(Gefaseerd) opvoeren van mn 1.3 ('95)

Gestart door Pluis, 08 juni 2014, 23:19:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pluis

Na de tuning/performance thread eens doorgesnuffeld te hebben begint het toch te kriebelen.
Ik twijfel nog *kuch ,proest* of ik mijn groen blikje op wil fokken, nu wil ik niet meteen naar 200 pk :) of zo maar een paar pk extra heb ik wel oren naar.
Ik ben zelf redelijk handig dus ik kan redelijk wat zelf doen.


Ik ben echter een leek op tunen etc. vandaar dus enkele vragen.
Wat kan ik gefaseerd uitvoeren?

Zelf dacht ik aan luchtfilter, einddemper, spruitstuk, rest v.d. uitlaat, in die volgorde.

Vraag bij dit rijtje, moet ik ergens gaan denken aan verstevigingen, zwaarder uitvoeren van andere delen van mijn blik?

Veerpootbrug.
Schroefsetje.




Milo

Citaat van: Pluis op 08 juni 2014, 23:19:58
Na de tuning/performance thread eens doorgesnuffeld te hebben begint het toch te kriebelen.
Ik twijfel nog *kuch ,proest* of ik mijn groen blikje op wil fokken, nu wil ik niet meteen naar 200 pk :) of zo maar een paar pk extra heb ik wel oren naar.
Ik ben zelf redelijk handig dus ik kan redelijk wat zelf doen.

Ik ben echter een leek op tunen etc. vandaar dus enkele vragen.
Wat kan ik gefaseerd uitvoeren?

Zelf dacht ik aan luchtfilter, einddemper, spruitstuk, rest v.d. uitlaat, in die volgorde.

Vraag bij dit rijtje, moet ik ergens gaan denken aan verstevigingen, zwaarder uitvoeren van andere delen van mijn blik?

Veerpootbrug en verlaging (schroefset/veren) kan erg handig en vooral LEUK zijn.
Maar ook als je niet gaat tunen is dit erg leuk ^-^
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Marco330

Dat is precies de juiste volgorde! Maar het meeste rendement haal je natuurlijk uit een combinatie van dit alles.

Wat betreft veerpootbruggen/swaybars; een Micra heeft hier veel profijt van! Vooral de voorkant kan wel wat gebruiken. Ook verlaging brengt een hoop stabiliteit voor de Micra.

Onderstel modificaties staan los van motorische modificaties. Maar een Micra heeft veel baat bij beide.

Pluis

Jaaaaah.verlagen...daar had ik ook al aan lopen denken...echter weet ik niet of die drempels hier in de straat zich willen schikken naar mijn verlagingssetje ;D

Pluis


thom-micra

wie laag wil zijn moet pijn lijden :)
ik ken het gevoel, en kijk er al niet meer anders van op als ik met de bodem tegen de grond klap..



Riesh

Verlagen hoeft niet extreem om er profijt van te hebben.
Eigenlijk moet ik het anders verwoorden: verlagen moet juist NIET extreem om er goed profijt van te hebben.

Alles meer dan een cm of 4 brengt weer allerlei andere dingen met zich mee die op de openbare weg, maar ook op een circuit, de wegligging alleen maar minder goed maken.
Micra Addict

Pluis

#7
*lijstje aanpas doet* ;D
Ben zelf ook niet zo'n fan van een asfaltknuffelaar.
Vindt het vaak lelijk uitzien als het te is.

Wat vinden jullie een goede optie? 2-3 cm? En moeten er nog aanpassingen aan de onderkant gedaan worden ter bescherming van het een en ander?

Pluis

Bobbeltje voor de deur. :-\

Het asfalt net na het bobbeltje is regelmatig opgevuld (rechterkant van drempel, tis eenrichtingsweg).
Het is wel al een tijdje geleden dat er een pan sneuvelde.mensen leren dus wel. >:D

En dan is deze bobbel nog te doen...er liggen er een nog twee die ik nu al vermijd.

Riesh

zoiets (en nog heftiger) ligt bij mij ook.
Helaas leren ze het bij mij in de straat dus niet, ik hoor ze regelmatig schrapen. Dat zijn dan voornamelijk die leasebakrijders die denken dat de hele wereld van hen is.
anyway, met een normale verlaging absoluut geen probleem.
Mijn groene (ongeveer 10 cm verlaagd) komt er ook nog met gemak overheen.
Micra Addict

Pluis

Fijn al die hulp! :cheer:

Maar nu even iets dieper op de materie in.
Beginnend bij de veerpootbruggen.
Welk materiaal en waarom? ik heb er van staal en aluminium gezien.
Van wat ik gezien heb hangt het model van de veerpootbrug ook af van de plaatsing van het luchtfilter? of valt dit wel mee.

Conodihno

Voor vpb moet/kan je even het te koop topic checken. Daar maakt Piet (PW Performance) hele leuke dingen!

Riesh

Aluminium is lichter en in gepolijste vorm heeft het mooiere looks.
Staal daarentegen is iets zwaarder, maar heeft bij gelijke dikte een hogere stijfheid.

veerpootbruggen wil je zo stijf mogelijk hebben , je wil immers dat er minder beweging in de carosserie zit. Die van Piet zijn gebaseerd op de veerpootbruggen van Nismo (de nissan huistuner) en zijn naar mijn mening de beste die er verkrijgbaar zijn voor onze K11.
Micra Addict

Jeroen330

Verlagen is inderdaad stap 1..

Om tijdens doorrijden het onderstuur te verminderen is de achterkant stugger maken een tweede

Motorische upgraden beginnen bij afstellen om eerst de motor weer naar fabrieksopgave + wat extra peekaas te brengen en van daaruit zijn inlaat en uitlaat upgrades de meest eenvoudige en prijstechnisch beste upgrades..

85 PK is een haalbaar feit met de juiste upgrades..
Goed afgestelde Micras hebben zonder verdere modificaties op de dynobank al tegen de 80pk gehaald..

Geen overbodige luxe dus!

Pluis

#14
 :wave:
Ik wordt blij van dit forum, DANK!

Even over het stugger maken achter, ik heb enkele foto's gezien dat ze in de bagageruimte een dwarsbalk zetten.
Is het ook mogelijk dit onder de auto te doen ipv in de bagageruimte? (gezin, boodschappen, you know..)