biermagnaat zijn micra

Gestart door biermagnaat, 24 oktober 2006, 11:48:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bahamut

Citaat van: biermagnaat op 31 oktober 2006, 22:54:52
haha nee was niet bang dat ze m'n camera zouden stelen stond verdekt in de berm.

heb alleen de achterdemper vervangen wil misschien binnenkort ook de middendemper gaan vervangen maar ik weet niet of dit heel veel uitmaakt kan iemand mij daar
uitsluitsel over geven? en heb ik dan nog wel genoeg tegendruk. vind heel veel geluid wel mooi maar als het vermogensverlies tot gevolg heeft doormiddel van te weinig tegendruk dan heb ik liever wat minder geluid.

Groeten Tom.

ik heb nergens last van :)
nissan micra k11 1.4i 16v cvt automaat.


http://myalbum.com/album/XTp1vQp4vViW

biermagnaat

Citaat van: Bahamut op 31 oktober 2006, 23:38:01
Citaat van: biermagnaat op 31 oktober 2006, 22:54:52
haha nee was niet bang dat ze m'n camera zouden stelen stond verdekt in de berm.

heb alleen de achterdemper vervangen wil misschien binnenkort ook de middendemper gaan vervangen maar ik weet niet of dit heel veel uitmaakt kan iemand mij daar
uitsluitsel over geven? en heb ik dan nog wel genoeg tegendruk. vind heel veel geluid wel mooi maar als het vermogensverlies tot gevolg heeft doormiddel van te weinig tegendruk dan heb ik liever wat minder geluid.

Groeten Tom.

ik heb nergens last van :)

heeft het nog invloed op je verbruik als je de kat en de middendemper vervangt? en maakt het heel veel meer geluid op constante snelheden?

Groeten Tom

nismo


Anti autostyle!!

Bahamut

ik merk geen verschil met het verbruik :)
maar ik zou het echt niet weten hoe dit bij jouw zou zijn :-\

want ik heb geen 2de cat onder de auto zitten (jij wel denk ik)
ik heb een tussen demper.

met het geluid zit het bij mij wel goed (122.6DB) >:D
nissan micra k11 1.4i 16v cvt automaat.


http://myalbum.com/album/XTp1vQp4vViW

Challenge

cat er uit zou geen verschil moeten maken in verbruik.
Maar ik denk dat doordat je auto meer geluid maakt ,je toch wat makkelijk je gas intrapt omdat je het geluid zo kick vind.
Dus dan zou je iets meer gaan gebruiken.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Bahamut

Citaat van: Challenge op 01 november 2006, 20:41:50
cat er uit zou geen verschil moeten maken in verbruik.
Maar ik denk dat doordat je auto meer geluid maakt ,je toch wat makkelijk je gas intrapt omdat je het geluid zo kick vind.
Dus dan zou je iets meer gaan gebruiken.

dat klopt idd :-X
nissan micra k11 1.4i 16v cvt automaat.


http://myalbum.com/album/XTp1vQp4vViW

biermagnaat

ik heb volgens mij ook geen tweede kat als ik onder mijn auto kijk dan zie ik duidelijk de kat vrij dicht bij het spruit stuk zitten en een stukje erna een middendemper tenminste dit lijkt me de middendemper omdat deze een stuk dunner is ten opzichte van de kat. en hoe zit het bij jullie met gas los? hoor af en toe een plofje uit de uitlaat als deze goed warm is word dat nog meer als de uitlaat na verloop van tijd is ingebrand en maakt het veel uit als ik bijvoorbeeld de middendemper er tussen uit haal? want wil er ook graag nog wel een beetje relaxed mee over de auotbaan kunnen rijden zonder dat ik gek word van het geluid. alhoewel heb ook nog een DB killer  ;D

en hoe zit het dan met de tegendruk? want als je te weinig tegendruk hebt heb je toch ook weer vermogensverlies?


Groeten Tom.

