Micra 1.4 COMFORT CVT (2001), Mint Green

Gestart door thir10senses, 09 mei 2015, 21:05:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom-micra

leuke wieltjes.
195/45 zoals leo zegt, of 175/50



thir10senses

Als het goed is morgen sideskirts ophalen!

Helaas is m'n storingsindicatielamp gaan branden. Uit laten lezen; probleem zit bij de katalysator. Volgens de garage kon ik er wel zo mee door. Is dat echt zo? Ik heb hem nu zelf twee keer gereset d.m.v. accupolen loshalen. Ik kan er dan 150km mee rijden, voordat dat irritante ding weer begint te branden. Ik merk verder niets aan de auto.

Leo

dan is waarschijnlijk 1 vd 2 lambda sensoren stuk.

een 1.4 heeft maar 1 kat direct naar het spruitstuk

de motor zal nu niet correct inspuiten (waarschijnlijk teveel, de uitlaat gaat dan ruiken naar benzine)
en hij zal wat meer gaan verbruiken dan
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Conodihno


thir10senses

Yuuup! Langzaam wat dingen aanpassen naar mijn smaak.

Lambda sensor dus. Iemand van hier daar handig mee, of peanuts bij de garage? Heb over de jaren al zoveel geld aan reparaties uitgegeven, dat ik daar eigenlijk een beetje klaar mee ben...  :'(

Conodihno

Heb er ook nog op geboden, hij reageerde echter nergens op. Nu de rest van de MS set er ook bij.

Leo

het is n stekkertje en 1 moer maar zoek eerst uit of het de lambda is en welke.

die sensoren kosten meer dan € 100 per stuk en jouw micra heeft er 2 :(
http://www.mijnautoonderdelen.nl/nissan-datsun/micra/75255/75256/lambda-sonde

voorste is makkelijk zelf te vervangen van boven maar voor die 2e moet je onder de auto kruipen.
let bij bestellen op tussen de verschillen van voor en achter, de draadlengte is verschillend



(let even niet op de lambdaspacer)

als je het safe wilt spelen kun je beter naar een garage gaan
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thir10senses

#22
<<Vrouw met twee linkerhanden..

En inderdaad, ze reageren niet/traag. Ik houd dus even een slag om de arm. Ik weet pas zeker dat ze van mij zijn als ze morgen in mijn auto liggen ;)

Conodihno

Ik bood de vraagprijs om te kijken of ze überhaupt ergens op reageren. Dat deden ze dan weer wel :)

thir10senses

Ik heb ze opgehaald, maar ben wat teleurgesteld i.v.m. pasvorm. Ik krijg ze niet lekker geklemd om de rand van de wielkast. Die zijn extra bekleed, en dus zijn de skirts eigenlijk iets te kort ofzo. Ben er niet content mee, en dus gaan ze weer de verkoop in.

Tzt maar wat anders pas laten maken dan.

Riesh

Micra Addict

thir10senses

#26
Extra is misschien niet het juiste woord, maar dat maakt wel dat het bij mij niet past. Het is vrij dik. Krijg het daardoor niet van wielkast naar wielkast om hem daar mooi vast te zetten. Dan zou ik die bekleding los moeten gaan halen. Geen zin in.

Ga me nu eerst maar storten op nieuwe bandjes, en de auto wat laten zakken. Wat raden jullie aan qua verlaging? Er komen 15inch velgen onder met bandenmaat 195/45.

Inmiddels wat onderdelen van de binnenkant van de deuren losgehaald om te plastippen (zwart).

thir10senses

Niet dat er een fleecedeken tussen zit ofzo... ;)

Riesh

30-35 mm verlaging is prima.
wel ff een PW panhardrod aanschaffen om de achteras netjes in het midden te kunnen zetten, dat voorkomt dat de rechterkant gaat aanlopen
Micra Addict

Leo

ta verlagings setjes via riesh, heb je het in 1x goed :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2