Weekend warrior project .

Gestart door MaStErTuNeR Q, 10 juni 2015, 22:40:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MaStErTuNeR Q

Technisch 100% in orde !

Wat houd dit eigelijk in ?
Aangezien er hier niet duidelijke strakke draad voor ligt heb ik een kleine enquette gehouden onder wat mensen .

-Tip Top in orde er hoeft niks meer aan gedaan te worden .
-Dat alles ZGAN is of nieuw en dat alles deugdelijk in elkaar zit .
-Een auto die veilig is , deugdelijk gerepareerd waarbij de juiste spullen en materialen bij zijn gebruikt .
geen versleten onderdelen enz..
-Dat alles goed in orde is en niks mis mee is , en vooral ook veilig .
-Dat je niet gelijk naar de garage moet en er iig een tijd plezier van hebt .
-Dat alles technisch in orde is , geen technische mankementen of zwakheden .
- APK waardig , veilig , volgens het boekje in elkaar , onderhouds vrij tot bepaalde hoogte .
-Alle systemen werken perfect naar behoren .

ik kan nog wel even doorgaan met antwoorden geven .
maar waar het hier dus eigelijk op neer komt is dat de auto veilig , sterk , technisch sterk , gezond , vers , en op een juiste wijze in elkaar zit .


Ik zelf ben van mening dat deze micra in ieder geval niet 100% was en ook nog niet is .
er is nog een lange weg te gaan voordat deze micra weer 100% is !


Ben je na dit stukje ijzersterke bittergarnituur enthausiast , onzindelijk , en kwijlend achter het beeldscherm geklapt .
scroll dan verder door en bekijk het avontuur van de rode sr20de micra en mij in ,, jawel 2D


28-02-2015

Ik kocht de rode micra over het avontuur begon .

ik had hem 4 weken daarvoor al bekeken , en tja dan moet ik ook wel eerlijk zeggen hoor dan ben je een beetje verblind .
Verblind door de motor die daar in ligt , door het vermogen .
dus je ziet dingen gewoon minder goed .
Daar valt de verkoper natuurlijk niks op kwalijk te nemen , dat is simpelweg een zwak van de koper .
Echter als je een echte liefhebber bent , ben ik van mening dat je een andere liefhebber wel op de hoogte brengt van bepaalde dingen .

maar goed na de micra een beetje bekeken te hebben en wat onderhandelt te hebben een deal gemaakt .

1 voor de prijs
2 voor een datum van afhandelen .

De datum van afhandelen is er 1 die ik in het vervolg in ieder geval niet meer 4 weken na de deal laat plaats vinden .
gelijk die zelfde week nog afhandelen , en anders gaat de koop niet door .
Dit in verband dat er in de tussentijd nog veeeeeeeel te veel ruimte is om te klooien en te stunten met bepaalde dingetjes .

Ik ga de auto halen .
Het eerste wat ik moet doen is tanken .
dus na 20 km even getankt en samen met me pa zijn favoriete snack gegeten ouderwets broodje bal .

tot dusver alles goed ben zelfs thuis gekomen :D

anderhalve maand eigelijk enkelt de auto leren kennen .
leren omgaan met het vermogen , het gas , de rem , de wegligging enz ...

na anderhalve maand werd het tijd voor andere nokkenassen .
ik kreeg via via een goede tip en zo kwam ik in het bezit van een Gloednieuw setje catcams .

Deze erin gezet en ff grof afgesteld zodat ik naar het werk kon rijden om daar de timinggun erop te zetten en om de micra voor het eerst van onder te bekijken ,.

Ik heb maar liefst 2 uur de tijd genomen om de auto te inspecteren en kwam allemaal dingen tegen .

hoe langer ik keek van onder hoe erger het werd .

om je een indruk te geven hier wat foto's

Laswerk linker dorpel . in mijn ogen had dit op zijn minst nog wel even een laagje tectyl kunnen krijgen .

Een motorsteun , deze is aan een STD front gelast zover ik kan zien .
echter is een STD front gewoon niet sterk genoeg om dergelijke krachten op te vangen , in mijn ogen is een aanpassing/versterken van het front noodzakelijk .

