(Gefaseerd) opvoeren van mn 1.3 ('95)

Gestart door Pluis, 08 juni 2014, 23:19:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MartinAir

Citaat van: Pluis op 09 juni 2014, 10:06:21
:wave:
Ik wordt blij van dit forum, DANK!

Even over het stugger maken achter, ik heb enkele foto's gezien dat ze in de bagageruimte een dwarsbalk zetten.
Is het ook mogelijk dit onder de auto te doen ipv in de bagageruimte? (gezin, boodschappen, you know..)

Onder de auto is al zo ;) De K11 heeft een starre achteras, dus daar is hij niet heel nodig.

Piet van PW Performance is op dit moment bezig met een VPB achter, (die door het bagageruim) maar een die als het goed is minder middendoor loopt. Nog heel even wachten dus! (Er zijn er meer van ons op aan het wachten ;) )
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Pluis

Ja...die vpb van Piet zien er geweldig uit.
Fijn om te weten van die starre as.
Zodra ik mijn blikje na heb laten kijken neem ik de beslissing wat ik ermee ga doen.
Lijstje (in volgorde) so far:

vpb van Piet.
Uitlezen afstellen door Jeroen330.
luchtfilter.
demper, spruitstuk en alles ertussen.
Verlagen.

Leo

ikzelf heb een nodspeed vpb in mn kofferbak, deze is bevestigd boven op de schokbrekers



via buyee.jp heb ik een nismo veerpootbrug laten overkomen uit japan


maar die van piet zijn replica's van dezelfde kwaliteit :)

een VPB voor onder van piet moet ik nog monteren

voor het verlagen kan ik een GT cupline set van 35/35mm veren en sport schokdempers aanbevelen, bij deze verlaging is het ook aan te raden een verstelbare panhardstang te nemen.
ook verkrijgbaar via piet

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MartinAir

Citaat van: Pluis op 09 juni 2014, 11:14:52
Ja...die vpb van Piet zien er geweldig uit.
Fijn om te weten van die starre as.
Zodra ik mijn blikje na heb laten kijken neem ik de beslissing wat ik ermee ga doen.
Lijstje (in volgorde) so far:

vpb van Piet.
Uitlezen afstellen door Jeroen330.
luchtfilter.
demper, spruitstuk en alles ertussen.
Verlagen.

Ik zou er met het afstellen wel op rekenen dat nadat je onderdelen zoals je luchtinlaat of uitlaat gaat vervangen/veranderen er wellicht meer te behalen valt als je opnieuw afstelt. Niet altijd, maar bij mezelf merkte ik het sterk na de einddemper en luchtinlaat te vervangen dat dit eigenlijk noodzakelijk was.
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Pluis

#19
Was al van plan om na een en andere aanpassingen, de motor opnieuw te laten checken.

Ik zag op meerdere foto's bij verscheidene auto's de (freeflow?) luchtfilters vlak achter de accu zitten.
Ook al her en der gelezen dat het van je motorcompartiment afhangt (uitvoering).
Ik zal even een fototje trekken van mijn compartiment, maar ik denk dat voor mij achter de accu wel gaat passen.

(edit)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Pluis

Dat valt reuze mee qua prijs.
rood of blauw..mmmm

thieme

Ik zou toch echt wel eens een dynorun willen zien back to back met en zonder deze set.
Ik geef toe het ziet er goed uit en hij is compleet maar of deze set met nameless filtertje echt voor PK winst zorgt dat vraag ik me toch echt af.

