Weekend warrior project .

Gestart door MaStErTuNeR Q, 10 juni 2015, 22:40:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marnik

Q Is weer een geweldig project !

ParaChris

#16
*

Jano

Netjes gereageerd Chris!  O0

Ik ben ook van mening dat het erg zwak is hoe dit allemaal nou hier op het forum gepresenteerd word. Ik ken de auto erg goed en hoe jij het nou hier op het forum laat overkomen is niet in de juiste context.

Ook ben ik van mening als je het allemaal zo goed zelf kan, waarom koop je dan zo een auto en bouw je er niet zelf een? Oftewel, een stucadoor zal altijd de werk van een ander afkraken maar het zelf beter kunnen.

Ik ben het met je eens dat je eisen veel te hoog zijn. Je kan geen perfecte auto verwachten voor dat geld. Dirk heeft mijn Micra gebouwd, en nabsoluut niets tegen Dirk, die weet wat ie zeer zeker wat ie doet. Was mijn auto perfect, nee. Kan je dat verwachten, absoluut niet.

Kortom, jammer dat het zo moet.....

Leo

Citaat van: Jano op 11 juni 2015, 21:57:49
Ook ben ik van mening als je het allemaal zo goed zelf kan, waarom koop je dan zo een auto en bouw je er niet zelf een?

Ff Off topic. Quincy heeft ook nog duky ;D

Ik denk dat de waarheid beetje in het midden ligt.

Je hebt de auto van te voren bekeken dus dan weet je dat het niet perfect is.
Iedereen bouwt zn auto ook anders.

Het is goedgekeurd door de rdw dus dan moet de basis wel goed/ok zijn
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

De datum van afhandelen is er 1 die ik in het vervolg in ieder geval niet meer 4 weken na de deal laat plaats vinden .
gelijk die zelfde week nog afhandelen , en anders gaat de koop niet door .
Dit in verband dat er in de tussentijd nog veeeeeeeel te veel ruimte is om te klooien en te stunten met bepaalde dingetjes .

Ik geloof niet dat ik hier jou naam in noem >?
Sterker nog meer een tip voor beiden partijen .
Dus bij deze heb je je wel heel erg aangesproken gevoeld , totaal onnodig geweest als je et mij vraagt .

Een motorsteun die geen prioriteit is zal misschien wel zo zijn , maar als hij er zit lijkt het mij niet meer dan normaal om dit een beetje kek te bevestigen .
anders had je dat ding nog beter met tywraps kunnen vast zetten , was het front ook niet gaan scheuren en roesten op die plek .

ik kan me goed herinneren dat jij zei dat je de buitenkant niks kon schelen en ben ik zeker akkoord mee gegaan .
kan me eigelijk weer niet herinneren dat ik dat ergens in opspraak heb gebracht in de startpost .
heb wel genoemd dat hij van buiten half gaar was , maarja wisten we beiden van en heb ik verder dan ook niet aangehaakt .   


over de elektra dit was meer gedaan in een opwelling van bepaalde andere dingen en zowiezo een taak die uitgevoerd moest worden om het de micra richting de eindfase van het project te tillen .
De elektronica werkte , maar thats it .
er zat geen enkele vorm van netheid of van ordening in , ook was daardoor overal zo slecht bij te komen zodat werken eraan voor mij een doorn in het oog werd .

vond het zelf niet heel raar om dit in een project page te zetten .

de weggebrande kabel laat ik niet met trots zien , lijkt mij niet iets om trots op te zijn .
en als jij dit al wist , was het dan geen kleine moeite geweest om dit stukje te voorzien van wat krimpkous ???
had je welgeteld 30 cent voor 50 cm kous gekost maar had je alweer 1 stukje van gezeik gescheeld .
achterlichten heb ik nog niet eens gezien , interieur ruimte heb ik nog niet zo heel veel aan gedaan kwa elektra , thnx for the heads up !

