemper, liefst uit Japan.
Heel misschien de stootstrippen verwijderen.
Als het mogelijk is ook de deurreflectoren verwijderen en vervangen voor en platte strip.
Betere ruiterwissers.
Als het geld toelaat, dan ook nog snellere nokkenassen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

hmz je hebt nog best wat plannen dus ;) en die refelctoren zitten die niet geplakt ofzo??? volgens mij zijn ze niet orgineel namelijk ;)

ik heb ze niet en bij andere zie je ze ook niet

Larrs

De reflectoren zijn wel origineel, alleen kom je ze niet vaak  tegen.

Ze zitten inderdaad geplakt. Dat ze geplakt zijn is volgens degene die ik hier over gesproken heb ook een het probleem. De lak ziet daaronder lelijk uit.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Ik heb die reflectoren ook gehad toen ik m'n auto kocht, misschien een optie geweest bij de dealer...?

Larrs

Was bij jou de lak beschadigt of onder de lijmresten toen je de reflector eraf haalde?

Vandaag kan ik proberen om ze eraf te halen. Ik wil ook beginnen om de resten van de dubbelzijdige tape waar de stootstrip zat te verwijderen.
Neem ik direct de reflectoren mee.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

hmnz optie zou kunnen ja ;)

bij mij is de lak bij de deuren wel lelijk op hoogte waar bij jou refelctoren zitten dus :S wie weet zaten ze bij mij ooit maar dan hadden ze er denk ik wel nog op gezeten... ;) ben 3de eigenaar dus :P

2 oude zakjes voor me in gereden dus hahahaha

Larrs

Ik heb net de reflectoren maar eraf gehaald. De lak is iets beschadigt en de contouren van de reflector zit in de lak.

Zelf weet ik niet precies hoe ik dat zelf kan oplossen.

Wat ik ook niet weet is hoe ik dat dubbelzijdig tape van de auto krijg. Eraf pullekken duurt te lang.
Heb op andere websites gelezen dat lijmresten met een caramelschijf eraf gehaald wordt.
Geldt dat voor dit ook?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Citaat van: Larrs op 30 juni 2008, 11:59:56
Was bij jou de lak beschadigt of onder de lijmresten toen je de reflector eraf haalde?

Vandaag kan ik proberen om ze eraf te halen. Ik wil ook beginnen om de resten van de dubbelzijdige tape waar de stootstrip zat te verwijderen.
Neem ik direct de reflectoren mee.

Bij mij waren ze toen geklemd, er zat flink wat vuil onder, dus toen erg diepe krassen op de randen.
Voordeel van zwart was wel dat je het makkelijker kunt bijwerken met een lakstiftje.

Larrs

Gisteren ben ik nog gebeld door het bedrijf die mijn Micra deukvrij gaat maken.
De afspraak was voor vandaag gepland, maar door de vakantie en dat ze mensen ziek hadden kon het niet door gaan.
21 juli is de nieuwe datum, plus dat de Micra weer thuisgebracht wordt. 29 juli ga ik twee weken met vakantie en dan ziet die voor die tijd er weer goed uit.

Ergens in september komt er ook nog een andere einddemper mijn kant op uit Japan. Moet zeggen dat ik erg nieuwsgierig ben hoe die in het echt eruit ziet en klinkt. Maar dat gaat wel goed komen. Het is geen typische "jap-style" uitlaat.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Vandaag heb ik mijn Micra weer teruggekregen. Deuk aan de zijkant is verdwenen. De motorkap is weer als nieuw. Grill is bijgewerkt. Waar de reflectoren zaten is netter gemaakt, gepolijst en iets bijgeverfd.

Voordat ik op vakantie ga, ga ik de auto nog even goed poetsen. Al hebben ze de auto voor mij ook al gewassen, maar Meguiars laat de auto pas echt blinken. 8)

En ik heb ook de rekening gekregen van mijn APK. De APK was iets van 17 Euro, maar doordat ik een nieuwe lichtschakelaar en verlagingsveren gemonteerd moest hebben. Kost het me nu eventjes... 249,94 Euro. ::)
1 ding heb ik geleerd, Nissan onderdelen altijd tweedehands halen. Tenzij het niet anders kan.
De lichtschakelaar was namelijk 90 Euro. ??? :o :'(
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

illko

90! >:( >:( :-\ :'( :'( >:( :( :o :o :o ??? :P :-\ :'( euro!!!!!??????? is ie dan wel 24-karaats?

illko

wat kostte monteren verlagingsveren precies bij jou? kan het voor 100 euro laten doen, is dat ok of kan dat goedkoper?

Larrs

Citaat van: illko op 23 juli 2008, 19:12:51
wat kostte monteren verlagingsveren precies bij jou? kan het voor 100 euro laten doen, is dat ok of kan dat goedkoper?
Voor heeft het 98,75 Euro gekost. Scheelt dus niet zo veel.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.