Leo

Citaat van: thieme op 09 juni 2014, 16:27:51
Ik zou toch echt wel eens een dynorun willen zien back to back met en zonder deze set.
Ik geef toe het ziet er goed uit en hij is compleet maar of deze set met nameless filtertje echt voor PK winst zorgt dat vraag ik me toch echt af.

dit is een toyosports luchtfilter set thieme, een openluchtfilter zal geen pk's opleveren, maar klinkt wel gaaf :D

https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: MartinAir op 09 juni 2014, 13:31:06
Citaat van: Pluis op 09 juni 2014, 11:14:52
Ja...die vpb van Piet zien er geweldig uit.
Fijn om te weten van die starre as.
Zodra ik mijn blikje na heb laten kijken neem ik de beslissing wat ik ermee ga doen.
Lijstje (in volgorde) so far:

vpb van Piet.
Uitlezen afstellen door Jeroen330.
luchtfilter.
demper, spruitstuk en alles ertussen.
Verlagen.

Ik zou er met het afstellen wel op rekenen dat nadat je onderdelen zoals je luchtinlaat of uitlaat gaat vervangen/veranderen er wellicht meer te behalen valt als je opnieuw afstelt. Niet altijd, maar bij mezelf merkte ik het sterk na de einddemper en luchtinlaat te vervangen dat dit eigenlijk noodzakelijk was.

Vanwaar haal jij deze kennis?
Het is echt niet noodzakelijk opnieuw af te stellen.. je moet de motor tijd gunnen in te leren.. dat hebben Nissan systemen altijd na aanpassingen.. De eerste week voelt belabberd en daarna ga je de winst merken..

Dus opnieuw afstellen? Neuh..
Ontstekingstijdstip veranderd namelijk niet als je een open luchtfilter of andere uitlaat plaatst...

Leo

martin jij hebt toch een 1.4 ? die kun je niet afstellen zoals bij een 1.0 en 1.3 ...
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Citaat van: xleonl op 09 juni 2014, 16:35:41
dit is een toyosports luchtfilter set thieme, een openluchtfilter zal geen pk's opleveren, maar klinkt wel gaaf :D
Ik vind die test persoonlijk niet doorslaggevend. Het wel of niet extra PK's krijgen is afhankelijk van veel meer variabelen dan die in dat filmpje meegenomen worden. Ik ben dan ook van mening dat er onder de juiste omstandigheden echt wel verschil zit tussen een goede en minder goede openluchtfilter. Al geef ik toe dat die omstandigheden op een micra met gewone 1.3/1.4 niet echt snel bereikt gaan worden ;)

MartinAir

Citaat van: Jeroen330 op 09 juni 2014, 16:39:09
Citaat van: MartinAir op 09 juni 2014, 13:31:06
Ik zou er met het afstellen wel op rekenen dat nadat je onderdelen zoals je luchtinlaat of uitlaat gaat vervangen/veranderen er wellicht meer te behalen valt als je opnieuw afstelt. Niet altijd, maar bij mezelf merkte ik het sterk na de einddemper en luchtinlaat te vervangen dat dit eigenlijk noodzakelijk was.
Vanwaar haal jij deze kennis?
Het is echt niet noodzakelijk opnieuw af te stellen.. je moet de motor tijd gunnen in te leren.. dat hebben Nissan systemen altijd na aanpassingen.. De eerste week voelt belabberd en daarna ga je de winst merken..

Dus opnieuw afstellen? Neuh..
Ontstekingstijdstip veranderd namelijk niet als je een open luchtfilter of andere uitlaat plaatst...
Ho... sorry, zat met mn slaaphoofd inderdaad niet goed na te denken tijdens het schrijven. Het afstellen gaat natuurlijk in een keer goed, want wel nog kan helpen is resetten van het geheugen zodat hij opnieuw gaat leren. (heb je over het algemeen ook Jeroen voor nodig ;) )
Citaat van: xleonl op 09 juni 2014, 16:44:09
martin jij hebt toch een 1.4 ? die kun je niet afstellen zoals bij een 1.0 en 1.3 ...
Klopt! Ondertussen wel. Grover was echter een 1.3tje ;)
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Pluis

..Nou....dan hoop ik dat ik op die dynomeeting terecht kan en dat ik dan mijn setje binnen heb.
Gaan we het meteen testen  :)

Milo

Ander luchtfilter geeft ook geen extra pk's, alleen ietsje meer koppel en een stoer geluidje
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)