Ik probeer je niet in een Kwaad daglicht te stellen , sterker nog heb zoveel mogelijk geprobeerd het anoniem te houden .
naam is niet genoemd er zijn geen linkjes gelegd naar een page (enkel een quote , maar dat topic is offline gehaald )
dus je hebt jezelf eigenlijk bekend gemaakt
en wilde er eerst niet eens een page over maken en het apparaat gewoon opknappen en dan ineens showen van dit is het geworden .
Er zijn echter mensen hier op het forum die er zo graag een project page van wilde zien dat ik op aandringen van hun dan maar een page heb gemaakt . /

Jano ,,

foto's zijn niet geshoped ofzo dus die liegen niet .
Mensen zonder ervaring zien zonder mijn tekst ook wel dat er bepaalde dingen niet kloppen .
Als ik nou alleen maar hoog geblazen tekst neerkalk dan zou je kunnen zeggen dat het zwak is en dat er totaal geen bewijs er van is .
maar zoals het op de foto staat is het in het echt ook .

deze micra is gekocht om van te leren .
En dat is ook al zeker gebeurd , ben heel wat info en kennis rijker !
waarom ik er zelf niet zo eentje gebouwd heb is simpel .
in het westen kost een beetje ruimte klauwen met geld , ook had ik de tools er toen nog niet voor .
en ik ben van mening dat ook al kan je het allemaal nog zo goed zelf dat je vrij bent om dan alsnog zo'n auto aan te schaffen niet ??   

Ik verwachtte geen perfecte auto jano .
ik geloof ook niet dat ik dat ergens neer gezet heb .
ik verwachtte een auto die goed in elkaar zit .

voor 3000 euro verwachtte ik dus absoluut geen perfecte auto , wel dat hij goed in elkaar zit mag dat voor 3000 euro ??

Conodihno

Zooooooooo dan nu weer naadloos over in een project topic. Wat gaat er nu verder mee gebeuren Q?

Milo

Citaat van: Conodihno op 12 juni 2015, 08:47:07
Zooooooooo dan nu weer naadloos over in een project topic. Wat gaat er nu verder mee gebeuren Q?

+1, regel de rest maar via PM.


Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen in dit project!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

#22
Citaat van: Milo op 12 juni 2015, 08:50:23
Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen in dit project!

eerst is het apk tijd :)

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 10 juni 2015, 22:40:02


die ruitensproeier tank kun je ook nog vervangen door een kleinere variant.

http://www.ebay.nl/itm/351251075139?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Beske

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 11 juni 2015, 23:51:15
De datum van afhandelen is er 1 die ik in het vervolg in ieder geval niet meer 4 weken na de deal laat plaats vinden .
gelijk die zelfde week nog afhandelen , en anders gaat de koop niet door .
Dit in verband dat er in de tussentijd nog veeeeeeeel te veel ruimte is om te klooien en te stunten met bepaalde dingetjes .

Ik geloof niet dat ik hier jou naam in noem >?
Sterker nog meer een tip voor beiden partijen .
Dus bij deze heb je je wel heel erg aangesproken gevoeld , totaal onnodig geweest als je et mij vraagt .

Nogal logisch, het gaat over een auto die je van hem hebt gekocht en 4 weken later pas op hebt gehaald ;)
Je suggereert dat er in de tussentijd nog mee geklooid is, inderdaad, dat was die week dat ik Chris overal roest heb zien installeren en zoveel mogelijk kabels op heb zien blazen in de schuur  ::)

Maar als ik het me goed herinner (but correct me if i'm wrong) wou jij de auto hebben zonder de rolkooi, stoelen en met de originele nokkenassen weer erin. Lijkt me niet meer dan normaal dat de verkoper hier wat tijd voor nodig heeft. Daarbij, als ik een auto zou kopen en er blijkt tussen de bezichtiging en de koop mee geklooid te zijn zou ik de verkoper meteen contacteren en niet achteraf suggestieve teksten op een forum gooien. Gezien Chris zijn tekst hierboven en het feit dat ik hem meerdere keren per week spreek denk ik niet dat dat gebeurd is ( but again, correct me if i'm wrong)


Citaat van: MaStErTuNeR Q op 11 juni 2015, 23:51:15

De elektronica werkte , maar thats it .


Precies de gedachte erachter (achter de hele auto eigenlijk), het moet functioneel en veilig zijn, meer niet. Overal bemanteling omheen is mooi (mijn complimenten voor het werk dat je hierin hebt zitten O0 ), maar het kost een berg geld en tijd die Chris en ik liever aan een volle tank en een rondje toeren uitgeven. Daar is het ding uiteindelijk voor!

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 11 juni 2015, 23:51:15

de weggebrande kabel laat ik niet met trots zien , lijkt mij niet iets om trots op te zijn .
en als jij dit al wist , was het dan geen kleine moeite geweest om dit stukje te voorzien van wat krimpkous ???
had je welgeteld 30 cent voor 50 cm kous gekost maar had je alweer 1 stukje van gezeik gescheeld .