Leuk voor goed vreugdevuur als dit fout gaat !

Dit is ook wel een gezonde situatie .....

kabelboom zonder enige bescherming door schutbord , dit is vragen om storingen .

Wie houd er nou niet van een doorgelust stuurhuis ?? , leuk als die vast slaat en je een bocht door moet !
Hier ben ik absoluut geen voorstander van ! , er zijn al meerdere verhalen de ronde gegaan waarbij lui gewoon niet meer konden sturen door dit soort dingen .
Er is niet voor niets een heel ander systeem uitgevonden voor wagens met stuurbekrachtiging welke ook anders gesmeerd zijn dan de stuursystemen zonder bekrachtiging

leuk als het bijvoorbeeld gaat regenen .....

en of het nog niet genoeg was hebben we ook nog ergens een lekkage .

Na dit alles , eens even gaan zitten en goed nadenken .

Ik dacht eigelijk maar 1 ding . 
Hoe kan dit 100% zijn ????

Ik kan jullie vertellen dat ik er toch wel 1 week goed ziek van ben geweest .
3000 euro is veel geld en ik zelf had voor 3000 euro wel een stuk meer verwacht .
Niet qua uiterlijk maar wel van de technische staat van de build .


Ik moet eerlijk zijn dat mijn lat hoog ligt maar kom op als jij voor 140,000 euro een 7 serie van BMW koopt verwacht je ook bepaalde dingen en verwacht je ook dat het goed in elkaar zit .
nou is die vergelijking natuurlijk niet eerlijk maar 3000 euro voor een micra met 170k op de klok die van buiten half gaar is , is niet niks , ook al ligt er een sr20 in .


-- Dip

dus ik zat in een dip .

Gelukkig sta ik in contact met een bak met zeer gastvrije mensen , waar zeer goed mee te praten valt en die mij dan ook wel weer op het rechte pad krijgen .
Deze mensen weten zelf wel wie ik bedoel ,
Dus Q ging plannen maken .
Waar stoor ik me het meeste aan ??

aan die verdomde kabels en meuk die door elkaar heen loopt en bij elkaar in de weg zit .
aanpakken die hap !

zo gezegd zo gedaan en Q ging op internetgekkieoorlogspad om het 1 en ander uit te zoeken .
Dag erna een bak draadjes dingetjes en een soldeerbout met tin aangeschaft .


Zie hier hoe project elektra is geboren !

foto's//














































(TIJDELIJK)( heb inmiddels al nieuwe zekeringskast binnen )(maar doordat de originele kast veel te groot was om naar binnen te krijgen heb ik die dus gesloopt )(er komt een nieuw ,netter,kleiner en veiliger kastje voor terug )




















(Massa kabel die hier loopt is TIJDELIJK deze wordt nog verplaatst naar een beter locatie waar die uit het zicht valt)





ik ben ongeveer 8 weken bezig geweest om de elektronica en nog wat dingen weer een beetje gesorteerd te krijgen en uiteraard ook netjes in enkel de motorruimte .

-brandstofdruk regelaar heeft een ander plekje gekregen . zelfde als het filter .
-Vaccuum klep van de rembooster is vernieuwd , samen met de slangen .
-koelslang onder de inlaat is vervangen aangezien deze lek en bros was .
-koelslangen van de kachel radiateur zijn verwijderd omdat deze tegen de inlaat aan zaten .
-kvs reservoir is verplaatst .
-toeter is verplaatst .
-alle bedrading in de motorruimte is omgeleid en degelijk aan elkaar gesoldeerd en vocht dicht en geisoleerd met krimpkous .
-ook is alle bedrading in de motorruimte voorzien van wire sleeving welke de bedrading beschermd tegen schuuren en snijden tegen scherpe delen .

zeker 90% van alle bedrading in de motorruimte is nieuw !
er ligt dus zeker tussen de 60 a 100 meter nieuw draad ! .
de tywrapjes zetten de sleeves vast en de tape  en zorgen tevens voor wat extra stevigheid bij de connectoren welke dus weer het knikken en breken tegen gaan tijdens erop en eraf halen van de stekkers en trillingen .



