RIP GRANNY

Gestart door Riesh, 08 mei 2016, 14:05:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

Mijn vrouw tuft lekker elke dag met de Micra naar haar werk.
En ik, ik had toch niet echt een auto nodig, ik had immers een busje van de zaak.
Totdat in december bleek dat ik werkeloos zou worden en dus ook dit privilege kwijt zou raken.
Gelukkig had ik vlak daarvoor de cuore van mijn oma gekocht, dus helemaal zonder vervoer zat ik niet. Helaas bleek na het vinden van nieuw werk, dat het niet echt handig is om met de Cuore elke dag dik 40 km af te leggen, waarvan een groot stuk snelweg en autoweg.

Kortom, er moest iets anders komen. Liefst met airco, airbags en electrische ramen, onder de 1000kg en verbruik van  1op14 of beter. Ik had mezelf ook een budget gegeven van maximaal 750 euro.
En dan kom je er weer achter dat autohandelaren allemaal oplichters zijn. De paar Micra's die ik gezien heb waren om te huilen (op de sloop staan mooiere). Met iets oprekken van het budget zou een Mitsubishi SpaceStar nog kunnen, maar helaas die van voor de facelift hebben een heel licht blauw interieur dat er op de foto's vaak al niet meer vlekkeloos uitzag.
Toen kwam er een  Nissan Prairie met 2.4i voorbij en bijna had mijn hart het van mijn hoofd gewonnen. Maar met een gewicht van dik 1300kg en een geschat verbruik van 1op11 was dat niet echt slim voor de portomonnaie. Nog bij een Ford Fiesta gekeken, maar die roesten nog harder dan de K11 van Leo....
Daarna bij Daihatsu gekeken (Applause / Gran Move), maar ook die hebben heel vaak krokante delen (achterspatborden).
Ik wilde het al bijna opgeven toen mijn oog viel op een Gran Move met Airco, Cruise Control , dubbele airbag, electr spiegels en electr ramen. Km stand is vrij hoog (237dkm) maar gezien de cruise control zijn dat waarschijnlijk snelwegkm. Bovendien merkte ik aan alles dat het technisch onderhoud goed bijgehouden is. Er is helaas wel in gerookt, dus ik heb weer een uitdaging om de rooklucht er uit te krijgen (Is me met de groene micra die Cono nu heeft ook goed gelukt) en er zitten wat parkeerschades rondom. Maar: GEEN ROEST.

Anyway, om een lang verhaaal nog langer te maken: Ik heb een ouwelullenbak Gran Move gekocht en het rijdt echt heerlijk :) Iets te comfortabel naar mijn zin, maar dat los ik wel op met een verlaging en andere wielen..





Micra Addict

Psydan

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik vind die dingen stiekem heel vet. Zo ruim en luxe voor een auto van die prijzen en gewicht.

En dan hebben we natuurlijk een mooi voorbeeld hoe vet hij kan zijn:


Do not underestimate what you will never understand.

Riesh

Die foto's had ik uiteraard ook al gevonden.

wielen zijn  SSR Formula Mesh 14 x 7.5J
ET+16 voorzijde  & ET +3  achter
banden 165/55-14

camber -4 voorzijde en -5 achterzijde.

Ik wil zelf niet verder dan -2 tot -2.5 camber gaan en dan op 16 of 15 inch
Micra Addict

Leo

Veel rijplezier ermee riesh. Andere velgen en verlagen doet al een hoop :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

PW-performance

Mooie familieauto... Is ook makkelijk voor de vrouw thuis...Kan jij stiekem de micra eens meepakken... ;D
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Roadrunner

Gaaf ding Riesh! Maar dat wist je al :D
Wat betreft autohandelaren...volgens mij kunnen we hier allemaal hele boeken vullen wat dat betreft.

Ik dacht dat die SSR's 15" waren. Zelfs 14" staat 'm dus niet verkeerd. Scheelt weer idiote maten zoeken enzo.

Citaat van: PW-performance op 08 mei 2016, 16:55:15
Mooie familieauto... Is ook makkelijk voor de vrouw thuis...Kan jij stiekem de micra eens meepakken... ;D

Volgens mij krijg je Riesh voorlopig zijn bus niet uit :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Conodihno

Ziet er nog goed uit! Beetje muf van binnen nog maar daar gaat aan gewerkt worden :-)

Riesh

Citaat van: PW-performance op 08 mei 2016, 16:55:15
Mooie familieauto... Is ook makkelijk voor de vrouw thuis...Kan jij stiekem de micra eens meepakken... ;D

Jij snapt hem Piet :)

Citaat van: Conodihno op 08 mei 2016, 17:28:59
Ziet er nog goed uit! Beetje muf van binnen nog maar daar gaat aan gewerkt worden :-)

asbak eruit gemikt, die staat te weken in de Dasty.
matjes in de kliko, binnenkort nieuwe bestellen
2 blikjes met menthol geur in de middenconsole

riekt al een heel stuk aangenamer vanbinnen :)
Micra Addict

Milo

Leuke bak Riesh, hoop dat je hier nog een hoop veilige en vooral comfy KM's in kan maken!
Hier is vast wel iets leuks van te maken met een beetje verlagen en een paar leuke velgjes :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Dino


Riesh

Vandaag eerst 'even' een radio ingebouwd. Uiteraard was er lekker geknipt en gekroonsteent in de originele bekabeling..... Is nu gesoldeerd en beschermd met linnentape.


Lekker blijven plakken, ideaal die zelfklevende beklefingstof.
Handgreepje van het dashboardkastje  wordt nog carbon.
Wat is zo'n gran move toch een heerlijke auto om aan te klussen. Ouderwets Japans (net als een Micra). Alles in het interieur zit logisch vast en gewoon met een kruiskop.


Paneel onder het stuur is ook al gedaan. Zit op dezelfde hoogte (iets met symmetrie) Zo zjn de krassen weg, rammelt het niet en minder geluidsreflecties. Beter voor de audio en de auto is stiller.


Nog een foto van een Gran Move op 16 inch:
Micra Addict

Conodihno

Ja gaaf. Ik ga ook maar eens aan de gang met dat spul. Lekker blijven plakken!!!

Roadrunner

Dat ziet er netjes uit Riesh. Dat spul is dus aardig makkelijk te verwerken, ook in die kleine hoekjes.
Ik vind flocken ook wel mooi op een dashboard in sommige gevallen, maar dit is helemaal makkelijk natuurlijk. Op de lijst :)

16" is een mooie maat voor de bus :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Riesh

Ik wist niet of het wat zou worden. Dit was een test , inderdaad als goedkopere methode ipv flocken en iets wat ik zelf kan doen. Is goed uit gepakt
Micra Addict

Milo

Damn, dat ziet er goed uit Riesh!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)