Shadow

Gestart door Black_Shadow, 27 maart 2017, 12:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Black_Shadow

Afgelopen weekend besloot Shadow niet meer te starten... Sta je dan bij je maat. Ff aan de lader gelegd, maar dat deed t m niet. Accu dus? Dus, mn vader ff gebeld. Want had dus 2 opties, of slepen of een jumpstart geven. Bleek dat de oplader van mn maat schijnbaar niet lekker Was, want startkabels waren wel in staat om de accu te laden.

Eenmaal thuis heb ik n nachtje geslapen. De maandagochtend heb ik daarom besteed aan onderzoek en uitvoering.



De dynamo was de ene keer aan t laden, de andere keer niet.
Dus, de dynamo zou er voor de 3e of 4e keer uit moeten. Koolborstels schoonmaken/losmaken.

Maarja, voor de 3e of 4e keer... Daar hebben we dus geen zin meer in.

Dus; rondbellen. Wat kost een revisie, Wat kost een nieuwe en wat kost een dynamo van een slopertje?

In Duitsland, 50km van mijn huis ongeveer, was er eentje op te halen voor 50 euro. Geen Hitachi, Maar een Bosch met een ander stekkertje. Maarja, die is te solderen. Dat dus ook gedaan.

Maarja, dan heb je de dynamo er in hangen. Ga je hem testen. Maar dus geen controle lampje bij t contact... En ook niet laden. Misschien dat er nog iets fout zit...



Jup, kabeltje los. Dus, solderen, testen, werken!

Sinds dinsdag mag Shadow daarom weer lekker rondrijden met n 'nieuwe' dynamo.
Morgen ochtend even naar de sloop, n stekkertje voor de stelmotor halen. En misschien even iets uit een Almera trekken.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Kwarkieboy

Netjes gedaan !
Super dat hij weer rijd :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

Black_Shadow

Citaat van: Kwarkieboy op 22 september 2017, 13:13:15
Netjes gedaan !
Super dat hij weer rijd :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankudanku!

Was trouwens vergeten te melden dat de snelheidsmeter haperde op de terugweg en dat de verlichting binnen (dashboard) fel en zwak brandde. Toch n spannende trip.

Verder is het inderdaad erg fijn dat ie weer rijdt. Zo even naar de sloop een nieuwe massa kabel en een nieuw (niet-spastisch) stekkertje voor de rechter koplamp halen. En deze er binnenkort maar eens op zetten, samen met de uitlaat. De oude ( en originele!) Uitlaat is een tijdje geleden gelast, maar houdt t nog aardig vol.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Black_Shadow

Al weer even terug van de sloop.
Helaas geen kabel voor de aarding van de accu kunnen meenemen, ze hadden  nog 2 Micras welke of frontaal in elkaar zaten of gewoon alles verroest hadden onder de kap, dat in combinatie met te klein gereedschap, geen succes.

Wel is het me gelukt om een kabeltje voor de koplampsteller te regelen, passend en Wel!

Tevens een luxe zonneklep uit n Micra gehaald, met spiegeltje!
Kosten, de helft van een tientje. Valt me nog mee.

Het spiegeltje heb ik net geïnstalleerd, na grondig schoon te maken.

Het kabeltje komt binnenkort.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Black_Shadow

Net even zitten kijken waar dat ene blindplaatje naast de koplampverstelling voor is. Nu heb ik via Google dus een foto weten te vinden die een knopje van een koplampsproeier weergeeft. En ja, in een dashboard van de k11 1e en 2e facelift. Maar, is de k11 ook daadwerkelijk met koplampsproeiers uitgevoerd? Of is dit een aftermarket setje?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


.maarten

#80
Het zou mij niks verbazen als het orgineel is. Als ik de rest van de opties zo zie is het een vol model. Ik zie oa elec. spiegels, airbag, toerenteller, afstandsbediening, airco, elec ramen, tweeters


Er zijn middenconsoles zonder het bakje zoals deze. Normaal heb je daar 4 gaten inzitten voor dat soort knoppen. Die midden consoles werden vooral geleverd in scandinavie. Daar zijn de Micra's geleverd met stoelverwarming en ook met verwarmde elec spiegels EN koplampsproeiers. Dan heb je daar 4 knoppen zitten.

Zie ook: http://nissan4u.com/parts/micra/el_k11e/2001_6/type_135/body_electrical/switch/illustration_1/

Black_Shadow

Alleen in koude klimaten voor zover ik zie dus. Da's wel jammer.

Maargoed, importeren kan misschien nog wel.

Thanks voor de info!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Leo

Het plaatje naast de koplamp niveau regeling is volgens mij voor electrisch verstelbare spiegels
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

.maarten

Citaat van: Leo op 22 oktober 2017, 16:00:29
Het plaatje naast de koplamp niveau regeling is volgens mij voor electrisch verstelbare spiegels

Nee die zit links naast het stuur. Dat ronde knopje waar je een stukje van ziet

Black_Shadow

Citaat van: .maarten op 22 oktober 2017, 16:15:12
Citaat van: Leo op 22 oktober 2017, 16:00:29
Het plaatje naast de koplamp niveau regeling is volgens mij voor electrisch verstelbare spiegels

Nee die zit links naast het stuur. Dat ronde knopje waar je een stukje van ziet
Klopt, die heb ik al wel. Niet werkend, maar voor t oog.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


.maarten

#85
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Nissan_Micra_osia_41123968.htm?ca=18&w=3
Dat is een finse advertentie. Daar zie je de koplamp sproeiers wel zitten.

Net als deze maar hier zie je het knopje ook vaag zitten.
https://www.tori.fi/uusimaa/Nissan_Micra_39474425.htm?ca=18&w=3

Edit:
Elec. spiegels en koplampsproeiers zijn daar niet echt bijzonder. Ik heb flink wat advertenties gezien met auto's waar ze gewoon opzitten. Ook op sloopauto's.

Bramk11

Zit op die variant geen dashboard dimmer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk


.maarten

Volgens mij was dashboarddimmer een prefacelift optie.

Maar dat ziet er ook anders uit. Das een wieltje waar je aan kunt draaien.
Zo zit dat er uit:

Black_Shadow

Citaat van: .maarten op 22 oktober 2017, 16:44:15
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Nissan_Micra_osia_41123968.htm?ca=18&w=3
Dat is een finse advertentie. Daar zie je de koplamp sproeiers wel zitten.

Net als deze maar hier zie je het knopje ook vaag zitten.
https://www.tori.fi/uusimaa/Nissan_Micra_39474425.htm?ca=18&w=3

Edit:
Elec. spiegels en koplampsproeiers zijn daar niet echt bijzonder. Ik heb flink wat advertenties gezien met auto's waar ze gewoon opzitten. Ook op sloopauto's.
Ziet er wel gaaf uit die 2e! Toch ooit maar eens kijken of er wat te importeren valt.

De 2e advertentie: had ie nou ook stoelverwarming?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


.maarten

Ja dat knopje wat je in de middenconsole zit zitten aan de linkerkant lijkt op het knopje voor stoelverwarming. Ik gok dat de bestuurdersstoel daarvan inderdaad stoelverwarming heeft.

Het is echt absurd hoeveel opties ze daar hebben. Zonde dat we dat hier niet hebben. Importeren hoeft nog niet eens:P Gewoon alles eruit draaien aan kabelbomen en opties:P