Een quote uit de verkoop ad .

''bij de ombouw zijn er nieuwe dorpels links en rechts ingelast en een nieuw front op gekomen ''

zowel beide dorpels als het front kunnen opnieuw , want er is niks behandeld tegen roest .
en wat gebeurd er dan , je raad het al het gaat roesten .

de experts kunnen over de situatie van de dorpels en het front van de auto mee praten , wil je over een paar jaar geen gezeik ermee krijgen moet het eruit en opnieuw erin . 




Ik weet zelf natuurlijk ook dat ik niet alles naar de verkoper kan afschuiven , en die persoon in kwestie zal waarschijnlijk ook wel goed werk leveren .
Maar waar het opneer komt en wat mijn mening hier over is is simpel .

Ik had wat meer kwaliteit en eerlijkheid verwacht over de staat en reparaties van de wagen .

de persoon in kwestie heeft nu zichzelf hiermee , iedereen wist dat ik de auto van deze persoon gekocht had .
ik zie het werk wat gedaan is en maak hier foto's van , met deze foto's laat ik zien op een forum wat er nog gedaan moet worden aan de auto en wat ik gedaan heb aan de auto .
Het werk wat vericht is door deze persoon heeft hem de das om gedaan .
als je iets 100% afleverd kan niemand hier over zeiken en zal niemand hier over zeiken .

Herkieeee

Wat een avontuur! Mooi om te zien dat je het zo profi aanpakt, zou precies hetzelfde doen!!

Riesh

Ik heb zelf nog nooit gelast en zelfs ik zou me schamen voor dit laswerk....

om maar even 1 van de dingen te noemen
Micra Addict

PW-performance

Ik kan me voorstellen dat het geen leuke ontdekking is als je dit aantreft. Een diepe buiging voor jou inzet Q voor deze micra. Ik hoop dat je ondanks de tegenslagen er straks wel veel plezier aan beleeft.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Leo

Boh wat n werk quincy. Respect O0

Nu snel op naar de apk met de micra's en dan kun je weer verder bouwen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Dino

Heel leuk project!  ;D Hij gaat in ieder geval als de brandweer!!  >:D

Jeroen330

Stap voor stap... En de eerste is nu gezet!

Jammer dat het moet maar goed hoe het gebeurd!

Joery-Joery

Damn quincy wat een werk, respect hoor  O0

Kwarkieboy

Wat een werk kerel !
Het kabel werk ziet er nu weer strak uit !
K11 '95
K11 Aztek '00

MartinAir

Een shitload aan werk... Maar top dat je het zo aanpakt! En dan uiteindelijk de perfecte Micra maken he ;)
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Leo

Citaat van: Jeroen330 op 07 juni 2015, 21:53:53
Vanavond de SR20 K11 even op visite gehad..



Motorisch even aan de slag gegaan met zaken als ontstekingstijdstip, brandstofdruk ingesteld en stationair aangepast. Ook was de TPS even flink de weg kwijt.. deze werkt nu goed. Resultaat is een veel soepelere auto die stationair goed loopt (ondanks de 272 graden catcams) en in het toerenbereik wat meer brandstof krijgt dan eerst.. Auto rijdt nu een stuk beter!

Aan de kabelboom is enorm veel werk verricht deze weer veilig en netjes te krijgen.. Wat foto's:








Nu nog een flinke weg te gaan met de carrosserie...
Succes ermee kerel.. Was weer gezellig
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

@&^#&* wat een werk zeg!! Maar heel mooi om te zien dat het nu goed wordt aangepakt. Ga zo door!

Conodihno

Ja die Q is even gestegen op mijn waarderingsmeter :-)

Milo

Ga het nog eens uitgebreid lezen, heb nu alleen even de plaatjes bekeken, maar kan geen draadjes meer zien ;D
Respect voor al het werk wat er in zit hoor Q!! Hoop dat je er strax een berg plezier van hebt! O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Conodihno

En straks zit er ergens in die mooie sleeves een draad breukje :-0