Waarom krimpkous om een kabel wat niks meer doet? Zoals Chris zelf al zei is deze van het achterlicht en was deze al weggebrand toen hij hem kocht. Aangezien er dus ook geen stroom meer op staat zou ik hem er eerder uit knippen dan voorzien van krimpkous.

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 11 juni 2015, 23:51:15
sterker nog heb zoveel mogelijk geprobeerd het anoniem te houden .
naam is niet genoemd er zijn geen linkjes gelegd naar een page (enkel een quote , maar dat topic is offline gehaald )
dus je hebt jezelf eigenlijk bekend gemaakt

Bespaar je de moeite, iedereen weet waar deze auto vandaan komt, zoveel rijdende SR20 K11jes zijn er niet in nederland  ;)

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 11 juni 2015, 23:51:15

en wilde er eerst niet eens een page over maken en het apparaat gewoon opknappen en dan ineens showen van dit is het geworden .
Er zijn echter mensen hier op het forum die er zo graag een project page van wilde zien dat ik op aandringen van hun dan maar een page heb gemaakt .

Mooi, ben benieuwd hoe het afloopt met deze auto, heb er zelf ook de nodige uren in zitten.

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 11 juni 2015, 23:51:15

Ik verwachtte geen perfecte auto jano .
ik geloof ook niet dat ik dat ergens neer gezet heb .
ik verwachtte een auto die goed in elkaar zit .

voor 3000 euro verwachtte ik dus absoluut geen perfecte auto , wel dat hij goed in elkaar zit mag dat voor 3000 euro ??

Precies wat je hebt gekregen als je het mij vraagt  ::) Natuurlijk hadden de dorpel en de motorsteun netter gekund, maar valt hij binnen nu en een jaar uit elkaar? Echt niet hoor. Als het mijn auto was maakte ik dat roestvrij en ging er een laagje tectyl overheen. Daarna zou ik eerst eens lekker wat kilometers maken, daar is deze auto voor gemaakt namelijk. Vervangen kan altijd nog.

Geloof me als ik zeg dat ik zelf lang getwijfeld heb om deze auto van Chris over te nemen, en ik heb vanaf dag 1 alles meegekregen wat er aan gebeurd is. De prijs die je hebt betaald is eerder een optelsom van de onderdelen die erin zitten dan wat het daadwerkelijk kost om zo'n auto te bouwen. Als Chris onze uren had meegeteld was je het dubbele kwijt geweest denk ik...


Citaat van: Milo op 12 juni 2015, 08:50:23
Citaat van: Conodihno op 12 juni 2015, 08:47:07
Zooooooooo dan nu weer naadloos over in een project topic. Wat gaat er nu verder mee gebeuren Q?

+1, regel de rest maar via PM.


Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen in dit project!

Hier ben ik het ook mee eens, maar ik was al aan het typen dus ik post het toch nog ff. Zoals ik hierboven ook al zei: Chris is prima bereikbaar via Whatsapp maar hoort nooit iets van je over de auto, als je daarna via een forum zegt dat je ontevreden bent is dat wel een beetje raar natuurlijk ::)

Riesh

In de advertentie stond toch dat de auto in perfecte technische staat was?
dan kan je lang of kort lullen om het te proberen recht te praten maar dat was absoluut niet het geval punt..
Micra Addict

Dinky

Hey Q, top bezig man! Maar wat was het een amateuristische pruts zooi zeg. Zo zonde en brand gevaarlijk!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

MaStErTuNeR Q

De weekend Warrior was toe aan een nieuwe voorruit .
Deze was eenzijdig gescheurd , dit wist ik bij de aankoop en is ook geen afkeur op de apk .
Maar toch iets wat me dwars zat .

ik heb op 1 of andere manier kunnen regelen dat er een ruit verzekering voor dit apparaat is afgesloten .
jaja voor een 22 jaar oude bak gewoon nog een ruit verzekering , komt niet vaak mee voor .

dus dat scheelde me een meijert of 7

voor zover het er nu uitziet ben ik dus voor 5 tientjes geholpen aan een dikke neue ruit met blauwe zonneband ! vet !!!




Conodihno

Mooie ruit geworden, zo helder dat je bijna het idee krijgt dat er geen eentje in zit...

MaStErTuNeR Q

Citaat van: Conodihno op 26 juni 2015, 04:33:20
Mooie ruit geworden, zo helder dat je bijna het idee krijgt dat er geen eentje in zit...
Speciaal glas he! ,  stealth glass.
Daar zal ik vanavond eentje van posten

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2