Challenge

mm dat ligt er helemaal aan je hebt tot slotte nog een einddemper en die zou de tegendruk moeten maken.
Ik heb alleen een 2e kat en vanaf die kat een pijp 61mm van laser en demper en klinkt super.
Die van mij maakt pas echt herrie boven de 3500 toeren.....Dus valt dan wel weer mee ;)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Bahamut

ik heb nog een cat vervanger voor je  ;)
bij mij past hij niet :'(

altijd wat met die laatse facelift van de k11 >:(
nissan micra k11 1.4i 16v cvt automaat.


http://myalbum.com/album/XTp1vQp4vViW

biermagnaat

kom net bij de garage weg! hoorde soort van tikkend geluid linksvoor.. blijkt dat de homokineet linksvoor kapot is en de ashoes rechtsvoor.

word een dure reparatie! iemand enig idee of dit zelf te maken is en wat de onderdelen los kosten? heb al een mail gestuurd naar deijne en wacht nou op een reactie. volgens de garage zou ik in totaal op zo'n 350 euro uitkomen dat is dan inclusief een apk keuring.  de auto zou donderdag apk gekeurd worden maar dit is natuurlijk 100% apk afkeur.  :'( ik ben totaal niet blij  :'(

Micra_powerk10

Ashoes R.V. Is inderdaad afkeur, maar homokineten mogen geluid maken zolang er geen speling opzit

Ashoes is opzich redelijk zelf te doen, haal je een orginele ashoes moet je homokineet eraf, haal je een universele kan die blijven zitten maar heb je speciaal gereedschap nodig, De homokineet zit of met een halve maan vast om met een borgveer principe, Ashoes lossnijden, met een doek al het vet bij de homokineet verwijderen dan kan je zien hoe die vast zit. Demonteren pas wel op met het slaan op de homokineet anders sla je de homokineet aan gort, Misschien heeft iemand hier op het forum nog een complete aandrijfas is vaak goedkoper dan een nieuwe homokineet. Weet niet waar je vandaan komt? Voor het evt vervangen van de ashoes, anders zou je even aan marcel (Mystical Green) kunnen vragen als dat dichter in de buurt is.

Citaat van: biermagnaat op 14 november 2006, 12:38:28
kom net bij de garage weg! hoorde soort van tikkend geluid linksvoor.. blijkt dat de homokineet linksvoor kapot is en de ashoes rechtsvoor.

word een dure reparatie! iemand enig idee of dit zelf te maken is en wat de onderdelen los kosten? heb al een mail gestuurd naar deijne en wacht nou op een reactie. volgens de garage zou ik in totaal op zo'n 350 euro uitkomen dat is dan inclusief een apk keuring.  de auto zou donderdag apk gekeurd worden maar dit is natuurlijk 100% apk afkeur.  :'( ik ben totaal niet blij  :'(
I am only the driver..
Ford USA Mustang

biermagnaat

heb al een afspraak gemaakt met de garage voor volgende week. woensdag word de auto gerepareerd tot die tijd rij ik er zo min mogelijk mee en probeer uhm zelfs gewoon te laten staan zodat de andere homokineet ook niet kapot gaat. word een prijzige reparatie maarja dan kunnen we ook weeer even door.   :duim:

mark_82

Citaat van: biermagnaat op 14 november 2006, 13:50:05
heb al een afspraak gemaakt met de garage voor volgende week. woensdag word de auto gerepareerd tot die tijd rij ik er zo min mogelijk mee en probeer uhm zelfs gewoon te laten staan zodat de andere homokineet ook niet kapot gaat. word een prijzige reparatie maarja dan kunnen we ook weeer even door.   :duim:

Balen voor je.  :-\

biermagnaat

ja het is jammer maar als ik er nou mee door rijd loop ik het risico dat de andere homokineet ook kapot gaat en dan word de reparatie nog veel duurder. dus makkelijker kan ik het geld op dit moment niet besparen gelukkig kan ik als ik weg moet de auto van me vader en me moeder ook mee nemen dus het valt allemaal nog wel mee.  :wave:

Challenge

je kan ook een hele as bestellen bij van dijen, deed ik ook ben je 75 of 100 eurie kwijt voor de as.
En dan zit de as er zo onder.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl