turbo of itb's?

Gestart door biermagnaat, 08 augustus 2007, 15:54:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

redscorpion

dat zal wel even duren maar als alles loopt wil ik hem wel verkopen.
wand moet nog sparen.

grtzzz


michiel

biermagnaat

ok naja dan zien we wel of ik uhm dan nog nodig heb.

Igor

Citaat van: redscorpion op 15 augustus 2007, 13:30:23
almera tot 2000 is die klep ook geleverd.
ik ga wat dingtjes doen met mijn inlaat ga der een 2.0 gas klep op zetten.
en als het goed is wil ik mijn  cilinder kop ook wat mee doen :wave:
ik zit er ook aan tedenken om tijdelijk 1.4 motor in de redscorpion teleggen en het 1.6
helemaal atmos aantepassen.
miss laat ik een kop van een amerikaanse 1.6 overkomen maar daar denk ik nog over wand ik wil de europese inlaat hebben en ik heb geen idee of die past.
jullie zien en horen het wel eerst maar sparen.
het scheelt wel geld als je er zelf in verdiept veel lezen is belangrijk en info op zoeken wat je wilt doen en gaat doen.
bvb als een spagetie spruitstuk monteert is leuk win je wat mee maar je moet de uitlaat ook aanpassen voor optimaal benut van dat spruitstuk en dan heb ongeveer 10 pk winst enzo moet je stapje voor stapje gaan uitzoeken. :wave:



grtzz


michiel

Nu heb ik een vertaal programma gebruikt om te lezen wat hier staat.

Wat wil je bereiken met een SR20DE gasklephuis op een GA16? Dat past nooit, kleppenhuizen zijn totaal anders.

biermagnaat

als het past pak je natuurlijk heel snel heel veel meer lucht naar binnen maar als het niet past lijkt het me een beetje een zinloze bezigheid om het pas te gaan maken. je pakt er natuurlijk wel wat winst mee maar zo gigantisch veel zal het ook weer niet zijn denk ik.

redscorpion

igor wat berijk jij met een turbo meer slijtage aan je motor en de kans bestaat met jou weg gedrag dat je snel in je kist verdwijnt.
stel niet van die domme vragen jongen als het goed is staat in mijn verhaal dat ik als eerst uitzoek voor ik wat doe.
dus heeft enig zins nut.
en als jij het ook niet begrijpt lees het dan lekker niet.
wand spelling is nooit mijn favoriete vak geweest.
daarom ben ik ook een vak man en geen computer kenner of kantoor personeel.

grtzz

michiel

Igor

Wat ik bereik met een turbo? Berg koppel en lol.

Jij kent mijn weggedrag niet, dus daar mag je wederom niet over oordelen. Je bent wel erg persoonlijk. Al al helemaal iemand met de dood te bedreigen, gaat naar mijn mening te ver. Ik ben ook niet persoonlijk richting jou Michiel!

Ik vraag je gewoon simpel, wat je wenst te bereiken. Simpele vraag, zonder negatieve bedoelingen.

Dat je niet kan spellen, neem ik je niet kwalijk, maar het leest verwarrend. En ik ben gelukkig geen computerkenner of kantoorpersoneel ;)

Challenge

Oke beste mensen nu weer ontopic.
Ik denk dat we het hier over de micra tuning hebben.
Persoonlijke geschillen graag per pm uit praten.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

redscorpion

dan de antw op je vraag igor een hoop lol zonder turbo.
laten we het er ophouden dat ik wat geleerd heb met mijn opleiding kwa cv ketels betreft :wave:
en die kennis pas ik ook toe in mijn auto zoveel mogelijk.
en dan elke keer stapje hoger.


grtzz
michiel


nismo

Voor sommige diesels kan dat wat uitmaken, maar voor de meeste benzine auto's heeft dat zonder heel veel aanpassingen weinig nut.

Anti autostyle!!

Michiel

Citaat van: kilzone op 06 maart 2008, 19:07:10
Is dit ook een mannier om je micra meer power te geven? ipv turbo's enz?

http://www.speurders.nl/autosonderdelen/onderdelenoverigemerken/37211578/20_pk_extra_voor_diesel_auto_s_tdi_jtd_cdi_hdi_.html?at_id=facet_55152792*list&af_id=catlevel1&af_val=2002&title_descr=micra&sort=prijs&sg=1&offset=64

Voor de Micra is dat niets, maar je kan wel beginnen met uitlaatje, sport luchtfilter, goede bougies, goed onderhoud, eventueel benzinedrukregelaar of andere nokkenassen.

kilzone

Heb net een nieuwe Nissan uitlaat eronder geplaatst, tussenpijp en demper. Van marcel overgekocht. Zitten nieuwe bougies in, en olie, goed onderhouden enz, maar hoe kan je op een kleine mannier iets meer power eruit halen? 1.0 liter motortje in een auto van 800 kilo is nog best mooi dacht ik. Optrekken enzo gaat super. Met grotere banden kan je een hogere top halen, maar zal je vermogen op de banden afnemen.
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

Zou je verschil merken door zon aparaat te kopen, en je luchttoevoer vergroten waardoor je motor meer koude lucht kan aanzuigen? (dan een inlegfilter bestellen met een grotere doorlaat (30% meer)

Zou je dan verschil gaan merken?
En werkt dit uberhoud wel met benzine auto's dit apparaatje, of is er een mogenlijk om in je ECU wat te veranderen dat je wat meer vermogenwinst kan krijgen?


Citaat van: nismo op 06 maart 2008, 20:03:29
Voor sommige diesels kan dat wat uitmaken, maar voor de meeste benzine auto's heeft dat zonder heel veel aanpassingen weinig nut.
Nissan Micra 1.0lx


nismo

Als ik eerlijk ben denk ik dat het zowieso slimmer is om een 1.3 te nemen áls je extra vermogen wilt en dan eens verder kijken.

Dit omdat een 1.0 en een 1.3 al best veel in vermogen schelen, en om alleen al op het vermogen te komen van een 1.3 met een 1.0 kost toch best wat moeite.

Ik zou met een 1.0 gewoon lekker zuinig rijden en over een tijdje misschien eens kijken voor een 1.3 of 1.4 oid.

Anti autostyle!!

kilzone

zag op marktplaats een blokje 1.4 voor 600 euro. Past dit zo 1 op 1 in mn micra?
Nissan Micra 1.0lx