Mijn rode Micra 1.3 TC (update)

Gestart door Larrs, 27 november 2007, 20:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larrs

Kleine update:
Hij rijdt nog. :)

Grote update:
In de tussentijd heb ik mijn einddemper en Janspeed spruitstuk eronder uit laten halen.
Maar wel zelfstandig een originele spruitstuk met pijp, van de sloop, eronder gezet. :)
En een standaard einddemper eronder laten plaatsen.
Vorig jaar is die dan ook eindelijk in 1 keer door apk gekomen. O0

Verder zijn de twee voorveren doorgeroest en zijn vorige week alle vier vervangen voor standaard veren die ik nog had liggen, aangezien ik geen nieuwe verlagingsveren kon vinden voor de K11.
Schijnbaar wordt K11 onderdelen minder winstgevend. :(

Ben ook niet meer van plan om bijzondere dingen te doen aan mijn Micra.
Alleen onderhoud(wanneer het moet) en roestbehandelingen zijn mijn prioriteiten.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Red Racer

dat is mooi om te horen van je O0 dat de micra nog rijd

Het is dus nu meer een vervoersmiddel dan een auto om wat aan te doen, zo heeft ieder zn ding.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Leo

mooi, heb je wel nog die JDM achterlichten :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Larrs

Klopt. :)

De JDM achterlichten heb ik nog, net als de JDM Panhard rod van RS*R overigens.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Citaat van: Red Racer op 18 maart 2013, 20:24:29
dat is mooi om te horen van je O0 dat de micra nog rijd

Het is dus nu meer een vervoersmiddel dan een auto om wat aan te doen, zo heeft ieder zn ding.

Aangezien ik eindelijk een keer op mijzelf ga wonen, kan er even geen extra geld meer naar de auto.

Maar de verlagingsveren mis ik wel tijdens het rijden. Het is misschien nu comfortabeler, maar de Micra helt wel iets meer over in de bochten.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Kleine update over mijn Micra.

Hij rijdt nog steeds. Laatst gelukkig weer in 1 keer door de APK gekomen zonder opmerkingen. Maar omdat ik er naar vroeg is roest wel iets wat verder bestreden moet worden.

Ik weet dat de linker dorpel nog een keer gedaan moet worden en verder aan de voorkant begint het flink te roesten. Aan de voorkant is het al twee keer wat aan gedaan, maar moet een keer beter en netter.

Ik denk als die twee punten helemaal gedaan zijn, dat met de auto vele jaren verder meegereden kan worden.

Oh ja, moet nog steeds de Micra poetsen, heb het nu al twee jaar niet meer gedaan en de motorkap ziet er niet uit. Vooral omdat dit ooit overgespoten is en daar zit niet dezelfde topkwaliteit lak op als wat er origineel op hoort.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Jeroen330

Hey larrs. .

Nog steeds op de weg dus! Nice..
Voorbalk beste in zijn geheel vervangen.. dan kun je er jaren zorgeloos tegen!


Larrs

Citaat van: Jeroen330 op 29 juli 2014, 22:56:46
Hey larrs. .

Nog steeds op de weg dus! Nice..
Voorbalk beste in zijn geheel vervangen.. dan kun je er jaren zorgeloos tegen!


Yup, zat ik ook aan te denken. Volgens mij zit er ook roest op de voorbalk achter de bumper en daar kan ik niet bij.

Misschien moet ik maar eens bij jou eens een afspraak maken, want volgens mij kan jij dat. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Jeroen330

Ik vervang de hele balk..

Blijkt toch echt dat de roest enkel in het deel van de balk zit.. het overige deel van het front en de carrosserie is altijd roestvrij.. daarom vervang ik alleen de balk.. Hoe minder laswerk Hoe minder plekken waar de roest weer kan beginnen..

Ik kan het in een dagje doen voor je.. je appt maar ff